Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Ta også med i betraktningen at Gilead’s Remdesivir gis intravenøst og krever sykehusinnleggelse for behandling.

BGBIO’s gemcintinib gis som en pille man tar hvor-som-helst, og avlaster dermed sykehusressurser…

Særdeles frisk uttalelse fra Godfrey, ja…han bidrar ikke akkurat til å dempe stemninga😂

7 Likes

Denne “british-norwegian” greia skal man ikke undervurdere.

2 Likes

Bare et skudd i løse luften.
Tenker på Boris Johnsen, syns den sykehusinnleggelsen var relativ kort.
Noen som vet om han ble behandlet med noen form for medisin?

1 Like

Les hele intervjuet het, fantastisk :star_struck:

2 Likes

Har på følelsen at Boris Johnsen har fått Bemcintinib. Understreker: følelsen. Ren spekulasjon fra min side!

Ville jo blitt bra Bergens-reklame det…

Byen er Bergen og laget er BGBIO🍿

3 Likes

Jeg tror ikke screening blir nødvendig i virusbehandling med det første. Dette ser ut til å være en generell mekanisme for SASR-Cov2, mens det innen lungekreft finnes utallige mekanismer som kan drive kreften fremover. Det er derfor mer viktig å plukke ut de pasientene innen lungekreft hvor AXL er en av faktorene som hjelper å drive kreften, og det er det biomarkøren gjør. I tilfelle for COVID-19 så antar jeg at alle pasienter med påvist symptomer av en viss grad skal behandles med bemcentinib, om det fungerer.

Jeg har tidligere sagt at jeg ikke tør å gjette kursmål for det er for mange ukjente faktorer. Hvor mye skal behandlingen koste og hvor mye kan de produsere er de opplagte parameterne. Så kommer det litt mer vanskelige parametere. Vil dette bli kjøpt av land for “stockpile” i tilfelle nye utbrudd av SARS-Cov2? Hva med andre virussykdommer? Hvor mye skal man fakturere inn for at det kan fungere på nye skumle virus også? Eller virus som allerede eksisterer sånn som Ebola, Zika etc.

Her snakker vi potensielt mye penger som “kan” faktureres inn for fremtiden når AXL har en veldig unik virkemåte i forhold til andre antivirale der ute som går mer på virusreplikasjon. I tillegg så vil inntektene fra COVID-19 betale for pre-klinisk og klinisk utvikling inne kreft, fibrose og andre virusindikasjoner.

The sky is the limit om dette går veien. Kursmålet tør jeg ikke si for det kan bli oppfattet som flåsete, men en 10X fra dagens nivå er noe jeg ville forventet i nedre sjikt om denne studien går hele veien.

8 Likes

Nei, Boris var nok til behandling før man begynte testing av Bemcentinib.
Dette starter tidligst nå i disse dager.

Ellers ingen grunn til å bli lokalpatriotisk i denne sammenhengen!

4 Likes

Haha, vi er nok flere som har vært inne på den tanken!
Han var jo på beina igjen på rekordtid.

Det er jo ikke heeeelt umulig at han kan ha fått bemcentinib, det må ha vært noe slikt som “compassionate use”, hvis de har noe tilsvarende i UK. Remdesivir ble jo gitt til en god del pasienter som compassionate use, før de kliniske forsøkene startet. Den “amerikanske pasienten” sin sykdomshistorikk ble jo også publisert. Han var også kjapt på beina igjen, mens “den franske pasienten” fikk remdesivir i 10 dager, ikke like kjapt.

Er det Rigel som eier bemcentinib?

BerBenBio eier bemcentinib. Men de har en lisensavtale med Rigel, så Rigel skal ha milestones pluss royalties.

1 Like

Hvor mye er det snakk om?

1 Like

Nei. Bergen Bio. 18% royalties på salg + milestones. I dette tilfelle er det jo ikke et tema med milestones da studiet er betalt av UK

Noen som vet hvilken størrelsesorden det er på milestones?

Helt feil fra meg. Takk @Flottesen

1 Like

Commencement of the first Phase III clinical trial for the first productUSD 8,000,000
Submission of an NDA (or equivalent) for the first productUSD 12,000,000
First regulatory approval (or equivalent) for the first productUSD 16,000,000

Alt dette skjer nå i år, får vi håpe! Fase3 kommer jo allerede i sommer!
(Dersom det viser seg at bemcentinib har effekt mot Covid-19)
Kjekt at de nettop gjorde en liten emisjon :wink:

8 Likes

Elefanten i rommet er jo, hva skjer med salg/utlisensiering nå fremover.
BerGenBio har ikke et markedsføringsapparat for å håndtere en lansering og det er vel ikke realistisk at de greier å stable noe slikt på beina. Dermed er det vel salg/utlisensiering som står på menyen.

Det er vel antatt at en big pharma aktør ønsker å se resultatene fra NSCLC og AML, som er ventet nå i sommer, som minimum for å gjøre en vurdering om en avtale med BGBIO. Nå kommer denne Covid-19 situasjonen inn fra sidelinjen og endrer hele bildet, tidslinjen for en avtaleinngåelse blir jo nå komprimert dersom det viser seg at bemcentinib virker mot Covid-19.

Dersom BP ønsker å lisensiere bemcentinib så vil vel det skje i god tid før godkjenning(som potensielt kommer i høst), mtp. klargjøring for masseproduksjon i en større skala enn det som har vært planlagt for tidligere. Det er jo heller ikke utenkelig at det kan bli trangt i døren og flere beilere, dersom resultatene fra NSCLC, AML og Covid-19 alle er gode.

5 Likes

Og Richard Godfrey er jo ikke akkurat pessimistisk i kampen mot kreft heller :

He has good reason to be confident – the research carried out at BerGenBio, where he is CEO, is looking extremely promising.

6 Likes

Fuck, nå har FOMOen min FOMO i både Targovax og BergenBio :joy:

6 Likes

BerGenBio, a Norwegian biotech firm, has hired Piramal Pharma Solutions to produce bemcentinib, a medication in development to treat elderly patients with relapsed acute myeloid leukemia. Piramal says it will source intermediates from India, conduct pilot process development and active ingredient validation in North America, and do formulation work in Europe. Bemcentinib was designated a fast-track drug by the US Food and Drug Administration, the partners say.

https://pubs.acs.org/doi/full/10.1021/cen-09748-buscon14

Litt mer om samarbeidet
https://www.piramalpharmasolutions.com/storage/app/uploads/public/5de/760/a73/5de760a73cacc748380988.pdf

Jeg tar det forgitt at UK komiteen har vurdert hvorvidt Bergenbio pillen kan produseres i stort volum i rimelig tid etter godkjenning

4 Likes

Jeg skrev en post over ang kost for corona dosen, i USA pågår samme diskusjonen og man benytter vaksine kost som referanse .
Dyreste vaksinen er ca 240us pr dose.

Om man tar utgangspunkt i artikkelen så kan man leke med tall

2 Likes