Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Atlantic Sapphire (ASA)

Det var vel et av kriteriene for at de skulle få lånet? om jeg ikke husker helt feil.

The Oslo Stock Exchange approves Atlantic Sapphire AS for listing on Oslo Børs

Da er det opprykk snart.

2 Likes

Steik det tok lang tid før markedet våknet…
Tjohei hvor det går, god langhelg :grin:

lavt volum. Håper på litt mer action enn det her.

20k på kjøp 116 nå, lite salgsvilje

Jepp, nå snakker vi :wink:

For de som ikke har fått med seg (meg inkludert):

The shares of the Company are expected to be listed on the Oslo Stock Exchange on May 5, 2020.
newsweb: Atlantic Sapphire AS: Approval and Publication of Prospectus

Jeg var ikke klar over såkalt bismak eller at Atlantic Sapphire har så mange konkurrenter som nevnt i følgende artikkel: Tekfisk: Slik skal landbaserte oppdrettsselskaper håndtere dårlig smak på fisken

Det blir i det minste spennende med børs nå 5. mai, slakt i sommer og ferdig med større Miami anlegg i 2026.

Hørte DNB skulle åpne or flytting fra Aksjekonto til Aksjesparekonto skattefritt ila 2020, slik de gjorde i slutten av 2019. Så vil anbefale å vente med å føre over aksjer :slight_smile:

1 Like

Får du som opprettet post endret ticker? Eller må vi be @pdx om bistand?

Fikset :slight_smile:

2 Likes

Avsluttet dagen litt ned. På et tidspunkt i dag var ASA ned nesten 6 %, uten noen åpenbare nyheter fra selskapet. Muligens tilknyttet korona-nyheter fra det hvite hus. Noen andre tanker?

Jeg brukte for øvrig anledningen til å fylle opp.

1 Like

jeg har en formening etter å ha lastet opp nylig for første gang i selskapet selv,der jeg mener at når andre selskaper som blir nå påvirket i negativ retning pga coronasituasjonen,-vil etter alle solemerker investorer vekte seg opp “safe haven”`s på børsen som f.eks. Gjensidige , Yara ,Salmar osv.

Her mener jeg vi vil også se Atlantic Sapphire gjøre det bra,både som et selskap og som en aktivaplasserig.

Sjekket med dnb i dag og de jeg kunne selge og kjøpe. Gjorde det i dag. Solgt på 113 og kjøpt i ask på 111. Liten fortjenteste og nå i ask for longer :sunglasses:

1 Like

Uten å bli trukket skatt? :slight_smile:

Det blir jeg nok, men heller bli trukket i skatt ved salg på 113 enn 213 :slight_smile:
Vet jo ikke når dnb får ordnet overføring til ASK og de på chat’en visste heller ikke.

RAS-produced salmon on the way…

Gode sjanser i statene snart.

2 Likes

image

Måtte ha noe å sammenigne med. Vet ikke helt prisene for laks i statene…
Meny selger hel laks for 169kr/kg
Meny: Fisk på 2.81kg for 474.89 kroner.

Blir fint med litt inntekt.

Dette her er vel lovende for Atlantic Sapphire.