Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ADSC - ME (Merkur)

Ads har kjøpt sine 3 skip vccl for 22,5 mill Us$.
2 skip er i markedet nå, 3 skipet (Page)er ferdig med scrubber installasjonsarbeid, og skal være klar i løpet av kommende uke(se Mail/bilde).

Hvis noen lurer på hvorfor omsetningen idag ble mer enn 10 doblet, ta et regnestykke: 30 dagers charter med 300 000 us$ dagen gir 9000 000 us$

Det vil si at de kan seile inn ca 35/40 av aksjeverdien på 30 dager, siste skipet har ikke fått scrubbere(skal inn sent oktober), men det er vel en nobrainer, at denne blir utsatt dersom ratenivøet holder seg eller bare detter med 50%:joy:

2 Likes

Spørs om eldre tonnasje klarer å få topp rater, men vi får se. Utvilsomt et godt case!

1 Like

Siste skipet er allerede under arbeid på verftet, så det må de nok fullføre.
Ifølge marinetraffic.com

Veldig bra at skip nr.2 er på vei ut neste uke!

Hei viser til en artikkel i Splash, det spiller ingen rolle om skipet er gammelt eller har scrubber/eco.

Eksemplet er en balje fra 2005!!!


Se på handelsloggen fra de siste 8 dagene, se økningen på volum, deretter hoppet idag.

2 Likes

Du har selvsagt rett, beklager!
Klar i begynnelsen av november,

Men et veldig artig case. I likhet med hunter er det ingen butikk i butikken.

Veldig enkelt, kjøpt 3 eldre båter på bunnen av syklusen, retrofit med scrubber og når båtene(sannsynligvis) må skrapes i 2022 dekker stålprisen lånene.

All profitten i mellom deles ut til aksjonærene.

(ved utbytte over 2mUSD per kvartal så må halvparten av det overskytende redusere lånet fra 30 til 24mUSD. Etter det er det smooth sailing).

1 Like

Gitt at de får 2 charthere på 250 000 us dagen, varighet 30, dager,
samt at de seiler inn 50/65 000 us ut 2020, tror jeg at tallene blir riktig festlig.

Noe jeg tror folk ikke har fått med seg er kryssingsspunkter, dvs at installasjonsarbeid av scrubbere er delt opp i måneder.

Ca tall: 20 i oktober/25 i NOV/35 i desember, og så videre.

Når vi vet at ved mange tilfeller tar arbeidet 25-45 dager, da blir ikke frafallet vccl det månedlige tallet, men kan ta ut 5-8% (760, totalt) av hele flåten i perioder.

Når vi fikk Cosco og Venezuela på toppen, gikk alt bananas.

Og dette er før IMO2020, slår inn, som skulle være den store katalysatoren.


Les tekst, få vil tørre å røre Cosco, før…

Kan være at disse ratene vil holde seg, mrk at sanksjoner ikke er nevnt.

Et veldig lite tall(samt samrøre med Iran), og uforholdsmessig lite å si, når det gjelder handel med USA og KINA.

Disse sanksjonene gjelder primært Iran og Venezuela. Jeg tror de blir stående en stund til.

Hvor lenge tror du «slike» rater må stå, før det blir «litt» replisert i aksjekursen i selskaper slik som Frontline og Dht.

I skrap-selskaper skjer det nå.

Alle selskaper som har en eldre flåte slik som tnk/nat/etc(gamle og billige skip), tjener opp store % av skipsverdien/nav raskt.

På et tidspunkt sprekker ballongen!!!

Artig, ikke mange som snakker tank, lurer på hvorfor???

Må leses nøye, tror ikke vi får se 50/60 000 rater på lenge👍

1 Like

Nederst, les nøye: effect 250 tankers, hallo​:scream_cat::scream_cat::scream_cat:
Dette tror jeg er nå er årsaken, ved siden av alt «det andre»
Da snakker vi …25% av flåten, noe som kan lettere forklare den spillegale oppgangen i rater.

Noen innspill???

1 Like

Eget innspill: hvis det gjelder 25% av flåten vil vi ha rater for vccl på alt fra 500-800-+ iløpet av dager.

Nå kan ADS heve 12 mnd charther på 55 000 us per dag i 12 mnd(C./Weber), de et relativt konservative, og har ligget 10-25%, andre «hus».

Breakeven 25 000-

(,Buyprice/Kost pris per skip 22,5 us$)

30 000 us$ i gevinst per dag, gir ca 32 000 000 us$ på tre skip…
Hvis jeg får rett angående rater «nå», se tidligere, er dette en total nobrainer.

Lykke til

:+1:

Upopulært fordi det er niche, og kommer fra all time low nivåer. Ganske så typisk at populariteten øker når markedet går helt bananas. Jeg er bare så glad at jeg har studert maritime business som har gjort at jeg vil kunne tjene penger her. Shipping er interresant, farlig og spennende.

Men markedet som helhet må våkne oppe, for når selskaper nå potensielt kan tjene inn hele børsverdien på 2-3 turer så må disse aksjene reprises mye kraftigere!
At du fortsatt får Hunt på 5 er et juletilbud av episke proposjoner. Den gikk på 4 på samme periode i fjor og alt tyder på at dette blir veldig stramt fremover, kanskje med 100k+ I snitt TCE neste året? Hunt skal i 7,7-8 gitt at stålprisene nå kommer til å gå mye.

Om du har rett i at ratene går i $500K per år, så er oppsiden i ADS, Hunt og OET 250-750%.
Du vil fort sitte igjen med hele børsverdien i utbytte etter ganske kort tid, og stålverdiene vil komme opp signifikant i de to siste.

Tja, jeg er faktisk usikker på hvor smertegrensen går, men på $400K vet jeg at det begynner å bli ganske så drøy kost. WS400 er vel verdensrekorden til Hilmar Reksten tilbake i tiden, og den tror jeg potensielt ryker. Dette er ikke en Hunt tråd, men det ville vært veldig gøy om Fredly og Hunter klarte å få sluttet Hunter Saga eller Laga når de kommer ut de neste ukene til WS400+.

1 Like

Her er dagens første tall fra Weber, de blir ofte oppdatert senere 17-19 00

Hva blir utbytte i Q3?

Manus
Ser jo helt sjukt ut.