Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Liker ikke helt det jeg ser teknisk. Ser man på f.eks. DAX så er det divergens mellom indikatorene og prisutviklingen og en klar stigende kile i tillegg til minkende volum.

4 Likes

I denne tråden så er det mange som liker akkurat det veldig godt :sweat_smile:

6 Likes

Liker og liker, tror det er bra med aksjepriser som reflekterer underliggende verdi, selv om den underliggende utviklingen i verden ikke er “hyggelig” for noen.

6 Likes

Jeg tror det er en overoptimisme i markedene, og er derfor forberedt på å investere i et bear marked.

Tidligere kun investert i aksjer. Når jeg ser på bear produkter på Nordnet så virker de til å ha veldig lavt volum. Hvilke bear produkter investerer dere i?

I hovedsak Mini futures short hos Nordnet og xact derivat bear for lengre sits.

Se denne: Derivater, opsjoner, forwards, futures

In other news:

S&P avsluttet med nok en lower high på daily i går. Moment hos bulls ser ut til å være svekket.
Vi ligger i en EQ i S&P, så regner med ganske mye sidelengs innenforbi denne rangen til vi får brudd ene eller andre veien.

(NB, bare en illustrasjon, kan bryte lenge før den når tuppen av trekanten).

Kan tegne noe liknende i OBX’en også:

1 Like

Ingen bombe, med dog:

Synes det ser mer ut som HS?

Og så en fallende trendkanal på det

1 Like

Er litt forskjell på OMX /OBX? Skulderene er ikke aligned men ser hva du mener… :blush:

S&P500 er vel den med tydeligst HS?

1 Like

Dette er ikke særlig bull. Vi går inn i en ny fase, insolvens-fasen:

2 Likes

Klarer ikke helt å se det, liker ikke når skuldrene er asymetriske,
synes mer det er en trekant, men nivåene blir de samme :thinking:

Uansett ser ikke børsen ut til å bry seg om verken TA eller FA :joy:

image

Jeg økte i bjørnene, nå blir det litt på trass, men dette idiotgreiene må jo ta slutt en dag.

Hvor tegner du halslinjen @holmes ? 673?

Jaja gutta, dere får nå kjempe på.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-05-12/fed-says-it-will-begin-purchasing-corporate-debt-etfs-on-tuesday

2 Likes

Er jo ikke noe nytt det, de sa det samme i Mars… :roll_eyes:

2 Likes

Jepp, tror dette er implementeringen av det som tidligere er sagt.

Hva skjer når Fed må begynne å ta tap på sine junk bonds? Tviler på at de får holde på med det særlig lenge.

4 Likes

I den siste meldingen virker det som de er halveis (i opprinnelig plan i hvertfall):
The New York Fed said the U.S. Treasury Department had made $37.5 billion of the $75 billion equity investment it will make in the special purpose vehicle established by the central bank to undertake the primary- and secondary-market credit facilities.

Virker som de kun har kjøpt i secondary market så langt men at forskjellen nå er at de også starter å kjøpe i primary market.
Another facility designed to buy debt directly from issuers – the Primary Market Corporate Credit Facility – will launch “in the near future,” according to the announcement.

1 Like

Jeg økte i bjørnene, nå blir det litt på trass, men dette idiotgreiene må jo ta slutt en dag.

Beste kommentaren på lenge :blush::blush: Er så enig Nocturne.

3 Likes

I dag

Onsdag

Torsdag

Fredag

4 Likes

The clearing rally from oversold March lows is now overbought.

1 Like