Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker Offshore Wind Holding (AOW)

Selskapet ble skilt ut av Aker solution, sammen med Aker Carbon Capture As.

Selskapet hentet 500 millioner under en emisjon med kurs pålydende 1,47kr.

Mer info om selskapet finner man her:

https://www.akerasa.com/Media/Boersmeldinger/Other-Exchange-Messages/Aker-ASA-Aker-Horizons-invites-to-presentation-of-Aker-Carbon-Capture-and-Aker-Offshore-Wind

Info om prosjekter de er involverte og eierskap i andre selskaper:

Hjemmesiden:

4 Likes

@pdx Får ikke lagt in AOW-ME Tickeren

Var en kort stans i handelen da den brøt 4kr, falt tilbake etter at handelen startet igjen til RT 3,98. Når markedet får roet seg lurer jeg på hvor denne ender. Hva kan selskapet prises til? Synes det er vanskelig å si per nå, men vi vet at snittet på eiersiden er lavt i forhold til dagens kurs, men de ser ikke så villige ut til å selge heller. Blir spennende framover. :slight_smile:

2 Likes

Er veldig vanskelig å sette en pris, nå er det hype og trading det går i. Emisjonen var også satt lavere enn markedet hadde sett for seg, så det er ikke usannsynlig om prisen i dag er rett heller. Men det vil tiden vise :slight_smile:

Hmm, laveste spreaden jeg har sett på lenge. Mexican standoff takter? :stuck_out_tongue:

Er vel dette som kalles øretrilling? :slight_smile:

På vei ut rayman? :stuck_out_tongue: image

Mange som vil ut, vært trykket nedover i hele dag.

Hvor tror dere kursen er om 6 mnd? Er der noen kurstriggere i nærmeste framtid?:see_no_evil:

Kommer det kontrakter, vil kursen være høyere enn i dag. Uten noe som helst, håper jeg den holder seg rundt 3-4kr :slight_smile:

2 Likes
2 Likes
4 Likes

“Aker Offshore Wind acquired the offshore wind business from Aker Solutions on July 17, 2020. The transaction was
structured as an asset deal, with a purchase price of NOK 441 million.”

Greit at det er tilført litt kapital, men hvorfor skal selskapet være verdt 2,5 milliarder 3 uker senere?

ESG= E=F,S=I,G=T…Fremtidig InnTjening

:man_teacher:

Hvorfor prises Nel, Tesla og Nikola slik de gjør? Ingen av de tjener på driften :slight_smile:

De har 500 millioner på bok og er en del av Aker konsernet, det siste bør man ikke undervurdere. Så får man se om de klarer å levere, noe jeg tror de vil gjøre.

Hva eier selskapet egentlig?
Noen andeler i prosjekter rundt om i verden, ble aksjonærene i AKSO lurt?

Alt av info ligger øverst i tråden :slight_smile:

På hvilket grunnlag mener du det?

Kursen ble satt alt for lav, Aker asa fikk billige aksjer. Men i den perfekte verden hadde AKSO aksjonærene fått deltatt på emisjonen og ikke rike finansfolk. Men de har vi sett flere ganger iår på oslo børs.

Selskapet eier vel teknologi til deepsea /floating windfarms + + 18% av Principle Power

South Korea

Aker Offshore Wind owns 30.6 per cent of the project development company, KF Wind, which has secured three potential wind sites off the City of Ulsan.

In the USA, Aker Offshore Wind is developing the 150 MW Redwood Coast Offshore Wind Project in California in partnership with Ocean Winds.

3 Likes

Prosjektene står beskrevet her: https://www.akeroffshorewind.com/projects/

Her ser man aksjonærliste: