Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Eh??
At studien egentlig er «Open, With Recruitment» skjønner ikke at ting skal være så vanskelig å forstå i denne tråden.

Skulle ikke FPD komme som børsmelding da…?

Denne oversikten fra Q1,2020 viser at ACCORD er kommet en del lenger enn det denne nettsiden viser. Enten er den ikke oppdatert eller så endres ikke denne før alle lokasjoner er active. 6 av 8 sites er Active/Active Sceeening.

5 Likes

Jeg tror ikke denne er delt før (?)

Kom på nett for 19 t siden

17 Likes

Peter Hermandsrud er svært skeptisk til Moderna og især deres nyhetsstrøm. (Eller mangelen på det). Mener det lukter lang vei av hele caset. Dette stoffet er bak betalingsmur så dere får nesten ta mitt sammendrag for god fisk hehe.

1 Like

Det er selvfølgelig gøy om de treffer, og det er spennende å se når kursen går opp og ned, men de som kan dette vil forstå mye før deg hva som er galt om det kommer en melding som er negativ.
Dette er for dem som er gode på det medisinske. En privat investor bør holde seg til selskaper som har godkjente produkter med omsetning, sier Hermanrud.

Er bare å selge BGB oxo da eller ?
Hvis man skal høre på han der mener jeg …

1 Like

Den nyttigste informasjonen fra denne artikkelen er at Hermandsrud i likhet med de aller fleste akalytikere, aksjemeglere og såkalt “aksjeeksperter” i media forstår uhyre lite av biotek.

4 Likes

Peter Hermanrud er siste mann på kloden som skal høres til når det gjelder biotech!! Husker en artikkel på DN like før Algeta smalt (selv om avtale med Byer var allerede i boks) hvor han skrev at investering på kreftmedisin og biotech er dummeste investering :flushed:
Han har NULL peiling og stort sett kritisk om biotech!

3 Likes

Jupp, bare å selge!

Personlig tror jeg det er en god mulighet for private investorer, -dersom man gjør sitt ytterste for å sette seg inn i de ulike teknologiene.

Jeg oppfatter det som at han snakker mer generelt om biotek og den store risikoen det faktisk er i denne bransjen. Hvis man ikke bruker mye tid på de ulike casene og ikke er kjent med risikoen er jeg enig med han.

Men det er jo ganske safe og et generelt godt råd å advare mot biotek.

1 Like

Tror Hermandsrud snakket mest generelt om de biotek selskapene som lever av å hype i det uendelige, og det jeg tar med meg fra ham generelt om investeringer er at du må vite hvorfor nettopp du skal slå markedet. Feks det å sette seg inn i caset med hjelp av feks TI, vite at Bgbio har så mye mer enn Corona beina sine og risiko er derfor lettere og ta, å følge litt med på tickere og ha forventninger til presentasjonene. Og å deretter kjøpe og selge tilsvarende ens egen risikovillighet.

Ta nå sist med Bgbio sin kvartalspresentsjon. Fra å følge biotek på Osb noen år så “vet” man at hver gang markedet får en påminnelse om hvor langt frem ting er i tid, så kommer det et fall. Så fra det sekundet Godfrey sa at Covid tallene kom i august/september så solgte jeg 30 % av beholdningen med gevinst, og så var det bare og vente og deretter kjøpe inn igjen litt billigere, som jeg gjorde nå sist fredag kl 10 før “Amerikaneren våkner” stigningen som kom etter lunch. Ingen eksakt vitenskap på noen som helst måte og alt kan svinge en annen vei neste gang, men allikevel et og annet mønster i galskapen som er biotek på OSB, og jeg tror at ved å følge med på feks Bgbio så kan man slå markedet.

Når det er sagt så er jeg long med 70 % av beholdningen til enhver tid og er helt trygg på at det er endel av veien til finansiell uavhengighet.

Så til deg som lurte på om alt skal selges. Nei. Jeg tror Bgbio kommer til å ha gjort store avtaler eller blitt solgt i sin helhet innen 1 år fra idag, altså på det som i biotek verdenen er ekstremt kort tid.

5 Likes

Hvor mange flyselskaper og oljerelaterte selskaper går en meget usikker fremtid imøte, det samme med bilprodusenter, butikker, restauranter, reiseliv, osv osv

Alle disse har godkjente produkter å selge…og man kan investere i disse med tro på at omsettningen eller nye produkter vil øken deres markedsverdi.
så denne påstanden om at en privat investor bør holde seg til selskaper som har godkjente produkter med omsetning, er gått ut på dato etter min mening.

5 Likes

Hvis det var uklart er jeg positiv til å investere i biotek :slight_smile:

Samtidig synes jeg det er litt søkt å dra opp flyselskaper og olje som utrygge investeringer, gitt dagens situasjon var umulig å forutse.

Men jeg lar det ligge der, vi er enige i om at private investorer ikke nødvendigvis bør holde seg unna biotek uten produkter i markedet :slight_smile:

3 Likes

Et lite hjertesukk.
Da jeg først investerte i BergenBio og begynte å følge denne småprattråden, hadde jeg fulgt et annet selskaps techinvestortråd. BergenBio sin tråd hadde sjelden innlegg, men jeg oppfattet innleggene som saklige og informative. Den tråden jeg hadde fulgt tidligere( og fått nok av ) var , etter min mening, blitt kranglete og full av følsomme, hypersensitive og lett krenkbare innleggskrivere. Alt som kunne være negativt ble kalt bajsing osv. Folk var hissige og kranglet ivei.
BergenBio - småprat mm virket luftig og hadde godt med rom for meningsforskjeller. Så kom Covid-caset . Nå har disse sidene dessverre blitt veldig like . Begge sider har mange faglig dyktige folk som kommer med spennende opplysninger de har gravd frem til felles glede. Det er jeg svært takknemlig for. Håper disse fortsetter å finne frem saker som belyser caset videre og ikke skremmes bort av de hissige og lett krenkbare. Engasjerte og positive innlegg løfter oss alle opp. Det blir bare så lite produktivt å hisse seg opp på et fora hvor de fleste av oss har et felles ønske: at BergenBio skal lykkes med å hjelpe millioner av mennesker og at investorene skal få shitloads av penger. At DET kommer til å skje er jo vi som har lodd i dette enige om.
BergenBio-caset smaker jo så søtt så søtt nå. Men der hvor det er søtsaker kommer det også hissige veps.
Bare et lite hjertesukk…

17 Likes

Jeg er helt enig og tar min del av kaken her og i fundamental tråden siste dager, agerte med irritasjon og hissig veps syndrom på det jeg opplevde som fordummende innlegg.

Det koster av tid og resurser å leite fram ny og spennende informasjon. Koble dette til eksisterende og sammenstille gode og informative innlegg.

Det motsatte koster intet og utnyttes i stor grad.

På et tidspunkt må man vurdere hva som er fornuftig bruk av tid på dette fora.

9 Likes

At småprattrådene har blitt full av krangling og kjekling er jo et tegn på at investeringen din har lykkes :wink:

2 Likes

Du VCP ,og enkelte andre her, er grunnen til at jeg fortsatt følger trådene. Mange gode og ernærende innlegg til alles glede fra deg. Håper du fortsetter. Fordummende innlegg koster det en kalori å skrålle forbi. Som en klok mann en gang sa: Hvis noen gir deg en gave du velger å ikke ta imot tilhører den fortsatt giveren.:wink:

9 Likes

Vel @vcp, jeg tror ikke du er blant dem som bør føle dårlig samvittighet ifm dette. Kan ikke huske noe tøv fra din side - irritert må man jo få lov å bli til tider :-).

Jeg tror utfordringen for aksjen fremover blir å konkurrere mot all annen type “støy” som vil dukke opp i media. Alt ifm Corona medisin og vaksine som er av positiv natur, kan gi utslag på BGBIO kurs inntil de selv kommer med nyheter.

Det siste er jo den nyoppblomstrede entusiasmen ifm Remdesivir - https://medwatch.dk/article12162137.ece.

Vi så jo hvordan reaksjonen ble etter meldingen fra Moderna, som egentlig en gang ikke var helt relevant ift BGBIO casen. Vi burde sikkert spammet Trump med den siste Bemcentinib videoen - han hopper jo på det meste, og får fart på kursen på alle mulige aksjer. :rofl:

3 Likes

Det eneste vi egentlig kan gjøre her er å henstille til å bruke fundamentaltråden mye mer, fordi den blir moderert mye strammere.

4 Likes

Ja , det blir kanskje noe støy når sikkerhetsventilene åpner på grunn av det høye trykket. :scream:
Slike forum som dette fungerer avstressende og morsomme i tillegg til det faglige.

Vi kan da ikke forlange at småprat delen skal inneholde ultrakvalitet med et faglig nivå som er i stand til å danke ut professorer og det som bedre er…hele tiden.
Hva med oss “vanlig dødelige” .
Vi må også få delta og være med på runddansen.

Nivået på detaljer , erfaring , viten og tolkning kan jo til tider på tekinvestor debattforum gjøre en helt stum av beundring , men det blir et lite trivelig sted å bruke tiden sin hær dersom alle skal kunne oppnevne seg til å bli sin “egen moderator”.

Litt småknuffel og uengheter må der være takhøyde for å tåle.

Blir veldig morsomt å følge BGBIO nå fremover.
Med over 100 som har startet sitt koronaprosjekt så kan det bli mange “fantastiske” meldinger når de forskjellige selskapene varsler resultater så kursen vår kan kanskje bli rene berg&dalbane. :slight_smile:

BGBIO har vel ikke en vaksine-tilnærming men heller en behandlende sak og forebyggende dersom en velger det.

Spørsmålet er om det trengs slike produkter dersom en mRNA vaksine blir en realitet?

Ja mener jeg.
Det trenges alternativer til gen-teknologien som nok kommer men denne gangen kommer vel raskt på.
Det å vaksinere så mange mennesker med vaksine av helt ny oppbygging og teknologi (millioner av mennesker) uten kjente mulige langsiktige bivirkninger synes kanskje noe skremmende , ikke?

Får henvise til Einarssons verktøykasse.
Kan være klokt med flere enn bare ett verktøy i kassen :sunglasses:

Lykke til

9 Likes

Merk: Ikke fagperson så mulighet for grov misforståelse av feltet her, men ble litt nysgjerrig på dette…

Leser følgende på https://www.bergenbio.com/pipeline/bemcentinib-covid-19/

“Bemcentinib has been reported to exhibit potent anti-viral activity in preclinical models against several enveloped viruses”

Wikipedia-artikkel på “enveloped viruses” lister flere typer RNA-virus i tillegg til coronavirus, herunder Orthomyxoviridae som omfatter influensavirus. Såvidt jeg vet er det Tamiflu som er “SoC” for behandling av influensa (type A og B iallfall).

Spørsmål til de med fagkunnskap her: Kan det tenkes at Bemcentinib også kan ha effekt på influensavirus? Utledet: Hva om det potensielt har bedre effekt enn Tamiflu? Av det jeg leser om Tamiflu så er ikke den akkurat en silver bullet mot influensa heller, så det vil vel isåfall være et potensielt gigantisk marked hvis dette skulle være tilfelle?

Skyt meg gjerne ned med fakta her, dette ble bare en tur ned i kaninhullet en sen søndagskveld… :slight_smile:

3 Likes