Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Ved å google “ABG Sundal Collier Virtual Oncology Seminar” ser du at det er diverse andre som også skal være med på dette seminaret som har annonsert det for 2-3-4-5 dager siden.

Enten er de sent ute med å si ifra, eller så er de erstatter for en som trakk seg. Tipper førstnevnte.

2 Likes

eller så har de hatt fokus på andre ting, og fant tid til å annonsere nå.
Veldig spennende :slight_smile:

1 Like

Seminaret ble annonsert første gang 14.5 og deltakende selskaper den 3.6. Men info om denne typen presentasjoner er egentlig ikke meldepliktige som børsmeldinger. Det skal jo ikke være noen essensielle nyheter som kommer på en sånn presentasjon.

3 Likes

Kommer ikke noe nytt her selv om markedet virker håpefult. Vi kan håpe på en fremoverlent Godfrey som kan virke overbevisende for markedet. Det var feks på et lignende arrangement i Desember jeg skjønte at Bemc kan ha effekt mot virus, så det ksn komme hint :crossed_fingers::smile:

2 Likes

Ikke uvanlig av biotekselskapene varsler slike ting rett før. Det kommer heller aldri noe kursdrivende fra disse selskapspresentasjonene. Det er klart, i morgen vil vel alle lytte med ørene på stilk med håp om noen som helst info fra ACCORD studien.

1 Like

Leser oftw på TI at flere knytter kroppsspråk på slike presentasjoner til underliggende forhåpninger i aksjen, blant annet på PCIB tråden er det mye sånt på PW sitt kroppspråk hehe. Men “vår” Godfrey er jo en ganske stilren engelskmann som kan sitte i dypet på Merck samtaler uten at det vises, tenker jeg, hva tenker dere?

1 Like

Hvis kursen går i 12tiden i morgen må vi anta at det er kommet noen interessante drypp på konferansen :grin:

1 Like

På pcib tråden skriver de spenningsnoveller om ledelsen etter å ha gjennomanalysert kroppsspråket de siste 10 Q.

5 Likes

Sluttet neeesten på hod i dag. Starter morgendagen utpå 38 tallet. Tror vi ser 39 før det starter. Dette bare på forventninger. Sååå lite skal til :star_struck:
(Kan være krystallkulen tar feil denne gangen, men det er sjelden den gjør det :rofl: )

2 Likes

Husk at dette er et webinar/videokonferanse hvor du gjerne ser fjeset oppe i et hjørnet ved siden av PowerPoint slide, så kanskje ikke like lett å tolke kroppsspråk i den settingen. Presentasjonene er dessuten på are 20 min pr selskap, så det blir gjerne ikke så mye dybdeinformasjon heller.

1 Like

Noen setninger jeg likte spesielt godt i TU artikkelen:

Siden virus øker produksjonen av (AXL) proteinet, ser de også en rask økning av AXL i Covid-19-pasienter. – Vi tror dette skjer i alle som får viruset, men vi kan ikke vite det sikkert. En hypotese er at jo mer AXL du har, jo sykere blir du. Det er det vi ser i kreftpasienter, forklarer Godfrey.

Sett opp mot effekt og AXL mengde fra kreftstudier så tyder jo dette på at Bemcentinib nesten garantert vil ha effekt på Covid-19. Spørsmålet er egentlig kun hvor mye effekt.
Safety er også godt kjent, Å sperre for selve AXL derimot, har ingen bivirkninger, siden proteinet ikke egentlig spiller en rolle i kroppen fra før.
Noe av magien med Bemcentinib.

Neste som slår meg er hvor potent dette i teorien kan være. Jeg ser for meg at «hvermannsen» kan få utført biopsi og sjekket mengden AXL. ( må det taes prøve fra spesifikke organer @larsmkn eller kan man ta en generell vevsprøve å få svaret?)
De med høye nivåer er etter hypotesen svært sårbare for kreft, alvorlige virus infeksjoner etc. og kan «vaksineres» for dette.

Så når medikamentet stopper AXL fra å blokke signalet, vil den virusinfiserte cellen bli synlig for immunsystemet.

3 Likes

første pasient har vært dosert i en uke idag. bør kunne gi noen svar om B funker. :mask: :thinking:

1 Like

Det er en grunn til at de kjører 81 events :slightly_smiling_face:

1 Like

For lungekreft så må det tas biopsi fra organet hvor man sjekker AXL status. For AML så ser man på løselig AXL (sAXL) i blodet. Høy sAXL tilsier liten respons på bemcentinib, mens lav sAXL tilser at pasientene responderer bedre. Dette er fordi lav sAXL tilsier at cellene “holder på sitt AXL-protein” og er mer avhengig av det for å overleve i motsetning til pasienter som har høy sAXL.

For virus så vet vi lite. COVID-19 ser ut til å påvirke flere organer og ikke bare lungene. Det er ikke problemfritt å ta biopsi av alt mulig vev så en blodmarkør hadde vært best om det i det hele tatt trengs.

7 Likes

Takk, det får vi håpe det er. Det kan fort bli et voksent marked om man kan «vaksinere» dem som er spesielt sårbare. Etter det jeg har skjønt er ikke det en liten gruppe.

1 Like

15 Likes

https://events.marketsandmarkets.com/3rd-annual-marketsandmarkets-next-gen-immuno-oncology-congress/

4 Likes

Har du link?

1 Like

Review artikkel ute om “emerging therapeutic opportunities” i Pediatric high-grade glioma. Da er det jo hyggelig å se at BGB324/bemcentinib har fått en shout-out:

" The induction of the epithelial-mesenchymal transition (EMT) within pHGG, a process characterized by the acquisition of mesenchymal-like invasive properties, has been explored in a preclinical study of combined AXL and HDAC inhibition with BGB324 and panobinostat, respectively, in H3.3-K27M DIPG [3] (Table 1). Inhibition of AXL, an RTK which is a part of the tumor-associated macrophage (TAM) family of receptors, was shown to inhibit EMT and exhibit synergy with panobinostat in DIPG in vitro and in vivo"

Artikkelen er åpen:

15 Likes

Noen som har en link til en oppsummerende post om studiene til BergenBio, AXL-hemmere, og generelt utfyllende info om business-caset, skrevet av en forumist med inngående innsikt og kompetanse? Småtråden er så omfattende at det er vanskelig å finne frem.

2 Likes