Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aksjesladder - Podcast

For de som enda ikke har hørt Podcasten Aksjesladder så kan jeg anbefale den!.
Jeg er da selvsagt Gamer`n og i tråden her kommer jeg til å poste de nye episodene etterhvert som de kommer.

Tråden kan også brukes til spørsmål eller diskusjon rundt episodene.

Podcasten finnes her

https://soundcloud.com/user-368296438

og her

15 Likes

Takk skal dere ha for en veldig fin podcast!

2 Likes

Ja bra den. Litt rar musikk

2 Likes

Musikken må jo passe til de som er med :wink:

2 Likes

Hadde vært gøy å få @Snoeffelen med på en episode

1 Like

Ingenting er umulig, men han må nok være med under ekte navn.

Han kan ta kontakt med meg på pm om det er aktuelt.

1 Like

Hm håper på det! Hadde vært legendarisk. Men han er jo norske biotekaksjer sin Santoshi Nakamoto, så det skjer vel ikke… :joy:

1 Like

Takk for tilliten, men nei takk. :nerd_face:

5 Likes

Håller med till 100% :blush:

1 Like

Du må få med en dag han der…REC eksperten fra tidl. Hegnar Forum…

Anton…et eller annet…Fred Anton??:man_shrugging:

1 Like

Vi kjørere litt QA på fredag.

Post spørsmål her

Eller i tråden her inne.

2 Likes

Har dere noe tema for episoden? Snakk litt om Spetalen i PHO. Hva er det brødrene driver med?

Hovedtema er QA.

Lettbeint og fin pod!
Synes «traderen» høres prikk lik ut som lars sivertsen(en fotballfyr).

Merker jeg blir litt nysgjerrig på ca hvilke beløp jallatraderen normalt går inn med når han kjører på moment. Hva han vurderer beløpet i forhold til. :crossed_fingers:t2:

1 Like

Fersk episode, enjoy

https://m.soundcloud.com/user-368296438/aksjesladder-qa

6 Likes

Disse stop loss ridene dere snakker om i episoden er et tema som dukker opp med gjevne mellomrom på div tråder. I prinsippet så er d ikke noe vanskelig å forstå, men er det ikke strengt tatt ulovlig kursmanipulasjon? Hvis det skjer ofte i en aksje bør vel Oslo børs gripe inn? Eller er algoer «fritatt» for reglene?

2 Likes

Ikke nødvendigvis ukovlig og selge, og mange putter stopploss i områder som er lette å «tippe».

Men definitivt en gråsone

“NEL god Kveld” :sweat_smile: :+1:

Tenkt jeg skulle komme med en kommentar til sist episode der dere snakker om TRS.

I tillegg til de kommentarene dere hadde så vil jeg komme med en ekstra kommentar som kan være grei å få med seg rundt TRS.

La oss si at jeg heter Gervan trading og vil ta ned min eksponering i feks Seadrill. Jeg har 30 mill aksjer. Jeg selger 25 mill av disse til DNB og inngår samtidig en TRS avtale med DNB med forfall inn i fremtiden. De fleste vil da få inntrykk av at jeg er like hardt eksponert og like mye skin in the game som før denne avtalen. På sett og vis så er jo det sant.

DNB gidder jo ikke å sitte på disse aksjene til evig tid og begynner derfor å selge disse i markedet. Tiden lakke og går. DNB har solgt mye, men har fremdeles en del på bok. TRS forfaller snart og jeg fornyer min TRS avtale. Alt ser fremdeles bra ut.

En dag er DNB ferdig solgt og ved neste fornyelse av TRS lar jeg vær å fornye den. Jeg har dermed fått solgt unna alle aksjene mine og min eksponering er desto lavere.

Så om jeg er inne i selskaper hvor jeg ser tRS avtaler så følger jeg svært nøye med på dato for fornying.

1 Like