Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Vet ikke hvor du har lest, mange som har vært negative til BGBIO her siste par mnd…
Både håndtering av UK, kommunikasjon og tid på å snu seg rundt.

Dog er det mange ting som tyder på at covid-19 satsingen faktisk vil bety noe nå, derav økt optimisme (kanskje siste 1-2 uker - max). Når det er sagt er jeg enig, kreftforskningen; som også har beviselig gode resultater siste par mnd, vil nok alene bety en vesentlig høyere prising enn vi har for øyeblikket.

Kort fortalt en god investering :slight_smile:

Jeg tror de fleste som er innom her er investert i BGBIO, på samme måte som for tråder som gjelder andre aksjer, så man må forvente litt bias.

Innspill med andre argumenter enn det flertallet her har, er selvsagt interessante. Derfor er det synd at du skriver "Uten at jeg her skal komme inn på argumentasjonen ". Det er jo nettopp argumentasjonen som er interessant, og ikke hva du tror om utfallet.

Som jeg har skrevet tidligere er analytikerne enig med deg i at minst 80-90% av verdien i BGBIO ligger i kreftbehandling, og covid-19 utgjør kanskje kr 10-15 av kursmål på kr 60-80, gitt en lav sannsynlighet for at det slår til. Men, hvis det slår til, og bemcentinib kan brukes mot covid-19, så mener analytikerne at det ligger mye penger der. Så man må se på det som en mulig bonus.

Hvor mye BGBIO vil ende opp med å tjene på å kjøre covid-19-studiene, vil vise seg. Jeg tror ingen kan si dette sikkert. Det må testes. Men det er interessant at Godfrey (CEO) vel er den som har gitt uttrykk for den sterkeste optimismen. Hvis han ikke virkelig trodde på det, ville de ha lagt såpass mye arbeid og prestisje i å kjøre studiene, med utvidelsen til S-A og India?

Et annet poeng: Hvis covid-19 skulle feile, så må vi regne med at kursen faller en del midlertidig. Det kan være et gunstig tidspunkt å laste opp for de som har satt seg inn i resten av pipeline og tror på denne.

3 Likes

Enig med deg i de tankene. Det at CEO har såpass sterk tro på å lykkes mhp covid-19 er som tidligere sagt, den vitenskapelige innsikt i hvordan Bemcentinib virker og hvordan covid-19 angriper kroppen. Det er altså ikke basert på blind testing eller ugjennomtenkt håp. Derfor bør BgBio ha gode muligheter til å lykkes.

Men dersom bekreftelse om positive tester kommer, da vil vi kunne oppleve tidenes kurseksplosjon på OSE.

2 Likes

Jeg burde sikkert fått sjekka hodet men jeg dobla beholdningen og kjøpte 5 k BGBIO på 29.00 idag.

9 Likes

Som nevnt er det bra at CEO er så optimistisk etter å ha sett data som ennå ikke er publisert.
Dette er data som jeg antar at de vitenskapelig ansvarlige for ACCORD må ha fått kjennskap til, for å gi bemcentinib en så viktig plass i studien.
Men man behøver ikke slå seg til ro med dette. Data som er publisert av andre om interferon er det som har gjort at jeg har blitt styrket i troen. Men svaret må vi fremdeles vente litt på, i spenning.

2 Likes

Også tror jeg det er greit å faktisk se at dette egentlig er et antiviralt studie.
Pandemien vi opplever nå gjorde det mulig å enkelt & raskt få testet hvor godt bemcentinib virker mot virus.

Med god effekt vil ( antiviralt) markedspotensiale strekke seg langt utenfor covid-19.

3 Likes

Maskinlæring er nyttig innen “data science”, men jeg er skeptisk til den som verktøy overfor en aksjekurs som er så nyhetsstyrt.

(Ikke det at jeg vet så forferdelig mye om aksjekurser.)

1 Like

Aksjekursen gjenspeiler ikke mye covid-19 suksess. Tror nok på en solid reprising innen rimelig kort tid. Triggerne står i kø, og kursen i disse dager er nok styrt av short inndekning.

kursen er ikke styrt av inndekning, de øker fremdeles short som betyr at de kan selge aksjen. Den blir solgt ned helt til de skal dekke, da må de kjøpe. Det har ikke skjedd ennå men kan skje i nærmeste fremtid ved melding eller når de skal ta gevinst på shorten sin.

Vel, venter de til en melding kommer, og den har positivt innhold mhp covid-19, så skal de jaggu få betale for å få dekke inn sine 800k aksjer. Men det er shorterne sitt valg.

2 Likes

kjøpersiden våknet litt nå med litt større ordre

Noe uforståelig her, men TTT. BGBIO ser sine %%% også.
Screenshot 2020-09-30 at 13.21.54

shorterne som har begynt å legge seg inn i ordreboka klare til å dekke?

Dukket opp noen større ordre, ja. Men om det short vet vi vel ikke.
Men er ikke utenkelig at de rett før lunsj 11:30 har dumpet for å presse ned til under 29, og deretter forsøker å kjøpe tilbake på lavere nivåer.

Forsøker å kjøpe selv jeg :slight_smile:
dette er gi-bort pris

Er disse shortposisjonene til voleon dekket eller udekket, og hvis de er dekket hvem er det som har lånt de bort? Er det mulig å se noe sted?

Udekket shortsalg er vel forbudt i Norge og EU.
Tror ikke vi får vite hvem som har lånt ut, annet enn man kan få en ide via aksjonærlistene. Slik jeg har forstått det så reduseres beholdningen i disse listene ved utlån. Noen andre som kan bekrefte?

tragisk at shortere kan dra kursen ned skulle ikke vert lov sånt :face_vomiting: :rage:

Det vel en og annen småaksjonær som blir nervøs og selger unna også. Kan ikke bare skylde på short

Se på det som en gave at du kan fylle på for 28,70 :dart:

2 Likes