Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Carnegie innleder dekning på Biotec Pharmacon med en kjøpsanbefaling og kursmål på 40 kroner.

Meglerhuset mener det er overveiende sannsynlig at bioteknologiselskapet klarer å lande en distribusjonsavtale for sårsalven Woulgan Biogel.

I en selskapsoppdatering viser Carnegie til at Woulgan Biogel har fått CE-merking og nylig ble benyttet i en større studie av den globale markedslederen Smith&Nephew.

  • Foreløpige resultater fra studien er veldig oppmuntrende og vi venter at produktet vil være høyst vellykket når det er fullt lansert, skriver meglerhuset.
    Carnegie peker på at markedet for sårbehandling er i størrelsesorden 6-8 milliarder dollar, med en vekst på 5-7 prosent årlig.

Ved å anta at Biotec får 30 prosent av en distribusjonsavtale med innpass i Tyskland, Storbritannia, USA, Italia, Frankrike og Skandinavia, regner Carnegie seg frem til en neddiskontert kontantstrøm på 2,2 milliarder kroner. Samtidig legges en sannsynlighet på 70 prosent til grunn.

  • Ettersom utsiktene for en solid distribusjonsavtale ser mye lysere ut nå enn for to år siden, mener vi en sannsynlighet for suksess på 70 prosent ikke er overdrevet. Ved å gi verdien av selskapet uten en distribusjonsavtale de resterende 30 prosent, ender vi opp med et kursmål på 40 kroner per aksje, skriver meglerhuset.

http://www.stocklink.no/Article.aspx?id=112396

Biotec Pharmacon viser en underliggende positiv trend, og har etablert en rettvinklet stigende triangel formasjon hvor et brudd opp gjennom 19 kroner vil utløse et sterkt kjøpssignal for aksjen. Aksjen har brutt opp gjennom, og etablert seg over, både 50-dagers og 200-dagers glidende gjennomsnitt. Dette er med og gir ytterligere positive signaler for den videre utviklingen for aksjen, slår Pettersen fast.

Kursmålet er på 23 kroner på kort sikt (1-3 måneder) og 28 kroner på 12 måneders sikt

Woulgan Biogel

6 Likes

Vær forsiktige i denne bransjen folkens:

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=381689

-28% i dag.

Edit: -37%

1 Like

Var inne i denne i en periode, men gikk ut igjen. Ble lei av å vente på en avtale med SN som nå viste seg å aldri komme. Biotek-bransjen i Norge er nesten å sammenligne med VM i venting. Den passer ikke for alle investorer. Som krydder i porteføljen helt ok, all in = galskap

3 Likes

Hva tenker TS eller andre, nå noen dager etter at bruddet med SN ble en realitet ?
Det oser panikk blandt HO aksjonærene, som nærmest låste seg på tanken bak en avtale med SN, som nå uteble, og mangen der sitter nå i villrede og ser kun begrensninger uten og se dei mangen andre mulighetene og dørene som nå åpnes, etter at Biotec er " sluppet fri " fra avtalen dem var låst i.
Lien omtaler det som " ett milestone " ( ref: proad cast igår ), at dem nå kan gå andre veier.
Selskapet sitter også på ca 75 mill i cash, og Lien avfeier behov for ytterligere emisjon. ( må self.
til dersom inntjening uteblir )

  • Flere har vært kritisk til at ikke andre selskap har komt til Biotec for å se på produktet, selv mener eg det er helt naturlig at ikke andre selskap går til forhandling med ett selskap som mann vet sitter " låst " i en avtale med tredje part.

Vel, for min del anser eg Biotec som ett tryggere case nå, enn hva det var før nyheten sprakk.
I det mener eg at risken nå er mindre, ettersom den store risikoen før bruddet var ett faktum, var nettopp at bruddet kunne bli en mulighet.
Nå kom bruddet, aksjen har hatt ett betydelig fall ( kan naturligvis falle mer ), og neste skritt på veien vil være at Lien får woulgan ut på markedet på annen måte, gjennom proad cast igår, ble det langt på vei guidet avtale med ett eller flere selskap, først og fremst i uk og Tyskland, samt markedet her er hjemme.

Eg har på ingen måte faglig kunnskap om verken sårbehandling eller helsesektoren ellers, og investeringen er kun basert på håp og tro om at Lien og co lykkes.

Noen andre som ser på Biotec som spennende ?

1 Like

9.30 var det ikke Carnegie som hadde kursmål 40?

Kursmål du henviser til var om det ble avtale med Smith & Nephew, nå ble det jo ingen avtale der.
Spennende å se, bør mann ta tapet å komme seg videre ?
Eg tror ( self siden eg eier aksjer her ), at det er mangen som her blir tatt på sengen, og at det kan være verdt å gi aksjen noe tid enda.
Woulgan er jo ikke blitt dårlig, av den grunn at forhandlingene ble brutt.

Mulig min tro her, kun er basert på ett håp om å komme seg i pluss igjen :wink:

1 Like

Det må likevel regnes med at denne diskusjonen før eller siden vil komme

  1. Avtale på plass :

Tittel Biotec Pharmacon: Enters into UK distribution agreement for Woulgan® with H&R Healthcare
Tekst
(Tromsø, 20 August 2015) Biotec Pharmacon ASA (“Biotec”, OSE: BIOTEC) has
entered into a Woulgan® distribution agreement with leading UK distributor H&R
Healthcare Ltd (“H&R Healthcare”, “H&R”). The agreement represents a milestone
in the strategy of securing strong regional business partners for Woulgan®.

  • Biotec is pleased to announce H&R Healthcare as our partner in the UK and
    Ireland for the distribution of Woulgan®. H&R is a leading distributor of
    specialized wound care products and we look forward working closely with them to
    introduce Woulgan® in the important UK market, the second largest in Europe.
    This agreement represents a milestone in our strategy of entering into
    agreements with strong regional business partners to secure the full commercial
    potential of Woulgan, says Svein Lien, CEO of Biotec Pharmacon.

Woulgan® is a primary dressing for use on skin wounds, of which diabetic ulcer
treatment is the initial targeted market for this product. More than one in 20
people in the UK have diabetes and the illness is causing 100 amputations each
week. Studies and evaluations of Woulgan® document significantly improved
healing during the treatment period, less pain and improved comfort compared to
other therapies.

  • Woulgan® will be an important and highly prioritized product for use in the
    advanced wound care market. Our primary market segment will be within diabetes,
    which is a large market in need of new products. We are looking forward to our
    partnership with Biotec for this promising product, says Managing Director Mike
    Hoskins in H&R Healthcare.

Biotec and H&R Healthcare will over the following 3 to 6 months period work
jointly to secure reimbursement for Woulgan® in the high-end category of the
market. Biotec will support H&R Healthcare and expects limited costs to occur
prior to the introduction to the UK market. The agreement has an initial term of
3 years with automatic renewal thereafter unless terminated.

2 Likes

Hmm hva i all verden foregår i biotec i dag? Lekkasjer, nye analyser? Har en liten post her.venter på avtale i Tyskland. Foreløpig godt i pluss. Det er høy risiko i biotek-aksjer og det kan være lurt å spre risikoen over flere biotek-aksjer. Mine andre bet er PCIB, PHO.
Vurderer :SER og NANO.

edit:Tok gevinst i biotec.

1 Like

Var nok litt tidlig :wink:

1 Like

Himmelferden er godt igang.

Hva kommer først, ny avtale eller noen som kupper hele selskapet for en billig peng ?

Carnegie, UK +Ireland



Biotec Pharmacon (Buy): Sales agreement in the UK for Woulgan - target to NOK21

3 Likes

Det som nå er mest spennende, er om en tysk distributør kommer på plass nå i høst, og om denne evt distributerer i flere land.

Hva blir target da ? Eg sitter litt til :wink:

Tok et lite tilbaketog og kjøpte en mindre post her i dag. I biotek-aksjer tar ting tid så her gjelder det å være tolmodig, noe jeg plages med. Men en liten lyttepost er jeg med på.

1 Like

Biotec Pharmacon var priset til 24 kr pr aksje, etter CE. Mange kjøpte aksjer mellom 18-22 kroner.

Nå er positiviteten tilbake. Og Biotec har kommet lenger nå, enn da prisen var 24 kr. Kommer det en nyhet fra Tyskland, tipper jeg vi går rett til 25 kr…

Endring siste måned+84.13%

Endring i fjor+73.53%

For min del så blir det ikke solgt en eneste aksje på denne siden av nyttår, med mindre eg får mulighet til å selge på langt høyere nivå enn hva den nå er på.

Eg har stor tro på at Lien her har noe stort på gang, å den troen fikk eg da eg hørte presentasjonen hans dagen etter bruddet med SN.

Under presentasjonen kjøpte eg, menst andre solgte unna, noe eg aldri kommer til å forstå noe av.

Det har tatt lang tid, men nå faller bitene på plass og woulgan er straks i markedet i store volum.

Eg liker ikke å snakke om oppkjøp, det er noe som blir nevnt i absolutt samtlige tickere på HO, da alle mener at sitt selskap er klar for oppkjøp.

Som sagt, eg liker det ikke, men Biotec tror eg kan være en av dei største kandidatene for ett oppkjøp.

Eg er vanligvis svært utålmodig, men mine Biotec lodd selges ikke !

1 Like

Potensiale er enormt ;

https://helseforskning.etikkom.no/ikbViewer/page/prosjekterirek/prosjektregister/prosjekt?p_document_id=524418&p_parent_id=528158&_ikbLanguageCode=us

Forskningsprosjekt

Effekten av betaglukan på sårtilheling ved kirurgiske sår

Vitenskapelig tittel:
Effekten av betaglukan på sårtilheling

ved kirurgiske sår

Prosjektbeskrivelse:
Teres Medical Group er en sammenslutning av flere av Skandinavias største private klinikker og private sykehus. Det utføres hvert år et svært stort antall kirurgiske inngrep, både offentlig og privat finansierte. Våre funn vil brukes i kvalitetsarbeidet internt og vår felles streben etter å optimalisere forholdene for en best mulig tilheling av arr etter kirurgisk skapte sår. Resultatene vil publiseres i aktuelle tidsskrifter og medisinske journaler. Biotec BetaGlucans har gjennom flere år utviklet et nå godkjent sårprodukt (Woulgan® Biogel) som finnes i kommersiell salg til bruk på kompliserte og vanskelige sår. Produktet er godkjent for en rekke ulike sårindikasjoner inkludert post operative kirurgiske sår. Vi vil evaluere effekten av å tilføre Woulgan® Biogel i sårkanten av operasjonssår før det syes sammen etter en operasjon, samt at pasienten selv påfører sårgelen utenpå det ferske operasjonssåret i 3 uker etter inngrepet.
(Prosjektleders prosjektbeskrivelse)

Ref. nr.: 2014/1734 Prosjektstart: 01.11.2014 Prosjektslutt: 01.11.2015

2 Likes

Presentasjon av selskapet :

http://208hdg36kg2o371mblzvwxiw.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2015/08/BIOTEC-presentation-Pareto-28082015.pdf

Kunne tatt en fin gevinst her for noen dager siden, nå er det straks på minus igjen i stedenfor.
Helt vanlig for min del :wink:

Dette er usikre tider der mange tar gevinst tidlig. Se på f.eks. DNO når siste pengenyhet inn kom for noen dager siden. Kraftig opp for så å nærme seg nullen i løpet av dagen.

1 Like