Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Arribatec Solutions (ARR)

Fin artikkel i Finansavisen i dag som Arribatec selv viser til på sin LinkedIn-profil. Som de selv skriver:

Arribatec 6th best performing IT company on Oslo Stock Exchange in 2020 with a return of 160%. We are on an exciting journey and we just started.

1 Like

ARRIBATEC INITIATES ACQUISITION OF IB MARINE GROUP

1 Like

Tatt fra shareville:
Bruker MP Barret hadde en samtale med CEO per ronny stav:

Hadde samtale med PRS i går og stilte en del spørsmål på vegne av alle oss Shareville investorene, her er oppsummeringen:

  1. Hvorfor ingen meglerhus tar dekning på ARR og skriver ikke noe om selskapet/aksjen og kursmål?
    *PRS – vi har dialog med Pareto, Carnegie, DnB og Sparebank1, men vi må få ferdig tall materiale som de trenger for å komme helt i mål. Interessen er stor og vi vet at dette er viktig, men vi sliter bare litt med intern kapasitet pga så mye operasjonelle positive ting som skjer. Håper dette skal være på plass i løpet av januar.
  2. Hvorfor aksjen beveger seg bare i intervallet mellom ca 1,96 – 2,10? Mange mener noen holder aksjekursen kunstig slik!
    *PRS – det er nok ikke tilfellet, men det er klart at det er ikke så veldig stor andel aksjer som er omsettelige da mine og mange andre har lock-up på aksjene. Når vi begynner å melde mer nyheter så håper jeg det blir godt mottatt også forventer vi en positive dekning ref. punkt 1 også i løpet av uker.
  3. Hvorfor aksjen reagerer ikke på gode nyheter som for eksempel gårsdagens?
    *PRS – det er nok fordi dette er en bekreftelse på en melding som allerede ble sendt i november, og hvor vi bare presiserer at vi transaksjonen gjennomføres. Et veldig bra oppkjøp slik jeg ser det. Og til en veldig billig penge.

Merk dere at de forventer dekning i løpet av Januar.

4 Likes

Ser ut som det kan bli en særdeles hyggelig dag i ARR. Lite motstand oppover.

2 Likes

Tok meg en posisjon her i dag. Virker som en meget spennende case, mye positivt på gang og aksjen ligger, enn så lenge, under radaren til de fleste investorene.

Enig i det. Men under radaren til investorer er vel ikke helt riktig?

Ser ut til at alle som kan krype å gå av bjellesauer er inne😆?

Det betyr som vi har sett bra med spalteplass i finansmedia siden notering…

Organisk vs ikke organisk vekst.

Noe vanskelig å få helt riktig bilde. Enorm oppkjøpsiver.
Klarer en å etablere felles kultur og strømlinje / forme mange ulike selskap som nå blir en?

Innvannende effekt eller koster det «for mye» med oppkjøp? I det korte bilde er det vanskelig å se. På lengre sikt er fasiten klarere.

Tror dette kan bli en av årets desidert mest lønnsomme aksjer å ha en posisjon i.

1 Like

Arribatec Solutions ASA: Share Capital Increase Registered

so langt har ferden vært kjedelig, men vert nok temmelig spennande når eventyret virkelig begynne, forhåpentligvis før Q4 eller Q1, eg sitte ivertfall rolig i båten

Er temmelig ny i arribatec men har stor tro på det de driver med. Legger ved et bilde hentet fra deres presentasjon 15/12/2020. Fin vekst år for år, dette virker å gå bare en vei. Lykke til alle sammen😊 2021 blir forhåpentligvis et bra år😊

2 Likes

ARRIBATEC COMPLETES IB ACQUISITION

1 Like

Sakser denne fra Shareville.

Q&A with CEO Per Ronny Stav (29.01.21)

  1. Hvorvidt ARR er et softwareselskap eller et konsulentselskap, eller kanskje et sted midt imellom?
    PRS – vi er en kombinasjon av software, konsulent og system integrator. Med oppkjøp og egenutvikling jobber vi mot å øke produkt porteføljen slik at vi blir mer og mer et software selskap, men vi er også veldig beviste på at det er konsulent og integrasjon som bygger verdi på toppen av softwaren og er påkrevet for å kunne levere SolaaS, men også det som gjør at vi kan ta ut bedre priser på helheten enn softwaren i seg selv. Andel egen software økes gradvis kombinert med den verdiøkende tjenesten på toppen.

  2. Oppkjøpet av Qualisoft også omfattet noen eierskap/rettigheter/opsjoner til Qualiware SaaS-løsningen, eller omfatter oppkjøpet av Qualisoft kun de ansatte, konsulenter og eksisterende kundeforhold (omsetning)?
    PRS – Qualisoft er kun Qualisoft og ikke QualiWare softwaren, men det forhandles nå QualiWare om en ny og forbedret reseller agreement. Det ligger allerede lange gode løpende kontrakter/inntekter i Qualisoft også.

  3. En Shareviller skriver – «Sammenligner man markedsverdien til ARR med andre konsulentselskaper med tilsvarende forretnings modell så virker prisingen (basert på de nevnte parameterne/multiplene) per nå veldig høy i mine øyne.
    Ser at de estimerer 35% av omsetning som RR, men samtidig så virker det som hoveddelen av denne RR kommer fra salg av tredjeparts IP og det vil vel da være en revenueshare (med f.eks. Unit4 og XLedger, og kanskje også Qualiware?), salg av konsulenttimer er jo ikke RR.
    Kanskje noen her vet bedre om hva som kommer fra salg av egne løsninger og egen IP, evt estimater rundt dette?»
    PRS – jeg vil og kan ikke uttale meg om multipler, men det er viktig å forstå SolaaS modellen vår og hvordan den kan skalere og ikke minst hvordan vi legger betydelig verdi på toppen av våre partner’s løsninger samt andel egen IP. Dette er noe vi jobber med i forhold til segment rapporteringen, men av hensyn til våre partnere og konkurrenter så er det litt begrenset hvor mye vi kan «disclose» her. Det kan fort slå mot oss igjen. :blush:

  4. Hvilke softwareselskap og konsulentselskap er det du sammenlikner ARR med?
    PRS – jeg mener vi er ganske forskjellig fra de fleste andre på Oslo Børs også har vi i motsetning til de aller fleste andre stor andel av omsetning og vist at vi har lykkes utenlands. Det kommer snart analyse og dekning av selskapet så jeg vil foreslå at dere ser nærmere på denne når den kommer og får et uavhengig syn på både «peers», multipler osv

Hilsen til alle fra Per Ronny Stav!

1 Like

Der kom første anbefaling!

2 Likes

Kursmålet er?

Foreløpig kursmål er satt til 2,7. Analytikeren utelukker ikke en ytterligere oppside ved oppkjøp og fusjoner.

2 Likes

Takk :slight_smile:

Ingen teknisk motstand før 26 kr :sweat_smile:

2 Likes

Gleder meg til fortsettelsen i denne. Jeg liker også veldig godt at det tross alt skrives og snakkes mye mer om aksjen. Det er aldri negativt at flere får øya opp for den.

1 Like

Den sluttet veldig bra på fredag, så blir spennende å følge med videre denne uka. Har selv aksjer her, og tror det kan bli spennende å sitte i denne fremover.

1 Like
1 Like