Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aksjonærlister er nå på plass! 🚀 [Feedback tråd]

Dette kommer til å spare meg så. mye. tid.

3 Likes

Hyggelig å høre! :smile: Tid er penger, har jeg hørt.

@pdx
Ca når er planen at listen vil inneholde alle norske aksjer?
Når det skjer kan det jo hende at ST budsjettet på 1000 i året kan reallokeres.

Om du i tillegg legger til Norske aksjer som ikke er norskregistrert blir det veldig bra.

Hei, det skjer nok ikke med det første siden det koster 900 000kr/år for alle aksjer. Bare å få 10 er egentlig svindyrt også. Ser for meg en gradvis økning over tid med flere av de aksjene som blir diskutert mest.

2 Likes

900k i året er ikke mye. Blir litt sånn som med gamingselskaper. Det du investerer i nytt produkt nå får du (kanskje) igjen om 2-4 år :wink:

2 Likes

Så du mener at han skal bruke alle inntektene fra Insiderne på aksjonærlister? ( bare antar ca hva som kommer inn )
Tipper det er mange insidere som er som meg, og ikke bryr seg om de listene.
Det er jo veldig bra at @pdx skaffer lister for de mest populære selskapene, koster vel ganske mye det også?

5 Likes

Står i avtalen med VPS at jeg ikke kan dele hva det koster, men det er en god del gjennomsnittlige månedslønner i året for 10 lister.

6 Likes

Det er egentlig helt sinsykt :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 Likes

Jeg mener at @pdx burde brukt mye mer!!!

( usikker på om det er nødvendig med en smiley her men legger på en for sikkerhets skyld …)

:wink:

5 Likes

Du kan jo revurdere om du vil være med å støtte stocktalk som henter listene på ikke lovlig måte.

Tekinvestor er jo første “forum” som får lister via VPS lovlig.

5 Likes

Man kan ha tilgang til listene i jobb, altså med én lisens for én bruker som jobben betaler. Og så tipper jeg noen da deler de derfra. Kjipt for den det gjelder hvis det oppdages, da jeg regner med arbeidsgiver kan være erstatningspliktig. Prisen for én lisens er sannsynligvis ikke så ille, det er rettighetene til videre distribusjon som koster.

1 Like

Som @pdx sier, så er det endel verktøy som gir tilgang. Dette er da lsiter som du personlig har tilgang til og som du ikke kan dele.

Når man ser årlig omsetning på ST er det også tydelig at de ikke har omsetning nok til å kjøre lister på korrekt måte.

Uansett håper det blir stoppa.

2 Likes

Og ST slår selv hardt ned på deling av lister, slik jeg har forstått det. Snakk om å møte seg selv i døren… Om jeg har forstått det riktig

1 Like

Ja mulig. Men så var det nicket mitt da. :wink: Vanskli for en enkel forbruker å holde styr på kilders kilder.
Etter hva jeg har lest er det ikke bevist at STs lister er ulovlig hentet?

God pris kan jo også komme av gammel ganske unik avtale som fortsatt har gode betingelser. Slik som det ser ut til netfonds har hatt, for å tilby det de hadde gratis. Frem til nordnet ødla hele greia.

1 Like

Den eneste man kan få disse listene fra på lovlig vis er via VPS, og de har ingen avtale med ST, det har jeg fått bekreftet fra min kontakt der.

2 Likes

Jeg, men jeg mener man ikke er tjent med en høylytt krangel rundt aksjonærlister og rettigheter og mulige problemstillinger rundt det, samtidig som man forsøker å etablere ett juridisk lovlig samarbeid med VPS.

Uansett ikke mitt forum eller ansvar, men hvis Stocktalk hevder å eie listene og at det ikke er greit å dele før det har gått noen dager, så ser jeg ikke hvorfor man er tjent med å drite i det.

1 Like

Skal vi prøve å heller få denne tråden tilbake til tema?

10 Likes

Hvis du fylte ut skjemaet for å få et hemmelig Insider-tilbud, sjekk e-posten din nå :slight_smile: (og gi beskjed via privat melding til meg hvis det ikke dukket opp) :smiley:

2 Likes

Liten statusoppdatering:

I dag har jeg fått tilgang til lister fra VPS. Så skal de bare knas litt så jeg kan få de inn i grensesnittet jeg har laget. Satser på at dere som er Insidere kan få tilgang når det kommer nye lister på mandag :slight_smile:

Gøy! :partying_face:

45 Likes

Da er listene på plass :slight_smile: Du finner der på https://beta.tekinvestor.no/aksjonaerlister :slight_smile:

Feedback på løsningen mottas med takk :slight_smile:

Hilsen Jørgen

28 Likes