Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

BergenBio SmĂ„prat (BGBIO) 🧬

Denne sammenhengen har ledelsen i BGBIO ganske sikkert kjent til da CEO tidligere i vÄr uttalte at han ansÄ det som 80% sannsynlig at Bemcentinib ville ha positiv effekt pÄ Covod-19. Det var nok ikke noe tall tatt ut av luften, men basert pÄ kjennskap til vitenskapen rundt dette.

Jeg tror vi kan glede oss til BGBIO kommer med en bÞrsmelding vedrÞrende Bemcentinib sin effekt mot Covid-19. Denne artikkelen bare forsterker min tro pÄ at vi fÄr meget hyggelige og kursdrivende nyheter. Og det skjer trolig fÞr Jul. Stay tuned!

4 Likes

BGBIO: BERGENBIO PRESENTS DATA ON ANTI-AXL ANTIBODY TILVESTAMAB AT 32[ND] ENA SYMPOSIUM

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=515367

4 Likes

Eller bare for Ă„ ta med hele setningen fĂžr fra abstract:

’Strikingly, deleting AXL, but not ACE2, signicantly reduces infection of pulmonary cells by the SARS-CoV-2 virus pseudotype. Soluble human recombinant AXL, but not ACE2, blocks SARS-CoV-2 virus pseudotype infection in pulmonary cells. Taken together, our ndings suggest AXL may play an important role in promoting SARS-CoV-2 infection of the human respiratory system and is a potential target in future clinical intervention strategies.

SÄ aksjen Äpner ned ja. SelvfÞlgelig gjÞr den det.

Tror nok vi skal vÊre bevisst at en sÄpass potent aksje som BGBIO vil tiltrekke seg investorer som ikke gÄr av veien for Ä bruke de knep de kan for Ä fÄ smÄinvestorer til Ä selge sine aksjer billig. BGBIO er primÊrt et selskap som fremforsker kreftmedisin. Men i forbindelse med Covid-19, sÄ tyder vitenskapen pÄ at Bemcentinib vil ha positiv effekt. Dersom dette blir pÄvist gjennom de pÄgÄende studiene i Indioa, SA og UK, sÄ kan man vÊre rimelig sikker pÄ at TM og andre aksjonÊrer vil fÄ en kraftig forumevekst den dagen meldingen treffer markedet. For da vil det jo Äpne seg et marked hinsides enhver fantasi.

Jeg tror det er mot denne bakgrunnen man mÄ se de kursutslagene som vil komme frem mot den dagen en meldinge kommer og bekrefter/avkrefter Bemcentinib sin effekt mot Covid-19. ,Men i den grad man har tillit til at vitenskapen har rett mhp AXL og ACE2 reseptorer og Covid-19, sÄ bÞr man ignorerer kurtsutslagene og holde fast pÄ det fundamentale. GjÞr man det, da selger man ikke sine BgBio aksjer for glassperler og smÄpenger, da legger man aksjene pÄ kistebunnen og kaster nÞkkelen. Lykke til! Julen kan komme overraskende tidlig til oss BGBIO aksjonÊrer. :wink:

5 Likes

Gode betrakninger og jeg er helt enig. Er nok mange smÄfisker som kan komme til Ä angre om de selger seg ut fÞr data fra pÄgÄende studier blir publisert.

For min egen del sÄ sitter jeg grÄdig stille i bÄten. Har vÊrt med siden IPO og har bare blitt mer overbevist om at dette skal gÄ bra siden det, sÄ har kjÞpt litt mer. PrÞver Ä ikke fÞlge kursutvikling sÄ mye dag til dag, men er litt vanskelig Ä la vÊre. :slight_smile:

Det er vel den samme artikkelen som jeg postet lenke til pÄ fundamentaltrÄden 11. september. Link.

Venter fortsatt pÄ at noen opplyste kan svare pÄ spÞrsmÄlet jeg stilte om et av poengene i diskusjonsdelen i artikkelen.

Kanskje @Bra_Britt kan belyse litt for oss. Takk pÄ forhÄnd.

Interessant spĂžrsmĂ„l du reiser og vi kan jo hĂ„pe pĂ„ at noen med medisinsk kompetanse kan gi et svar. Men da jeg gikk inn i artikkelen og leste den delen som stod under “discussion” sĂ„ avsluttes den delen med fĂžlgende:

“Taken together, our findings demonstrate AXL’s indispensable role in facilitating SARS-CoV-2 infection. We anticipate that upon further validation and mechanistic understanding, our findings will contribute to the development of therapeutic solutions to COVID-19.”

Dette skulle jo tyde pÄ at AXL spiller en viktig rolle ved Corona-infeksjon og dersom AXL-hemmeren Bemcentinib bidrar til Ä hin dre Covid-19 viruset adgang til kroppens celler sÄ vil adgangen bli begrenset til ACE2 reseptoren. NÄr denne reseptoren har begrenset utbredelse i Ändedrettsorganet, slik at Covid-19 mÄ benytte AXL som inngang, skulle Bemcentinib kunne gi positiv effekt for pasientene.

NÄr CEO BgBio bÄde gir uttrykk for at han mener det er 80% sannsynlighet for at Bemcentinib vil ha positiv effekt, samt er sÄpass sterk i troen at BGBIO gÄr i gang med Ä planlegge egne studier utenfor ACCORD, mens de var fortsatt var del av ACCORD-studien, sÄ sender det meg sterke signaler om at Bemcentinib faktisk kan vise seg Ä ha positiv effekt. Og sannsynligheten for positiv effekt er trolig stÞrre enn for det motsatte utfallet.

NÄr vi vet hva et positivt resultat vil ha Ä si for aksjekursen til BGBIO, sÄ mener jeg det er all grunn til Ä ha et lodd i denne. Jeg velger Ä holde fokus pÄ det fundamentale og ignorere brutale opp og nedturer i aksjekurtsen, som vel kan vÊre styrt at proffe aktÞrer som Þnsker innpass pÄ bekostning av smÄinvestorer.

4 Likes

SITC abstract er tilgjengelig :nerd_face:

Conclusions
Overall, bemcentinib in combination with pembrolizumab was well-tolerated and shows promising clinical activity in AXL-positive immunotherapy refractory disease. Updated survival and translation/biomarker data will be presented.

https://sitc.planion.com/Web.User/AbstractDet?ACCOUNT=SITC&ABSID=13734&CONF=SITC20&ssoOverride=OFF&CKEY=

17 Likes

NÄr du sÞker pÄ pembrolizumab (Keytruda) dukker det opp interessante artikler. FÞrst en om svimlende summer for behandling. Og sÄ at Helse SÞr-Øst har godkjent Keytruda etter hemmelige prisforhandlinger.

Budsjettkonsekvensene er store, men innfÞring av pembrolizumab i fÞrstelinjebehandling av ikke-smÄcellet lungekreft vil fÞre til redusert bruk og dermed redusert kostnad til immunterapi i senere behandlingslinjer. Kostnaden for behandlingen er fortsatt hÞy, men behandlingen regnes som kostnadseffektiv nÄr en tar hensyn til det absolutte prognosetap for pasientgruppen som omfattes av metodevurderingen som er gjennomfÞrt.

Lungekreft er den vanligste kreftform i verden. I Norge er det den nest hyppigste kreftform hos bÄde menn og kvinner.

Kan du gjÞre meg en tjeneste Ä sÞke pÄ uv1 og oncos-102 og ?

Dette er sÊrt. Her presenterer de superlovende resultater og det er knysst i trÄden?! Hvor er alle ? :smiley:

@Boykie har du lest?

Kan du linke?

De er linket rett over her av drdr:)

se der ja! takker : )

Var det noe nytt her da? Dette ble vel presentert i slutten av Juni. FÄr se hva de oppdaterte resultatene er pÄ SITC.
Dette ble tatt med et skuldertrekk, og sell on news i Juni. Personlig synes jeg det er meget lovende at 6 av 7 AXL positive cpi refractory pasienter responderer etter dosering med Bemcentinib.
Mer komplette data fÄr vi vel i slutten av Januar pÄ WCLC.

Men fĂžr det ASH og AML tidlig Desember. Det er vel den store triggeren spĂžr du meg. Kommer det et partnerskap inn mot fase 3?

Og mellom alt dette vil det dryppe nyheter om Covid19. Bonusround!

7 Likes

Er den PFSforskjellen presentert fÞr? Det har jeg ikke fÄtt med meg. Dette er dette de skal oppdatere med flere pasienter nÄ? Vi jo si det er veldig viktige resultater :slightly_smiling_face:

1 Like

Jupp. Mener det ble presentert i slutten av Juni. Desto mer interessant pÄ SITC :+1:

1 Like

FĂ„r undersĂžke det senere! Kan ikke huske🙂

Available online: 12 Oct 2020

Decoding cancer’s camouflage: epithelial-mesenchymal plasticity in resistance to immune checkpoint blockade

The most advanced clinical stage selective small molecule AXL kinase inhibitor is bemcentinib (BGB324, formerly R428)[[159] [166]. Bemcentinib is currently in phase II development for a variety of malignancies including NSCLC (NCT03184571), mesothelioma (NCT03654833), triple-negative breast cancer (NCT03184558), and melanoma (NCT02872259) in combination with pembrolizumab. A recent presentation of results from an ICB-naive, advanced NSCLC cohort treated with bemcentinib and pembrolizumab (NCT03184571)

AXL Bemcentinib Selective TKI

NSCLC II NCT03184571
Mesothelioma II NCT03654833
Breast cancer II NCT03184558
Melanoma II NCT02872259

1 Like

En ting jeg har grublet litt pÄ i forhold til covid studien. Blant pasientene som fÄr bemcentinib her, vil det da vÊre i samme grad som med kreft studiene at de pasientene som er AXL positive at det er de som vil ha best effekt? Mens de andrevil da ikke ha samme nytte av medikamentet? Det er vel kanskje ogsÄ noe sammenheng mellom de som blir veldig syke og om de er veldig AXL positive. Slik jeg har forstÄtt det sÄ er de som er AXL positive gjerne de som fÄr verst sykdomsforlÞp.

1 Like