Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker bp

La meg dele at jeg har fisket till meg noen aksjer i DETNOR. Det er etter min mening ikke et så altfor villt bet å spekulere i Oljeservice og Olje aksjer nå. Oljeprisen er på vei opp, men jeg synes ikke oljeaksjene har hentet seg så veldig inn ennå. Det som gjør at jeg har særlig tro på DETNOR er at organisasjonen har ikke blitt priset opp med samme økning i P/E som resten av børsen (dette til tross for man tar i betrakning reduserte verdier med lavere oljepris). Videre finnes det tre vildcards som kan trigge heftig oppgang:

  1. Johan Sverdrup eierandel kan skrus opp. Få er vel di som tror at DETNOR sin andel som følge av Stortingsbehandling kan bli mindre enn den er nå ~11.5%. Snarere tvert imot kan eierandelen fint komme inn mellom 12 og 13%. OD skal gjøre første uttalelse første uke Juni.

  2. DETNOR er priset lavt for det er stadig mye snikk snakk om finansieringen til selskapet. Med økt oljepris så ordner finansieringen seg av seg selv.

  3. Oljeprisen kan fort skvette opp til 80 USD fatet. Ryktene vil ha det til at Sudi er allerede maxet ut i produksjon. Etterspørselen som øker nådeløst hvert år vil allerede i løpet av 1.5 år ha spist opp all overproduksjon fra skiferolje og alt annet man kan tenke på globalt. Vi kan fort smelle hardt oppover igjen.

Pga de 2 øverste punktene her (som ikke andre olje selskap har) så tror jeg DETNOR er særlig lavt priset nå og har mulighet for en veldig fin oppgang frem mot at OD gjør sin uttalelse.

1 Like

Pass opp gutter. Ser ut til at den er i bevegelse allerede… Slutter vi over 57.00 i dag så tror jeg Vi fort kan få 10 til 20% løft løpet av kort tid.

1 Like

Kjøpte på 32 kroner. Solgte halvparten på 49.90. :slight_smile:

grattis med det. jeg har ikke en like fin inngang… MEN… Oljeprisen dundrer videre opp. Nå over 67 USD/tønna for spot Brent… Vi kører nå.

Oi gutter der kommer den. Teknisk brudd opp gjennom tidligere topp. Nå får vi et hyggelig jukk oppover de neste dagene :wink:

1 Like