Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

“Trond Mohn, som er største aksjonær gjennom selskapet Meteva, deltok i emisjonen gjennom å kjøpe 1,7 millioner aksjer. Mohn eier etter emisjonen 25,32 prosent av selskapet.”

2 Likes

Han deltok, men ikke i forhold til eierskap før emisjon

Skal sjekke :smile:

1 Like

TM har handlet igjen! Det viser at siste handler ikke har vært tilfeldige og etter min mening han kommer til å fortsette med dette! Noen kaller det ‘støttehandel’.
Dette er min mening:
Jeg synes dette ‘offensive handelsmønsteret’ er valgt veldig bevist og smart! Han kommer til å fortsette bevist, fordi han har troa på selskap, til hans (og Mohn familiens) prosent andel/eierskap begynner å bli en trussel mot andre top investorer og fare for å miste sin investering på et skam bud (fx 50-60 kr per aksje). TM og familie (datter, søster og nevø) eier nå ca 30% av bgbio. Jeg tror vi snart ser at top 20 også gradvis kommer på banen og handler samt at mindre investorer slutter å trade. Tror ikke vi kommer til å se 20-tallet igjen og snart det er farvel på 30-tall forever!
Hva syns dere?

Det gir aksjen en skikkelig pondus at mohn er så fremoverlent

Kan det være at mohn skal kjøpe seg opp til gammel %?

For dette er ikke noe støttekjøp lengre. Lukter at de ligger å plukker når folk gir dem aksjer.

tror jeg skal handle mer imorgen ass.

Ja jeg må si det høres mer og mer sannsynlig ut

Jeg skal love dere TM ikke driver veldedighet overfor andre aksjonærer, tror mer på han skal opp til gammel eier %, som det ble skrevet over, eller er enda mer bull på caset enn tidligere!

Kan jo tenkes at Mohn ønsker å holde aksjekursen oppe frem mot en evnt ny emisjon på 10 % som de innhentet tillatelse til på EOG… Mer penger inn/mindre utvanning er jo i Mohns (og alle andre aksjonærers) interesse…
Dersom de nå må kjøre løpet helt selv ift covid-19 og håper på fase 3 innen neste 6 mnd kan det være nødvendig å innhente mer penger…

3 Likes

Om det blir et scenario at covid19 viser gode resultater og en kan gå i fase 3 så tror jeg de fint kan hente nye penger til betydelig høyere kurs. Alt fra 250- osv…

1 Like

interessant tanke… men trenger de å innhente mer penger i en emisjon? Har de ikke nok cash?

hvor mye er det de har på bok nå? 750MNOK?

rett over 900mill.

Mao de har nok penger.

1 Like

Vet ikke hvor mye som forsvinner ut til firmaet de kjøpte Bemcentinib ifra i en evnt første fase 3…? Pluss at selve fasen har en god del utgifter med seg i seg selv… Så tror vel det mest logiske er å sikre tilstrekkelig med penger inn så fort som mulig…
Du har et poeng der, Zuba og antakelig rett… 250 høres dog litt mye ut, synes jeg… men opp mot 100 kanskje…(?)
Tanken min var litt at pengene må være på plass før oppstart fase 3 – og da henter man gjerne så fort som mulig slik at de kan være forberedt og klare for fase 3 asap når resultater foreligger fra fase 2… Men om man kan vente med emi til fase2-resultater er ute i markedet, så burde det hjelpe på emi-kurs, ja…

Fase 3 gjøres aldri alene, det er ikke praktisk. De får inn en partner.

Ble litt mye synsing her uten substans…

2 Likes

Ref?

Fordi det er nesten umulig å kjøre en fase 3 alene fordi du må ha et svæææært apperat som skal håndtere det.

Finn et forskningselskap på Bgbio sin størrelse som har kjørt en fase 3 alene.

2 Likes

Apropos synsing:

Ah, okei.

litt synsing må vel være lov… Teorier starter slik… :slight_smile:
drar har et poeng med andel av selskapet… Hvor stor andel av selskapet må man ha for å blokkere for evt. oppkjøp?