Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Babyrage`s Strategi Guide

Svært gode poenger der, her er hvor jeg tror veldig mange feiler:

«If you secretly despise wealth, it will elude you.»

Jepp. Likte denne godt «You’re not going to get rich renting out your time. You must own equity - a piece of a business - to gain your financial freedom.»

1 Like

Enkleste og kjappeste veien å gjøre det på til lav risk er å investere i gode selskaper på markedet. Starte eget er høy risiko men gir høyest reward.

Selv synes jag aksjer er det enkleste verktøyet som finnes for å skape formue på.

5 Likes

Jeg har gjort begge deler og kan bekrefte at det å starte noe eget er sykt mye arbeid. Det ga uansett en grei startkapital for å holde på med aksjer så kan ikke klage :slight_smile:

9 Likes

Hvordan screener du i dag etter kandidater etter disse reglene?
Hvilke verktøy benytter du?

5 posts were merged into an existing topic: Oncopeptides AB

3 Likes

Urval av grafer denne uken:

HAMLET har en SOS fulgt av minkende volum. Får se om supply begynner å ta slutt eller om selgere tar over.

Cinnober intressant om den tar ut fallende

GOMX med SOS + buec + follow through.

NITRO fant støtte ved tidligere demand zon og bunn. Nye institusjons kjøp tidligere i uka.

Talkpool’s lange trend og bild mer intressant enn den kortsiktige. Plages av overhead supply av kjøpere som havnet snett mellom 42-46 kr, og 41-42 kr agerer nå motstand.

Twitter plukkes inn i SP 500 idag, +30% oppside?

1 Like

Følger hamlet, plukker på 9 for min del. Sett på Volvo i det siste? Nærmer seg interessante nivåer

Får du 9 kr sier jag grattis :wink: Ser ikke på large cap da jag ikke kjøper dem. Men volvo ser ut å konsolidere fint siste året, noe nedåtgående trend.

“The sad truth in trading has to do with addiction. You want action so you can’t sit on your hands. Most people lack the patience to wait for the trade to show itself. The hard reality is that people prefer the action more rather than making money”

9 Likes

Ja, 9 er en heldig inngang. Klart, det er ikke sikkert den skal dit, men vil være en fin pullback.

Angående Volvo, er den farlig nær en god støtte. Kjøpte her i dag, selv om jeg antar den kan falle noe til. SL på 1,5% gjør det uansett til god r/r

2 Likes

3 Likes

Ser dere ekstra nøye finnes det en liten stein på bunn, den ska representere min portefølje utvikling de siste ukene.

Opp opp opp nå lille stein.

#badboll

4 Likes

Kort update på porteføljen og innehaven:

THQ fortsatt bullish, litt konsolidering nå etter utbrudd.

Tok ett litet bet i ANGI idag som brøt opp. Sikter på en dollar eller to.

Litt tidlig bett i Recipharm, men liker volum mønsteret og den riktede emisjonen.

HAMLET fortsetter veva i den langsiktige porteføljen, og sikter på positivt Fas 1/2 resultat senere i år. Keen å handle ytterligere en liten swing posisjon, men avvaktar å ser om vi ska dekke gap.

Kjøpte en liten breakout idag men gav meg litt snabbt, mest fordi jag ombestemte meg da jag vill handle annet imorgen. Tror dock denne kan ligge pent ann for ~$19.

Elkem har ett fint continuation pattern som jag tok ett spek på. Liker mønsteret.

Expres2ion har blitt ett annet kjerne innehav på biotech fronten. Ser en lys fremtid for selskapet og håper få se kurser mot ~20 kr i fremtiden.

Talkpool er sammen med Hamlet fortsatt største innehavet, og håper på en spennende sommer og høst. Begynner å bli meget tight i konsolidering nå. Ett brudd ner skulle selvsagt sette porteføljen ytterligere på vent noen uker.

Har ellers ingen større planer for andre innehav akkurat nå.

5 Likes

Du har tatt inn THQ i porteføljen?

Hva kjøpte du på og hvor tenker du den topper ut?

Vevat i den till å fra, kjøpte vel ~165ish først. Er nå inne siden ~200, men har brukt siste uken på å snitte ner. Jag liker disse selskapene som henter penger aggressivt, spesielt når de vokser tosiffret.

1 Like

Kult, endelig er vi i samme aksje

Har bare 5% inne av EK, men noe hverfall :wink:

Hehe, har 14% selv. Men ser ikke ut som markedet er enige enda.

Blir bra når de kjøper noe. HAr et par selskaper jeg tror kan være aktuelle. Men gleder meg til fasitten foreligger.