Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Arribatec Solutions (ARR)

Arribatec er i vinden om dagen. Det gamle Hiddn-selskapet med Spetalen som investor og Per Ronny Stav i spiss varsler et oppkjøpsraid.

Nylig ble IT-firmaet Innit kjøpt. Hamar-bedrift som blant annet er kjent for å utvikle gode app- og billettsystemer for norsk hockey. Det startet med publikumsboom i Storhamar. Nå er hele ligaen med på plattformen. En suksess med solide tall Arribatec nå har kjøpt opp.

Det er visstnok bare starten. Arribatec har også varslet utbytte på aksjene og virker å være en fremoverlent bedrift med milliardomsetning i vente.

Jeg er inne og gleder meg til fortsettelsen.

4 Likes

Denne går som en kule i dag. Opp 16 prosent i skrivende stund. Den siste uken har aksjen en kursoppgang på 33 %. Spennende selskap som blir spennende å følge videre.

Bare få kjørt emisjonen og bli ferdig med den nå, så blir dette bra det :slight_smile:

Utrolig spennende vekstselskap. Hva vil evt emisjonskurs være? Trodde de i utgangspunktet hadde hentet nok penger til å kunne starte “oppkjøsraidet” allerede?

1 Like

0,94 øre, melding fra 8-9 september

Screenshot_20201106_115400_com.android.chrome|690x1118

Men har ikke hørt noe mer etter dette, så aner ikke når dette skjer. Venter selv på å tegne for de aksjene jeg hadde…

Tak for info. rett opp i 2,80 nå,

Trodde det i utgangspunktet kun var tidligere aksjonærer som skulle motta utbytte her nå? Men fikk melding fra VPS om at utbytte blir betalt 01.12. - 0,5561 pr. aksje. :slight_smile: enda jeg kjøpte aksjer i November

Ex dato var i går, de har flyttet utbytte ett par ganger :slight_smile:

Tross utbytte og emisjonsaksjer til lavere kurs, holder denne seg utrolig godt. Det er i seg selv et veldig godt tegn. Har tro på et fin-fint 2021 med offensive Arribatec. De kommer til å kjøre på videre.

1 Like

Enig med deg her Kicker, benytter meg av muligheten til å fylle på. Kan ikke se noen grunn til at selskapet ikke skal sprette opp til 3.30kr som for et par-tre uker siden. Med tanke på oppkjøpene og videre ønsket vekst.

Tja, det har vært både emisjon og utbytte siden den stod i den kursen…

Det var vi (markedet) også klar over når kursen gikk opp. Nå har den justert seg ned til ± 2kr pga utbytte og emisjon har blitt gjennomført. Alt er som forventet. Nå er alt duket for videre triggere og utvikling, og dermed vil kursen også følge etter.

:rocket:
Arribatec kjøper opp Qualisoft

Qualisoft har over 100 større selskaper på kundelisten, innen både olje/gass, helse, finans og offentlig sektor. Selskapet med 40 ansatte øyner inntekter på rundt 67 millioner kroner i 2020, og et driftsresultat før av- og nedskrivninger (EBITDA) på 11 millioner kroner.

1 Like

Deilig å se! Nå starter Arribatec-showet. Utbytter og emisjon er ferdig. Gjennom perioden har Arribatec stått fjellstøtt.

Gleder meg til å se meglerhusene analysere dette.

2 Likes

Positivt!

1 Like

Samlet alle bjellesauene i en og samme aksje, det er ikke verst :slight_smile:

Ny emisjon, utnytter oppgangen til å hente kapital er ikke dumt.

1 Like

Noen som har noen tanker rundt denne fremover?

Arribatec har kommet med presentasjon i dag som skal legges fram hos Carnegie.

Korte trekk er massive vekstmål i 2021 og en solid guiding.

https://newsweb.oslobors.no/obsvc/attachment.obsvc?messageId=520635&attachmentId=209293&obsvc.item=1

1 Like

Arribatec med intensjonsavtale om å kjøpe MaksIT på plass.

Jeg har tidligere jobbet tett på flere ansatte i MaksIT, og de er ekstremt dyktige. Et veldig lite selskap med få ansatte, men kompetansen og erfaringen er høy. Spent på om disse blir med over til Arribatec, eller om det kun overtagelse av avtaler.

3 Likes