Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Babyrage's Challenge 5k - 50k

En tulleaksje, og du må være dum for å investere i den :stuck_out_tongue:

Høres midt i blinken ut :money_mouth_face::money_mouth_face:

1 Like

Jeg satte opp en konto hos Nordea for å prøve meg på denne og startet 22.02. Har ikke hatt så mye tid til det enda så bare gjort et par trades men er på 6 129,- akkurat nå. Var litt heldig med inngang i DOF og Funcom :slight_smile:

Fint med så lav kurtasje hos Nordea når man skal gjøre denne type challenge. Var litt kjipt at de bare tillot norske aksjer på aksjesparekonto da, trodde man kunne trade nordiske der.

Skal prøve å få litt mer tid til å prøve meg på dette da jeg trenger å pushe meg mere til å selge og ikke bare sitte med aksjer. Og dette er jo en perfekt utfordring for det :slight_smile:

2 Likes

Skulle gjerne sett sesongbasert challenge, evt aksje-nm ála TekInvestor :smile:

3 Likes

Det må vi få til etter hvert :smiley:

3 Likes

Er nå på 6460,- og for tiden inne i Element. Skulle egentlig solgt på slutten av dagen men andre ting dukket opp, så da får man se hva som skjer i morgen, om det var flaks eller ei :slight_smile:

2 Likes

Rapport uke 15:

Antall trades: 18

Vinnere: 12

Tapere: 6

Snitt vinnere +0,67 %

Snitt tapere -0,96 %

Saldo: 1,170,000 NOK

Saldo: +160,000 NOK

Prosent: +15,84%

Som jeg skrev for noen uker siden, har jeg begynt å spre fokuset mer for å ha flere strenger å spille på, spesielt i perioder som dette, da hele kryptomarkedet beveger seg samlet. Jeg har begynt med daytrading av internasjonale aksjer, indekser etc, foreløbig kun med små summer, og uten suksess. Planen er å bruke mye tid på å lære og følge med, og jobbe for å finne en strategi som gir gode resultater over tid, og deretter bygge kontoen organisk.

For øyeblikket følger jeg mest med på Weed, MU og andre MJ-aksjer, og techsektoren som er på all time high, og har flere selskaper som Apple, Amazon, Netflix og Twitter som også er på ATH.

I krypto har jeg kun tradet BTC denne uken, med et snitt på 0,5% daglig. Altså halvparten av målet. Markedet er kraftig manipulert, og man må tilpasse seg spillet. 5 av de siste 6 dagene har det kommet en dump på omtrent samme tid hver dag - i 15-16-tiden norsk tid. Mange begynner å bli obs på dette, så det blir interessant å se om det vil forsterke nedturen i dette tidsrommet eller ikke. Jeg er mer forsiktig i tradingen, da det er tydelig at det er én aktør/gruppe som styrer kursen i det kortsiktige bildet, og man er prisgitt hvilket trekk de foretar seg.

Mesteparten av gevinsten denne uken har kommet fra min foreløbig eneste langtidsinvestering, Funcom. Etter en elendig avgjørelse for 1 måned siden, svelgte jeg stoltheten og så på casen med nye øyne og gikk inn med et snitt på 15,8. Se under.

Jeg har ikke shortet indeks foreløbig, da jeg har ventet på et nytt bear-signal for å gjøre det for hedge.

I Funcom er jeg investor basert på det fundamentale. Jeg skal prøve så godt jeg kan å ikke trade her, da track recorden min på Funcom-trading er horibel. Jeg kommer riktignok til å ta gevinst om jeg opplever at prisingen går forbi verdien av selskapet under hype. Så ønsker jeg kontinuerlig å øke investeringen jeg har i selskapet så lenge jeg opplever at selskapet er underpriset, og vil benytte tørketider og dumper til å gjøre dette. Det er riktignok mulig at jeg oppretter en Funcom-tradingkonto med tiden, men kommer til å holde denne helt adskilt fra investeringskontoen.

16 Likes

Noen som fortsatt er i gang med challenge-en? Var litt “late to the game”, men startet en konto 23 .mars. Per i dag er dette status. Skulle det fortsette uten de helt store dykkene, så er #filthyrich innen rekkevidde. :stuck_out_tongue:

5 Likes

Pt. har jeg tradet BULL- og BEAR-papirer med vekslende hell. Kjører gjerne opp i 10x gearing for maks gevinst og har prøvd OBX, TSLA og FUNCOM. Mottar gjerne tips om aksjer som egner seg til slik trading. Tar fortrinnsvis korte posisjoner typisk innenfor samme dag eller i forkant av hendelser jeg har god tro på skal gå den en aller andre retningen. Jeg ergrer meg grønn på at jeg misset muligheten til å kjøpe BEAR TSLA X10 i forkant av Q1-presentasjonen. Anså egentlig den som en sure thing og kunne gitt meg en avkastning på 60-70% fra den ene dagen til den andre med 10x gearing. :smiley:

1 Like

Mye erfaring med Bull/bear papirer? Kult hvis du vil bidra litt på bull/bear tråden.

Tja. Jeg er en glad amatør og prøver meg ut litt med ganske små posisjoner (pt. ca 5k kr) og har ikke holdt på veldig lenge. Jeg synes BULL- og BEAR-papirer er en veldig enkel måte å få gearet porteføljen på og også ta short-posisjoner, men det er godt mulig jeg overser noen viktig detaljer og evt ulemper. Spreaden er som regel ganske stor, så noe av gevinsten går nok bort i det.

Strategien er inntil videre nå å finne sannsynligheten for at en indeks eller en aksje skal gå den ene eller andre retningen og så velge BEAR eller BULL ut fra det. Gearing på 10x er valgt for å gi størst mulig avkastning, men krever at man selger kjappest mulig om man bommer. Skal ikke mye fall til før halve investeringen er borte.:wink:

Jeg er fortsatt inne, men poster lite om den. Gikk inn med 5k, og er nå oppe på ca 7k etter å ha vært nede i rundt 4k. Det vil si at potensialet er der hvis jeg klarer å fortsette denne ferden videre. Sitter for øyeblikket kun i FUN.

Jeg vil vite hvordan det går med @Oivran jeg…

1 Like

1,7 mill.

Har en stor posisjon i Funcom som har gitt hyggelig gevinst så langt. Utover det trader jeg noe krypto, men veldig lite om dagen. Håper på bull break fra weekly equlibrium ila de neste månedene, som jeg forventer vil gi gode trading-muligheter igjen.

7 Likes

Oppdater oftere når jeg blir mer aktiv igjen, mekker en egen tråd med jevnlige oppdateringer da.

2 Likes

Kan ikke du lage en Oivran Bull Portefølje tråd? Følger gjerne den :slight_smile:

2 Likes

Den inneholder 100% Funcom :grin:

Skal lage en tråd og oppdatere hyppigere når jeg er mer aktiv igjen. Utover det endrer jeg porteføljen her på TI om jeg tar andre langsiktige posisjoner.

5 Likes

Hva brukte du for å veksle ~en million i bitcoin over til gamledagse penger? bitmynt?

Jepp, Bitmynt. Kapitalen på Bitfinex har jeg i Euro, men kjøpte Bitcoin og tok det gjennom Bitmynt for raskt og enkelt uttak. Har pengene på konto innen 24 timer.

Har du hatt noen trades i krypto den siste tiden? @Oivran

1 Like