Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Snakker vi om samme Nano? I Nordic Nanovector er ihvertfall emisjonspøkelset fortsatt tilstede

Jeg har ikke sett noe forskning som tyder på at AXL er involvert ved coronavirus. AXL ser ut til å være involvert ved Ebola som er et filoviridaevirus. Naturligvis artig hvis noen faktisk kan spørre om dette på Q4.

Det er klart men mye lengre unna og NANO kan i mellomtiden få inntektsbringende partneravtale. Eller blir kjøpt opp.

6 måneder er ikke lenge i denne bransjen her, for neste emisjon kommer i q2 2020. Og alle biotekene kan få avtaler og bli kjøpt opp hele tiden.

Men spennende den videoen med RG du la ut, viser jo potensialet til AXL-plattformen.

Det var bare jeg som kastet den ballen inn på Koronatråden aka DoomsDayBrothers, men må jo si at jeg likte tanken. Kan svært lite om dette, men når det er en sammenheng med Ebola og Sika, så why not?

Rolig tiger;)

Det hørtes litt mye ut ja, men jeg har nå fulgt med deg på Targotråden. Makan til hausing! Litt roligere etter emi uten avtale da :stuck_out_tongue_winking_eye:

Og nøyaktig HVA mener du er feil der?

Sier ikke at noe er feil, og jeg liker det jeg kan om Targovax. Sorry. Var ikke ment som et angrep på deg.

Hva tenker dere om at BergenBio har et innlisensiert produkt som lead asset og må dele eventuell inntekt med Rigel?
Når jeg tenker meg om så drar Merck ca. én milliard USD på keytruda i året. Ingen dårlig kake å dele på.

Keytruda er Mercks melkeku og har estimert salg på snau 11 milliarder i 2019. Estimert salg på ca 22 milliarder dollar i 2025.

Merck er villig til å betale godt for metoder som forsterker og utvider bruken av Keytruda. Mener også patentet går ut i 2025. Da er det desto viktigere at Merck har en cocktail ingen andre som begynner å produsere Keytruda har. Dette er verdt mye for rett kandidat.

Ved et salg vil ikke Riegel få noe. Da vil milestobes overtas av kjøper. En kan diskutere hva som er best. For den langsiktige er vel en upfront på ferdigstilling av fase 3, og videre split med Riegel på salg det beste utfallet.
For den kortsiktige er en exit på Bemcentinib det mest ønskelige. Gjelder nok de fleste av oss her på Tekinvestor vil jeg tro.

3 Likes

Jeg leser om BGB149 [1] men har utilstrekkelig kompetanse til å forstå og avgjøre om det er en erstatning for innlisensert BGB601? Ut fra det jeg leste så virker det som begge har som mål å være AXL-blokkerende antistoffer og er ganske like.

[1] https://www.bergenbio.com/bergenbio-announces-start-of-phase-i-trial-evaluating-first-in-class-anti-axl-antibody-bgb149/

1 Like

De eier den og bgb601 helt og holdent. Sistnevnte er utlisensiert til ADC Sveits, og første milestone på drøye 8 mill ble betalt ut i 2019. Ved full klaff er total utbetaling på ca 34 mill usd. Vet ikke noe om videre utbetalinger. Tror ikke det er offisielt.
Biomarkøren de har utviklet sammen med Bemcentinib er også helt og holdent deres.

2 Likes

Bgbio har utviklet både 149 og 601. 149 er et funksjonsblokkerende antistoff som har til hensikt å blokke AXL, på en annen måte enn bemcentinib. 601 er ikke fullt funksjonsblokkerende, men kan finne frem til cellene. Dette antistoffet har blitt utlisensiert til ADC Therapeutics som bruker det med påmontert cellegift, blir en slags målsøkende cellegift.

3 Likes

ALA mapthera/rituximab

Som nano sin betalutin også, der er det en radioaktiv partikkel istedenfor cellegift

Så hva er det de lisensierer fra Riegel ?

Bgb324 aka Bemcentinib

1 Like

Takk for alle svar. Dere er enestående.

BerGenBio ASA: Share capital increase