Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Awilco LNG småprat

Enig!
Viss ratene holder seg oppe gjennom vårparten og ,så kan alng bli en av vinneraksjene gjennom 2021

1 Like

Bet meg spesielt merke i denne:

Søsterskipet «WilForce» blir åpen for ny last i starten av mars, og vil være i slutningsposisjon om en måneds tid.

Hvis WilForce oppnår lignende kontrakt, vil de tjene inn omtrent halve børsverdine på et kvartal, det er ganske utrolig.

Og hvis, som det indikeres, et tradisjonelt svakt 2. kvartal innen LNG blir brukt til å fylle opp lagrene igjen, så kan man se for seg fortsatt gode rater til våren.

Synes riks / reward er såpass god at ALNG kan gjøre det veldig bra i år. Det er større og mer solide selskaper i sektoren der ute, men synes ALNG har størst potensiale slik deet ser ut nå.

Og hvis det skulle bli fortsatt høye rater, så er det vel ikke utenkelig at ALNG kan bli en interessant oppkjøpskandidat for større aktører.
Det spørs hva de store eierne, Awilco og Navig8 ønsker. Navig8 kom vel først inn på eiersiden i fjor (?) og eier i underkant av 20%.
Mon tro hva de har for plan for sin investering? Den virker litt for stor til kun å være en finansiell plassering? Vet ikke hva andre tenker om det…

1 Like

Skjer med lang børspause…

Laster litt mer nå, da en var litt tidlig ute fredag.

Mulig en kunne fått billigere, men siden eg solgte for tidlig sist, så tenkte eg å safe ved å komme inn tidsnok, før den kjører på med ny opptur.

Roter nok rundt her noen dager før den begynner og stige igjen

Mye bedre og sitte helt i ro og ta de oppturene og nedturene som
Kommer !

hehe.

Vi får se, men håper neste opptur blir sterkere enn den som var, så får en prøve å bite seg fast litt lenger.

Ferdig bunnet, ny tur opp ?

1 Like

Stille før Q.

Vi får se om ikke vi kan starte en tur oppigjen mot 3kr, og se om vi klarer krysse 4 denne gangen. Det er vel snart ny båt kontrakt på gang også.

1 Like

Pareto skriver nå i dag “P/E 2021e of 1.6x on locked-in-earnings”. Smak litt på den…

Utdyp!
Hvor mye billigere er denne en Flex lng ?