Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aksjonærlister er nå på plass! 🚀 [Feedback tråd]

Nå skjer det endelig ting! :rocket:

Jeg har akkurat sendt avgårde signert kontrakt til VPS. Grunnen til at det har tatt litt tid er at vi er de første utenom banker og meglere som får tilgang til disse dataene, og derfor har det juridiske rundt avtalene vært krevende.

Planen er at jeg får tilgang til lister fra 1. desember, så jeg satser på å ha noe klart til dere ikke så lenge etter det :slight_smile:

Interessen for lister har vært større enn jeg først antok, så jeg bruker en del mer penger på dette enn planlagt (:sweat_smile: :money_with_wings: ) så vi kan få Topp 50 lister i stedet for Topp 30.

Akkurat nå får jeg også utviklet dette grensesnittet for visning av listene:

  • Aksjonæroversikten vil vise topp 50 aksjonærer, hvem som har gått inn/ut av listen, en graf over beholdning det siste året, og en liste med tidligere aksjonærer.
  • Listene oppdateres ukentlig (mandag morgen antar jeg)
  • Vi får ett års historikk
  • Skissen er på engelsk men grensesnittet blir så klart på norsk.
  • Ja, jeg vet at tallene i tabellen ikke gir mening :wink:

Feedback og forslag til forbedring mottas som vanlig med takk :slight_smile:

De første selskapene vi får lister for blir:

  1. NANO
  2. PCIB
  3. FUNCOM* (kommer i 2020)
  4. TRVX
  5. PHO
  6. NEL
  7. BGBIO
  8. KIT
  9. NAS
  10. SSO
  11. HUNT

*Grunnen til at Funcom-listene ikke blir tilgjengelige med en gang er at selskapet fortsatt er registrert i Nederland. Når de forhåpentligvis flytter til Norge vil vi kunne få lister også derfra. Flyttingen som egentlig skulle skje i Q4 i år er utsatt pga Tencent sin inntreden, men planen er fortsatt å flytte, ref samtale med COO i går. FUNCOM-listen erstattes av HUNT-listen inntil videre.

Listene blir kun for Insidere, men det blir et godt tilbud på medlemskap for de som er raske på labben. Skriv deg på listen her, så sender jeg deg en hemmelig rabatt-lenke når tilbudet er tilgjengelig :slight_smile:

Ha en fin dag videre!
Hilsen Jørgen / pdx

107 Likes

Fantastisk!

3 Likes

Veldig kult! Unik innsikt på tekinvestor :mechanical_arm:

3 Likes

Kan man trykke på “Last 12 months” grafen og få dataene i tabellform/større format? :stuck_out_tongue:

1 Like

Wow, uventet - og veldig veldig gledelig! Håper mange flere blir innsider nå og støtter den gode jobben du gjør.

3 Likes

Dette blir knallbra! :wink:

3 Likes

Kan du utdype hvorfor du trenger det? :smiley: Det blir en tooltip på grafen så man kan få opp verdiene på en gitt dato.

Kan evt. legge til export til Excel for de som trenger det i versjon 2.0 :wink:

5 Likes

Det funker fint :slight_smile:

1 Like

Man kan også bruke nedtrekksmenyen øverst til høyre for å hoppe til listen for en gitt uke :slight_smile:

Veldig bra!

1 Like

Du kan jo også legge til data fra shortsalgregisteret. Ligger oppdatert JSON for hver ticker. Da begynner det å bli bra med informasjon her:)

20 Likes

Fantastiskt

1 Like

Satan det er godt forslag

5 Likes

Det er mao. klart at Stocktalk henter listene sine på en måte som ikke helt liker dagslys? I så fall er det vel bare å dele listene derfra på mandager heretter.

1 Like

Eksporter til Excel hadde vært digg, for å ta vare på historiske data om grafen begrenses til “siste 12 mnd” selv. Og for å sette data inn i egenutviklede modeller. Og rett og slett for å leke litt med tallene :slight_smile:

Kjempe glad for dette uavhengig av hva som blir lagt til av ekstra funksjoner etterhvert. Et skikkelig +ved å være Tekinvestor. Blir det første året med millionomsetning etter dette? :wink:

3 Likes

Fantastisk bra! Godt jobbet!
:+1::+1::+1:

3 Likes

Hvis du tipser et par hundre venner om fordelene ved Insidermedlemskap så kanskje :joy:

3 Likes

Veldig bra :+1:

1 Like

Hehe får holde med et par-tre :slight_smile: Men regner med at mange av oss her inne har gjort det av oss selv. Er naturlig når løsningene er bra.

2 Likes