Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bergen Carbon Solutions - Småprat

Hvorfor mener du at teknologien her er så mye bedre enn i ACC? Har du satt deg inn i ACC caset eller bare mer fan av BCC? Eiersiden på ACC må vel også anses som sterkere enn BCC?

ACC lagrer vel bare CO2, BCC bruker CO2 for å lage et produkt med spennende bruksområder.

1 Like

ACC lagrer vel ikke engang? Som det ligger i navnet har de hovedsakelig utstyr som fanger CO2. De foreslår selv blant annet å benytte Aker Solutions for å bidra med subsea separasjon og injisering under havbunn som trykkstøtte for å pumpe ut siste rester av oljen… men det har vært tema før at mye av CO2 som lagres der siver gjennom og ender opp i atmosfæren igjen. Tviholden litt på oljebransjens tenkning…

Så BCS virker som en mye mer bærekraftig modell, da dei bruker CO2 til å lage ett høyteknologisk produkt som er på full fart inn i markedet!

1 Like

Hvor mange % av årlig co2 utslipp klarer BCS å redusere på en fabrikk, eks søppelforbrennings anlegg?

Teknologien er modulbasert slik at det enkelt skal kunne skaleres. “Problemet” er at det ennå ikke er verifisert at de kan produsere fra noe annet enn rein CO2

1 Like

Takk, da skjønner jeg ikke hvorfor det sammenlignes med ACC, enda :slight_smile: Skumleste og virket for meg som litt forskjellige segmenter hvor begge har livets rett.

Tenker fokusområdet for bedrifter på “kort sikt, 5-10 år” er å redusere mest mulig utslipp, men i senere tid da nye fabrikkanlegg blir bygget for redusert utslipp osv, vil BCS sin modell nok være helt overlegen over CCSA.

Skal vel egentlig ikke så mye til da CCAS er litt idioti, men dessverre så har vi ikke noe valg ( gitt at du tror på klimastyret).

Om de trenger ren CO2 kunne jo ett samarbeid med ACC kanskje funket… ACC fanger det, BCS omdanner det. Det er rett og slett umulig å lagre all CO2 som produseres, og det vil ta for lang tid å kutte i utslipp for å nå de hårete målene til EU.

Men angående ACC sin verdi, så har vel Clearstreams pumpet den bra på EGS hype… Så farlig å gjøre en ren sammenligning.

Når det gjelder CNF-produktet BCS lager, så anbefaler jeg å lese litt om grafén materialer og bruksområder.

2 Likes

Letter of Intent between The Antwerp port Authority and Bergen Carbon Solutions

2 Likes

Blåser nok greit opp i morgen på denne meldingen! Stålbull!

Riktignok bare en LOI, men rimelig bull fordi om ja ! :grin:

“stating interest in having discussion”. Skal ikke mer til nei :joy::+1:

Bergen Carbon solutions er et selskap som kan bli stort i seg selv, men også selvsagt oppkjøpt. BCS ønsker å ta et materiale som tidligere stort sett bare har eksistert i labratorier inn i industrien. De ønsker å produsere graphen i form av fibre. Dette er et materiale som har muligheten til å revolusjonere så og si alle industrier fra medisin, konstruksjon, joggesko, fly og til romfart. Jeg vil tørre påstå at dette er på høyde med det revolusjonerende materiale som plastikk engang var.

Materialet får sine egenskaper fra sitt hexagonale struktur. Det er ett atom tykk og dette gjør det til ett av de sterkeste materialene som vi i dag er i stand til å produsere, men også ekstremt lett. For å putte styrken i perspektiv er ett lag altså et atom tykk nok til å bære en fotball og dette er et materiale som består kun av karbon. Tidligere har det vært problemer med å produsere store mengder høy kvalitets-graphen noe dette selskapet ønsker å fikse med nye produksjons metoder. De er ikke avhengig av store stasjonære fasiliteter for sin produksjon og gjør at de kan skalere raskt og effektivt.

I nyere tider har vi begynt å se slike materialer i nye produkter som armering, men også ganske nylig i batteri. Jeg hadde trodd det var denne teknologien Tesla ville komme med på «batteridagen» deres, men det var det ikke.

I dag brukes karbon nanofiber som et hjelpestoff sammen med litium for å drastisk øke både levetid, lade hastighet og kapasitet i batteriet. I teorien vil et batteri konstruert med kun karbon katoder kunne lade opp en bil i løpet av sekunder. Foreløpig har vi ingen slike batterier, men sannsynlig er vi ikke så langt unna når markedet virkelig får øynene opp for dette stoffet og det blir forsket på i større skala for batterier.

Stjelt fra en post på shareville.

1 Like

Bergen Carbon Solutions - Letter of intent stating big interest in buying carbon-nanofibers

1 Like

To the moon! :see_no_evil:

fytti at jeg ikke handlet her ved børsnotering. var jo planen…

1 Like
1 Like

Det blinker en liten varsellampe når jeg leser dagens melding.

For det første den ekstremt dårlige engelsken og språkføringa. Men nok om det.

Så er det en ukjent aktør som ønsker et ukjent volum av ukjent kvalitet til ukjent pris. Med andre ord er man så vidt inne i startfasen av forhandlinger. Man kan kanskje si at det såvidt har kommet en forespørsel. Men likefullt slås det på stortromma.

Så er det tonen i meldinga og den romantiske beskrivelsen av dette japanske selskapet- “from one grain of rice and one drop of water to the foundations of industry”!?

Det virker som om man skriver melding og ordlegger seg for å drive aksjekursen opp. Som om noen overivrige småaksjonærer har fått oppgaven.

Det er mulig jeg er overfølsom, men bullshit-alarmen begynner å murre aldri så lite her…

3 Likes

Ser ut som det er copy paste fra den ukjente aktøren:

1 Like

Har også reagert på skriveleifer både på dagens og tidligere meldinger…det gir litt dårlig inntrykk.

Hadde planer om å sitte på denne i flere år, men når det gikk over 200% så fort ble det visst litt endringer i planen… Så får vi se om det blir en korreksjon eller om jeg vil angre…

Synes jo også det har gått vel høyt på noen LOI… Men de har jo noen gode samarbeid med BIR og Mongstad i Bergen

170% Takk for denne gang :dart::trophy::slot_machine:

3 Likes