Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker (AKER)

Opp! :slight_smile:

Bokført verdi vel 42millioner.

Eier ca 51mrd i mcap i disse selskapene. Aker prises til 37mrd

Aker ser ut som eit spennende selskap. Kan noen som kjenner selskapet godt lage ei oppstilling av eierandeler?
Å så litt info om dei forskjellige eierandelene slik at ein kan vurdere mulige fremtidige verdier.

Les årsrapporten, alt står der.

https://eng.akerasa.com/About-Aker/Company-structure

1 Like

Men da må eg jo lese og sette det opp sjølv. Det var dette eg tenkte eg skulle unngå.
Tenkte å spare meg jobben viss noe alt hadde eit oppsett. Men får vel sette meg til ein kveld da :slight_smile:

Torbjørn Kjus hadde en flott overordnet presentasjon av selskapet og diverse annet oljerelatert som kan sees i opptak inne på aksjehandelsløsningen til DNB. Mye fokus på at det er lite som er priset inn i dagens aksjekurs dersom en ser på eiendelene.

1 Like
2 Likes

Om du hadde lest årsrapporten så ligger det fine diagram der…

Aker ASA: Invitation to Presentation of Third-Quarter 2019 Results

Etter to gode treff i Equinor og Frontline, så drister jeg meg til å komme med en ny het potet. Dette er ikke en kjøpsanbefaling, bare mine egne tanker rundt det tekniske. Har sett gjennom noen norske tungvektere, og jeg må si at Aker skiller seg ut denne gangen. Når jeg ser etter mulige kandidater så legger jeg mye vekt på klarhet i chartet, og der vinner aker soleklart etter min mening. En mulig omvendt hode skulder formasjon som formes, og med litt mer bekreftelse og brudd opp av halslinjen, så er det ekstremt lite motstand opp til 685(42% over nåværende kurs). Får vi brudd og bekreftelse kjapt, så kan det gå rimelig fort oppover. Blir det et litt turbulent marked fremover så kan det drøye. Mener fortsatt at 685 kommer til å nåes før sommerferien 2020 er over, mest sannsynlig før.

10 Likes

Renteregulering

Samarbeid med Saudi Aramco. Cognite enda mer spennende fremover!

https://classic.nordnet.no/mux/web/analys/nyheter/visaNyhet.html?itemid=359285009&sourcecode=hugin

4 Likes

Aker ASA: Third-quarter results 2019 - Net Asset Value of NOK 43.1 billion

DNB kom med en oppdatert analyse i går.
AKER ASA
Attractive NAV upside potential
We have trimmed our target price to NOK661 (689) but
continue to find the value proposition in Aker attractive
and maintain our BUY. We still find solid NAV support
in its listed industrial holdings, but see meaningful
upside potential from its exposure to Aker Energy and
Cognite. Our current base-case NAV of NOK677/share
implies a 28% NAV discount, which we find excessive,
and our target prices on Aker’s listed assets imply 30%
potential upside to its NAV.

2 Likes

Må si jeg var litt skeptisk når jeg så denne analysen @fish1430 , ser ut som du er i nærheten av blinken denne gangen også. Om det blir innertier må vi avvente, men det ser ut som vi nærmer oss. :smiley:

1 dag 500,00 0,70%
1 uke 480,00 4,90%
1 måned 448,00 12,39%
3 måneder 465,00 8,28%
6 måneder 564,50 -10,81%
1 år 629,00 -19,95%
Hittil i år 462,00 8,98%

Fortsatt tidlig å si, men de siste dagene har ikke gjort meg mer i tvil i hvertfall :stuck_out_tongue_winking_eye:

Følg med utover

1 Like

Aker ASA: Contemplating issuance of senior unsecured NOK bonds