Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker BioMarine AS

https://newsweb.oslobors.no/message/509268

Noen som skal inn her imorgen?

Hvorfor?

Noen som har prospektet?

Nei, det er nok bare større aktører som har fått sett det. Jeg har ikke funnet det i alle fall

Jeg synes det er et spennende case. Røkke sier jo at AkerBM- sjefen er som Klopp - det kan jo ikke være dårlig🤣

alle kunder i meglerhus som er tillrettelegger pleier å få.

Arctic Securities, SEB og DNB Markets er tilrettelegger. Jeg er ikke kunde der og har ikke hørt om noen som har sett det.

Ryktene sier 4x overtengning men de som tegnet seg for 1MUSD fikk fill.

1 Like

Ja, og det var ikke meg.

Spennende aksje👌 Kjøres nok en større emisjon før notering på OSE også.

Mistenker at griseflax har hukommelse og husker forrige gang AKBM var notert på børs. (15-20 år siden?)

2 Likes

Emisjonen var på 114 noe?

Hvordan var reglene for å bli tatt opp til Oslo børs, freefloat på 35% / minst X forskjellige eiere?

spørr du meg spørr jeg deg. Jeg tar ikke i denne krill olja før jeg ser at balja med onboard prosessering fungerer og olja blir solgt til noe annet enn animal feed.

1 Like

115,80 tror jeg det var og tror det er 25% freefloat

1 Like

Sjekket nettopp DnB og der ligger det ikke noe prospekt. Finner ikke noe verken under pågående eller i arkiv

Bare syns det virket rart at noen da solgte til 105 kr.

Jeg er fornøyd med å få en inngang såpass lavere en emisjonen.

1 Like

Kan lite om dette, men tenker noen har fått i oppdrag å lempe ut aksjer slik at flere kjøper seg inn. Er nok mange som tenker kurs under emi = automatisk billig.
Slik at AKBM kan søke opptak til Oslo børs.

" Formelle opptakskrav på Oslo Børs (minimum):

  • Markedsverdi på NOK 300 millioner
  • 3 års historikk på virksomhet
  • 25 prosent samlet fri flyt i aksjekapitalen
  • 500 aksjonærer totalt, hvorav minimum 200 registrert i Oslo
  • Selskapet må ha tilstrekkelig likviditet for 12 måneders drift
  • Utarbeidelse av noteringsprospekt"
3 Likes

God teori. For de uinnvidde, hvordan ligger AKBM an iht denne sjekklista nå (er vel da antall askjonærer som er meste interessant på nåværende tidspunkt?)

Der gikk 59.000 aksjer i close til 104,70. Blir spennende i morgen :+1:

Det er så utrolig mye som er galt ved denne børsnotering at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne…

Prisingen er et kapittel for seg selv.
De som har satt prisen er i praksis kontrollert av Aker. Snakk om bukken og havresekken.

STAY AWAY !

1 Like