Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Arcus (ARCUS)

Noen som leste artikkelen om Det Norske Brenneri i lørdagsutgaven av FA? Sto noen små setninger om Arcus der også.

Blant de 15 største akevittproduktene i fjor var 13 norske, og 11 av disse produseres av Arcus. De to siste - Hellstrøm Aquavit og Arvesølvet – produseres av Det Norske Brenneri.

og

Til tross for at Arvesølvet økte kraftig i fjor, var det ifølge Finansavisen likevel et annet produkt som sto for den største veksten innen akevitt på Vinmonopolet. Arcus-produserte Akevitt Spesial kunne vise til en volumvekst på hele 49,5 prosent.

Regner med 2016 blir selskapets 18 år med omsetningsvekst.

Jeg tror dette blir et selskap jeg eier aksjer i lenge.

@Hakon tenker om denne ?

Synes den har vært tam. Skjer jo ingen ting

Nei er rare greier… Innsidere selger også… Hvorfor klarer de ikke tjene penger på dette her? :thinking:

1 Like

2 år gamle artikler?
Er ikke med nyheter som med god vin. Blir ikke bedre over tid :sweat_smile:

trudde ikke du hadde age restriction :grin:

Noen som følger med hær? Rimelig lav verdsetting på stabil konsum ? :thinking: Skal lese meg opp litt. Første som slår meg er ølsalget spiser av brennvin, men det stemte ikke.

Brennvin ned, Øl stabilt, Vin og Rusbrus opp.

2 Likes

Arcus ASA: Minutes of Annual General Meeting

Arcus ASA: The Annual General Meeting approved a dividend of NOK 1,66 per share

Arcus ASA: Ex dividend NOK 1,66 today

Arcus ASA: Primary insider notification

Kva tenker du er reelt kurs verdi for situasjonen til Arcus i år.
Har du ein formel du bruker for å rekne fram til kva dei på selge. Har du tips råd til kor eg kan lære meg korleis man rekner fram den reelte kurs verdien?

Mvh Nybegynner

Arcus ASA: Invitation to presentation of Arcus’ second quarter 2020 results, Tuesday August 18

Arcus ASA: Second quarter results 2020

2 Likes

Er det noen som vet hvorfor Arcus plutselig falt med nesten 6% etter å ha levert sitt beste kvartalsresultat noensinne?

Sell The News!!

2 Likes

Som Concorde sa… Fikk ikkje solgt mine aksjer heller. Hadde satt på 44 og 45. nådde ikkje opp.
Veit ikkje men følte litt svakhet i det at det var ikkje masse volum i den i siste dager, så ikkje den store intressen for aksjen. Dei beste selger på good news, så kommer det ein del etternølere som hopper på, deretter dei som får litt panikk… Går ei lita stund så hopper dei smarte på igjen når den har gått ned litt. Men dette er ein amatørs tanker.

Jaja. Glad eg kjøpte den på 31 ish… men hadde lyst å casha ut for å reinvestere i andre spennende aksjer.

Skal bli eit eventyr… men alle everntyr har nokre hinder man skal læra av :wink:

2 Likes

Hvorfor står denne askjen i samme kurs som for 4-5 år siden? Har ikke selskapet tjent bra ?