Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Argeo AS

Så langt jeg har klart å lese så ble leveringen utsatt til tidlig 2021 - men det virker som om det kanskje er ytterligere forsinkelser. Men som du sier, selv om en del skurrer, så er det spennende med flere selskaper innen segmentet.

1 Like

Noen som fikk med seg presentasjon i dag? Jeg var logget på, men satt i annet møte, så fikk ikke med meg så mye.

Jeg har sett den i etterkant.

Positivt; Eelume virker spennende, nedbetalingsmodellen på AUV`ene virker bra (tolker det som at selskapet kan vokse rimelig kjapt, med forbehold om nok arbeid), Maritime Robotics skulle vist være en overflate surveyor (kan ha et interessant bruksområde?).

Negativt: Fremdeles veldig skeptisk til sammenligningene de gjør mot nåværende industri (skal du selge surveyor tjenester, så sammenligner du deg med andre selskapers surveyors), fremdeles skeptisk til marginene de oppgir og guiding av inntekter.

Jeg blir nok å følge selskapet fremover for å se om de klarer å få tilstrekkelig arbeid. Planen var å kjøpe opp 3 brukte surveyors i tillegg til å kjøpe inn 7 nye innen 2025. En surveyoer har ca 12 måneders leveringstid.

Har du lenke til presentasjonen?

https://register.gotowebinar.com/register/1598927815763605773

3 Likes

Styr unna denne her, lureri- aksje og svindel på høylys dag…

Mvh

ja ordebildet snur fort, virker som mange skulle plutselig ut da det er fullt av selgere.

1 Like

Kursen har vært fullstendig styrt og kontrollert fra åpning til nå…

Tullballgreier, ikke verdt tiden det tar å handle aksjene engang…

Mvh

ja bare å glemme den å gå videre.

Takker for dyptpløyende analyse av selskapet.

Kunne du utdypet svindelen her?

NewsWeb

1 Like

Trenger vel ikke å bruke tid på dyp analyse- pløying her for å kjenne drittlukta…?

Det blir lettere å bla gjennom de utelukkende positive hause- artiklene om «kjendisinvestorene» med store aksje- poster som ble publisert flere dager på rad i for- og etterkant av noteringen og den rettede emisjonen .

Legg så til lure- ordrene i auksjonen som jekker kursen oppover før åpning, og som etter å ha lokket med seg interesserte med litt sparepenger i lommen, forsvinner og overlater alt av handel til taperne som nok en gang gikk i fella og handlet overprisede aksjer, som i løpet av få minutter mister momentet, og styres systematisk nedover utover dagen…

… og siden har den vel falt…?

Ordet svindel kan nok diskuteres, men i min verden tar jeg det gjerne i bruk i feks slike tilfeller som dette…

Mvh

Hva mener du er riktig prising da?

@Storezlem , det lura æ å på…
Hvordan vil du egentlig prissette denne aksjen, og hvordan ser du på antallet aksjer og svindelen sett i forhold til disse…:grin::grin::grin:

Argeo har fire stillingsannonser liggende ute på Finn: VP EMEA, Marketing Manager, Bid/Tender Manager, IT Manager

2 Likes

Greit å gå gjennom oppdatert presentasjon fra 1. juni…

https://newsweb.oslobors.no/message/534749

Ja, ser ut som de er on track. Opprettholder guiding, og vi er snart på H2


2 Likes

Kommer analyse fra Sparebank 1 Markets etter fellesferien. Kan forhåpentligvis få fart på denne.

2 Likes

2 Likes