Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Årets TekInvestorer 2017 ⭐ ⭐

Kjære TekInvestorer, før jeg starter den prestisjetunge utdelingen av årets priser vil jeg se litt tilbake på året som har gått. Dette blir litt som kongens nyttårstale, bare med dårligere vitser.

2017 ble et år preget av nye diskusjonstema og enorm vekst på TekInvestor

  • Vi startet året med 916 medlemmer, nå er vi 4 800. Dette skyldes i stor grad at dere tipser venner og familie, via såkalt “word of mouth”. I 2018 håper jeg TekInvestor går viralt/trender/tinderer/trumper(?) osv osv. Hva det nå enn er dere gjør, ikke stopp! (det hørtes mindre feil ut da jeg tenkte det)
  • I fjor skrev vi ca 38 000 innlegg (en dobling fra året før), men i år har vi skrevet hele 121 000!
  • I 2016 handlet mesteparten av innleggene om spill-aksjer, men i 2017 fikk forumet flere ben å stå på: biotek, kryptovaluta og masse andre spennende investeringer. Det at vi er mindre avhengige av enkeltaksjer gjør at jeg ser lyst på fremtiden for TekInvestor! :slight_smile:
  • Vi startet året med 54 Insidere, og avsluttet med 271! Tusen takk for tilliten og at dere holder piratskipet vårt flytende! Din støtte som Insider gjør at jeg forhåpentligvis en dag kan jobbe med utvikle TekInvestor på heltid, noe som har vært en drøm i mange år. :slight_smile: (ikke Insider enda?)
  • Vi rundet av året med å samle inn nærmere 30 000 kr til Barnekreftforeningen og Barn av rusmisbrukere, i årets Juleaksjon. Kudos til alle som har bidratt!

Mine mål for TekInvestor i 2018:

  • 10 000 medlemmer (men ikke glem at jeg liker deg best :kissing: )
  • Flere verktøy som hjelper deg ta bedre investeringsvalg (først ut: porteføljefunksjon :chart_with_upwards_trend: )
  • Samle flere nyttige guider skrevet av dere
  • Belønne Insidere i enda større grad
  • Fortsette å holde hordene av nettroll ute :raised_hand: :door:
  • Bli flinkere på søkemotoroptimalisering og digital markedsføring for å tiltrekke flere gode debattanter
  • At dere alle som én blir steinrike takket gode råd på TekInvestor :moneybag:

And now, the main event…

Jeg kan ikke huske at et nytt medlem på forumet har kommet inn og dominert (i positiv forstand) på samme måte som @babyrage. Blant annet har han delt sin fremragende strategiguide, og startet en utrolig spennende 5k til 50k challenge. Tusen takk for alt du har bidratt med i 2017! :slight_smile:

Skal man være Funcom-aksjonær, hjelper det å ha en stor dose humor - det har virkelig årets humorist, @lassar! Sjekk blant annet denne videoen han mekket i Funcom småprat 2017

@Oivran kastet seg på @babyrage sin 5k challenge og tradet 5 000 kr til 263 000 kr bare på noe uker! Vanvittig! Les mer i denne tråden: Babyrage's Challenge 5k - 50k

@Evilfreud står for årets mest leste guide, Pensjonsguiden.

@Evilfreud har også vært primus motor for en rekke aktiviteter og forbedringer på TekInvestor i en årrekke, og jeg setter stor pris på hans bidrag til felleskapet vårt! Håper nissen var grei med deg i år! :santa:

Jeg har et varslingssystem på som sender meg e-post dersom forumet skulle gå ned (det skjer en sjelden gang). Det sjekker hvert 5. minutt om forumet er oppe. De gangene jeg har fått varsel om at det er nede har som regel allerede @evilfreud sendt meg en melding på Messenger: “er forumet nede nå?”. Mannen er på! Av og til har jeg lurt på om han er en AI-bot som bor i koden… :slight_smile:


En av årets nyheter er Min portefølje-kategorien der hvem som helst kan starte en trade-logg og fortelle om sine handler. @laplagam sin tråd har hatt soleklart flest besøk i 2017, takk for at du deler og underholder!

@holmes var årets TekInvestor i 2016 - og har faktisk klart å samle hele 9500 likes i året som gikk! Det skjer ikke av seg selv, tusen takk for alle dine gode bidrag og analyser i 2017. :slight_smile: :clap:

@koe er den som har bidratt mest i Insider-delen i året som har gått. Alt det gode som skrives der gjør at flere og flere velger å bli Insidere, så tusen takk @koe for alt du bidrar med! :slight_smile:

And now, the award for best TekInvestor of the year, 2017, goes to…

@Christian har vært med fra forumets spede begynnelse og fortjener virkelig applaus for sine mange bidrag gjennom en årrekke. Han var soleklart den flest ønsket skulle vinne denne aller gjeveste av priser: årets TekInvestor 2017. Gratulerer! :star2: :star2: :star2:

Til slutt må jeg få lov til å takke alle dere som bidrar med innlegg, likes og nye tråder på forumet.

Da jeg startet det som da het FuncomInvestor i 2010, hadde jeg ingen tro på at det kunne bli så stort som det har blitt. Jeg så bare at det manglet et bra investorforum og bestemte meg for å lage det selv.

Siden 2010 har jeg prøvd meg på mange andre grunderidéer, noen mer vellykkede enn andre, men jeg tror den største grunnen til at de fleste feilet er at de alle manglet den hemmelige ingrediensen: dere.

Dere er grunnen til at jeg fikser bugs, kaster ut og krangler med troll, søkemotoroptimaliserer, kårer månedens vinnere, svarer på alle e-postene og meldingene dere sender meg så fort jeg kan og holder motivasjonen oppe - jeg vil bygge noe dere vil ha, nei, ikke vil - må ha! Jeg vil ikke skuffe dere, og det er hovedgrunnen til at forumet er 7 år i år.

TekInvestor er blitt et av norges største investorforum (det 843. mest besøkte norske nettstedet), men drives ikke av et stort mediehus som de fleste andre finansnettsteder i norge, men av en nokså vanlig kar på sofaen som har spist litt mye sjokolade i jula, og som ikke har rukket å dusje i dag fordi kidsa trenger all oppmerksomhet når kona har omgangssyke…


(where the magic happens…)

Det er først i 2017 at jeg føler at det har virkelig løsnet og at forumet vokser raskere og raskere - men uten at det går ut over kvaliteten på diskusjonene. Jeg skal ikke bli for sentimental, men jeg synes det er utrolig flott hva vi sammen har klart å lage her - jeg håper vi kan sammen jobbe i 2018 for å beholde det som er bra, og forbedre det som kan bli enda bedre :slight_smile:

God jul og godt nytt år! :champagne:

Hilsen Jørgen / pdx

P.S.: Hva var ditt beste minne fra TekInvestor-året 2017? Del det gjerne her! :smiley:

70 Likes

Tusen takk @pdx for Tekinvestor! Har selv hjulpet meg ekstremt mye med gode investering, morsomme samtaler og generelt enda en ting som jeg gleder meg til å sjekke i hverdagen (blir som regel 50x + i løpet av en dag).

Kommer nok til å være her mange flere år så gleder meg til å fortsette denne ferden sammen med dere alle! :slight_smile:

11 Likes

Takker! Setter virkelig pris på det! :fireworks:

Føler jeg har lært mye om TA og risikohåndtering her som jeg nok hadde slitet med å plukke opp på egenhånd. Også har jeg fått noen grådig gode aksjetips her også. :slight_smile:

18 Likes

Gratulerer alle som fikk pris! Vell fortjent - virkelig! … og igjen en stor takk til @pdx for jobben du gjør.
Slett ikke alltid jeg er enig med årets tekinvestor, men som nevnt tidligere setter jeg stort sett alltid pris på hans bidrag, og noe av det jeg setter høyest er hans toleranse og saklighet i diskusjoner - uansett hvor usakelige og intolerante hans debattanter måtte bli. Du er god til “å holde deg i skinnet”. Gratulerer @christian ! :wink:

12 Likes

Fantastisk kåring @pdx, kunne ikke vært mer enig takk til dere alle.
Vil også benytte anledningen til å ønske alle lykke til med 2018, både til dere som gambler i krypto og oss trauste kjedelige investorer som satser på trygge spillselskaper og på bankers bioteknologi :blush:

13 Likes

Mitt beste minne er å oppdage dette forumet, jeg ble tipset om xtrainvestor men likte ikke siden, så fant jeg Tekinvestor!
Man føler seg umiddelbart velkommen, folk svarte villig på allslags tåpelige spørsmål fra en nybegynner i aksjeverdenen, uten noe klaging! :+1::+1: kudos til ALLE dere for det :smiley:
Spesielt til @Nocturne som jeg nominerte som årets, han har villig svart, tipset og virkelig hjulpet en fersking-hvis du har et Tålmodighets-badge så fortjener han det! :sweat_smile::+1:
Ser ellers fram til et begivenhetsrikt og forhåpentligvis lukrativt 2018 for oss alle!

13 Likes

Kult, @pdx!

Gratulerer @Christian og resten!

9 Likes

Tekinvestor er den nettsiden jeg er definitivt mest innom i løpet av en dag, og det med meget god grunn! Kvaliteten er høy på innlegg, guider, debatter, medlemmer, og sist men så definitivt ikke minst, Tekinvestor himself, @pdx!

Gratulerer alle som vant! Vel fortjent :smile:

8 Likes

Kan godt legge til at jeg i år pt. er ca 114k fra å nå et magisk millionbeløp i min portefølje (10 om noen lurte :wink: ), noe jeg satt meg som mål fra starten av året (starta med ca 4). Morgendagen kan absolutt være redningen ettersom jeg sitter godt lasta i FUN :wink:
BTW, nesten litt flaut å se hvor mange dager jeg har lest forumet på statestikken, men det har definitivt høstet frukter, så takk igjen til alle bidragsytere!

12 Likes

Tusen takk @pdx og alle sammen! Dette var kjempemoro :slight_smile: :+1:

11 Likes

Herlig! Gratulerer til alle!
Og tusen takk til @pdx for et fantastisk forum. Rutinemessig må det sjekkes minst hver halvtime, og det har også blitt min startside for websurfing!

God jul og godt nyttår til alle :heart_eyes:

5 Likes

Virkelig både moro og inspirerende å lese! Da får vi alle krysse fingrene for at Funcom får deg “over the top” før nyttår! Eller Nano hvis du har de også :sweat_smile::moneybag::+1:

6 Likes

Flott oppsummering av 2017 @pdx! :+1:

Gratulerer til @Christian, @koe, @holmes,@Laplagam, @Evilfreud, @Oivran, @Lassar og @babyrage.

Flott levert alle sammen! :+1::clap:

12 Likes

Takk, buddy! Ingen Nano pt, men et par andre lodd i tillegg til Fun. Skal bli flinkere neste år til å dele mine trades :wink:

4 Likes

Kjempebra oppsummert, @pdx!

Stor gratulasjon til alle dere vinnere! Stiller meg 100% bak den kåringen! :clap::heart_eyes:

6 Likes

Gratulerer til alle vinnere! Jeg er nytt medlem i 2017, og kan ikke si meg uenig med noen av vinnerne. Alle dere som står oppført her har bidratt eksemplarisk i mine øyne :slight_smile:

Og takk til PDX som startet dette forumet. Det er kanskje nummer 843 i listen av besøkte nettsteder her i Norge, men numero uno på min personlige liste!!!

Vel overstått julefeiring til alle tek’ere og måtte Funcom og Nano skyte til himmels for alle oss investorer!!!

:slight_smile:

10 Likes

Gratulerer alle sammen! Også til de som ikke har fått sånn fancy tittel :grin:

10 Likes

Väl värda vinnare allihop -ett stort grattis!!

3 Likes

Det burde vel strengt tatt blitt kåret en «Årets Funcom hausser» eller hva tenker du @Hakon?:joy:

8 Likes