Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axxis Geo Solutions

Axxis Geo Solutions er virkelig krakket. Fra 23 kr i sommeren 2019 til 0,84 kr i dag!

Sjokk emisjon på 5 kr i oktober 2019.

Nå er vi på 84 øre!

Jeg kjøpe 250.000 aksjer i dag!

Nå må de få noen kontrakter!

:rocket::rocket::rocket:
:joy::moneybag::sweat_smile:

17 jan, 08:02:41

Jonas Christensen

Axxis har startet kontrakt i Midtøsten

Seismikkselskapet Axxis Geo Solutions har startet seismikkundersøkelsen i Midtøsten som tidligere var utsatt. Den vil fortsette gjennom mesteparten av første kvartal.

– Inntektsstrømmen fra denne kontrakten, i tillegg til fremdrift med kortsiktige kreditorer og leverandører, er viktige milepæler for selskapets tidligere annonserte intensjon om å styrke arbeidskapitalsposisjonen, skriver selskapet

hvorfor er vi under pålydende???

Pålydende i AGS er NOK 1,3943!! Ergo ikke lov å sette Evt. Emisjon under dette nivå. Da må de kjøre EGF!

Last opp​:rocket::rocket:

positivt tegn Stochastic: 13

Dette kan indikere at aksjen er oversolgt. Dette er teoretisk sett et positivt tegn.

MACD:

MACD ligger over MACD signal, dette kan indikere et positivt momentum i aksjen

Sjekk ut denne så finner du oversikt over alle båtene

https://www.vesselfinder.com/vessels/NEPTUNE-NAIAD-IMO-9219719-MMSI-258325000

På vei til Spania? Ny kontrakt?

Jeg forstår det har vært et tøff høst og børsinngang for AGS.

Men jeg synes selskapet er straffet ekstremt hardt.
I tillegg fikk de inn 225 millioner i frisk kapital i oktober!

Børsverdi nå er 54 millioner​:sweat_smile::sweat_smile:

Operational and financial highlights

• AGS successfully merged and listed on Oslo Axess
• Utsira OBN multi-client project extension fully funded
• Start-up of this seasons Utsira multi-client OBN program
• Signing of Global Master Service Agreement with Major International Oil Company
• Axxis Geo Solutions (AGS) completes successful OBN survey offshore India
• Revenue of NOK 356 million in Q2, and NOK 584 million in first half 2019
• EBITDA of NOK 145 million in Q2, and NOK 146 million in first half 2019

“We have had solid operational progress so far this year. We completed the ONGC project in India, signed an important Global Master Service Agreement and added an extension to the Utsira Ocean Bottom Node (OBN) multi-client survey in the North Sea of Norway. Becoming a listed company reinforce AGS’ ambition to grow and strengthen its position as a pure-play ocean bottom node seismic company”, says Lee Parker, the CEO of AGS.

The Utsira multi-client OBN program has been extended. The extension is fully funded and makes the Utsira OBN multi-client survey in excess of 1.600 km2 with full fold data. The extension will have the same technical specifications as the main survey with high data density and seamless integration.

“We are pleased to note that our customers confirm the value of OBN data in the Utsira region by adding a new area to the original survey outline.”, says Parker

Jeg ble skeptisk her. Selskapet har mange inkassosaker. :money_with_wings::money_with_wings:

Det er ikke det verste. Se på kontantstrøm og kontantbeholdning. (godt nedgravd i rapporten)

Jeg yolo’er og holder på denne i en stund. Enten så går det veldig bra, eller så går det veldig, veldig dårlig! :cowboy_hat_face:

Edit: solgte meg ut :crazy_face:

ikke mye om denne aksjen :kissing:

Kommer nok når folk begynner å skjønne potensialet etter at avtale med leverandørene gikk I orden. Nå har de arbeidskapital og ro for å vise potensialet.

Jeg er ikke en positiv mann, så jeg får spy ut mitt syn på potensialet for emisjon og tap av aksjonærverdier.

  1. de må øke ordrereserven. Ok for dette kvartal, shait ut i Q3/ Q4 (nok til å dekke inn igjen pengene syltet i leverandør gjeld. (og er de leverandørene overhode interessert i å øke risikoen enda mer ved å på ny leie ut noder og baljer til AGS)

  2. Det MÅ kjøres emisjon. ser ikke mulighetene for 1års løpende drift her uten umiddelbare kontrakter som holder butikken gående utover inneværende kvartal.

  3. Leverandørgjeld, (antakelig likestilt med Inkassogjeld) som nå er blitt langsiktig gjeld (i balansen og kun for i år) har kort tid løpetid naturlig nok. Avdragene blir heftig. Og renta er langt høyere enn det tilsynelatende ser ut som i en positivt og litt ullent vinklet børsmelding. Les vedlegget så ser du for at renta på hovedstolen er godt over 10%. Selv med nåværende EPS på 1kr pr aksje pr kvartal så er denne oppbrukt.

  4. Havilla eier 26% og er største eier. Vil de noe som gavner dem selv best, og kan komme unna med det, så er du en irrelevant mygg som skal og bør rævkjøres.

Risky som fy. God payout hvis de klarer å ro seg gjennom. Men ville ikke satt det som sannsynlig utfall.

Her er hva de har skjøvet på. Men selvsagt er denavhnegig av arbeid fremover og det er det aller viktigste nå. De løste problemene på kort sikt men.trenger kontrakter fremover

The following new arrangements have been agreed:

  • USD 24.7 million of accounts payable converted into a tradable and secured
    two-year bond loan
    o Second-lien security
    o Semi-annual interest payments as follows: 4% per annum shall be paid in cash
    and either 4% per annum in cash or 4.4% as additional bonds
    payment-in-kind), at the Issuer’s option

  • Conversion of USD 9.5 million of accounts payable into unsecured loan
    agreements
    o Interest rate of 4% per annum
    o Amortization schedule implying repayment by January 2022
    o USD 1.4 million and USD 1.7 million amortization in Q3 and Q4 2020,
    respectively
    o USD 1.6 million amortization the following quarters

  • Maturity on the note payable to TGS extended from September 2020 to
    June 2021

smart stacking? Kreativ ordbruk for å legge skip i opplag ved siste børsmelding. Det er forsåvidt smart å stenge sjappa når du ikke har jobb. Enda smartere er å ha jobb.

Hvor mye backlog gjenstår egentlig? (de har vært flinke til å ikke ta det ordet i sin munn siste halvåret)

Auda…
Kilde: DN.NO

Kunne ikke dy meg så tok et bet på 0,135, noen andre som tok et bet her :sweat_smile:?

1 Like

Tok et bet jeg og :slight_smile:

1 Like

yep, Inn på 0,134 og ut igjen noen øre høyere.

Var kanskje ikke så lurt, bokførte verdier er lik 17øre (ref. Aksjesladder podcast) og da har de nok nedskrevet bibloteket grunnet lav oljepris og dårlig marked, dette har jo endret seg nå så bokførte verdien er antagelig endel høyere. Gulroten er at de har cash og skal begynne med noe helt nytt, med klientellet som har kommet inn i aksjen tviler jeg sterkt på at det ikke blir noe lukrativt.

1 Like

Merkelig utsagn med utgangspunkt i hvem som faktisk er inne i selskapet nå…