Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

BergenBio Teknisk analyse (BGBIO) (TA) 📈

Sylfrekk volumprofil!

1 Like

Ja, den er robust, lite overhead her.

1 Like

Shakeout pÄ gang nÄ?
Faller forholdsvis mye pÄ lavt volum vs siste dagers volum pÄ oppgang. Pt er aksjen opp knappe 51% pÄ Covid-19 meldingen, derav ned 38% fra topp etter Covid-19 melding. Emisjon er kjent, for Ä presse kurs lavere en tegningskurs i det korte bildet. Selv om det er litt vanskelig Ä forstÄ denne bevegelsen gitt cash beholdning og Covid-19 potensialet. Analytiker kursmÄl pÄ 48 og 65kr (a`94% fra dagens kurs) pÄ selskapet fÞr Covid-19.

4 Likes

Har Þkt kraftig idag i bÄde BGBIO og PCIB.

Mange fÞrstereis i BGBIO tror jeg som fikk litt magevondt nÄr vi falt under emi-kurs.

Synes begge selskaper utvikler seg fortreffelig!!

Stein pĂ„ stein. Sjekke at det fundamentale er pĂ„ plass. TĂ„lmodighet. Lyn fra klar himmel nĂ„r vi minst venter det🚀

Bemcintinib syns jeg ser bedre og bedre ut som en del av framtidig pandemi-bekjempelse, enten alene, men mer trolig som en del av en behandlings-cocktail.

3 Likes

Det er vanskelig Ä forsvare fundamentalt, men teknisk er det et gap som skal fylles. Forventer at aksjen vil bli lekt med pga lav free float og mange nye aksjonÊrer fra emisjon og etter oppgangen. Det som kanskje pÄvirker fundamentalt er at de samme usikkerhetene fra fredag morgen fortsatt er tilstede da selskapet ikke har meldt noe mer ang. oppstart og distribusjon som jeg har sett ihvertfall. Hadde vi visst hundre prosent sikkert at studiet var i gang i stor skala ville nok utviklingen sett litt bedre ut. NÄ mÄ vi dessverre anta det inntil videre.

5 Likes

Gap fill her nÄ mener du ?
Det anser jeg som veldig, veldig lite sannsynlig, men vi kan jo hÄpe.

Nei, ikke at det skal/vil skje. Famler etter forklaringer pÄ dagens fall fra et teknisk perspektiv. AltsÄ snakker jeg om fortid ikke framtid.

1 Like

Om vi ikke fÄr gap fill sÄ blir det i allefall en syretest rundt hvor vi closet. Chartet ser vondt ut nÄ med lower lows, men volumet er mye lavere enn volumet nÄr meldingen kom, sÄ det er jo positivt.

NÊrliggende Ä tro man skal teste emikurs i nÊr fremtid, men ogsÄ potensiell fare for videre fall pÄ lenger sikt siden det ikke er sÄ mye stÞtte hvis man zoomer ut. Kanskje rangen 25-28 vil vÊre grei r/r mtp. fib nivÄer og tidligere konsolidering


1 Like

Helt greit med gap fill pÄ generell basis, men Ä begynne Ä fable om dette nÄ er jo helt frakoblet virkeligheten.
I dag er det en haug med smÄ aksjonÊrer som har pisset i buksen hvilket kan vÊre forstÄelig om en gikk inn pÄ +40.
Shakeout!

2 Likes

Kort fortalt, enten opp eller ned? :wink:

Jeg er ikke skrÄ sikker i noe nÄr det kommer til biotech. Og bgbio har hatt en lei tendens til Ä synke som en stein etter meldinger uansett hvor gode dem har vÊrt. Men at den er ned 40% etter tidenes melding i norsk biotech siden Algeta, det forundrer meg.

Jeg har en teori om at f.eks fond som har vÊrt inne har kjÞpt maks i emisjon, og realiserer gevinst med samme antall aksjer. Gratis penger. Fond er styrt av mandat som begrenser en aksjepost til f.eks10%. Med mulighet for Ä doble ved emi sÄ lenge dem kan selge samme antall med fortjeneste.

Jeg kjÞpte uansett noen tusen aksjer her i dag ogsÄ, men mÄ si jeg ikke helt likte volumet siste time. Synest det er litt vanskelig Ä se noe teknisk her nÄ. Den brÞt ned gjennom noen tekniske stÞttepunkter fra 2018. Men som chartet til @Savepig over her viser, sÄ er det begrenset volum som har gÄtt i dette omrÄdet.

Gapfill? Godt mulig.
God kjĂžpsmulighet? Ja, veldig.

Jeg blander inn vel mye ot her, men dette er en tĂžnne krutt og lunten brenner :bomb:

2 Likes

Dette er litt funny etter sÄnne bevegelser som vi har hatt her. I starten ser man jo bare et stort teknisk gap ned til 20 , men sÄ begynner det Ä fylle seg mer ut etterhvert.

2 Likes

Ja, lÞye med det. Lett Ä bli blind pÄ potensialet. Jeg har skylappene pÄ.
Er du foresten inne her @Savepig ?
Som Bergensere er vi nĂŠrmest programforpliktet.

Ja jeg har tatt pÄ joggeskogene og har en posisjon med pris 36 eller sÄ.

3 Likes

Om det blir opp eller ned kommer an pÄ en rekke faktorer :face_with_hand_over_mouth: Det jeg prÞvde Ä si var at jeg er bullish pÄ kort sikt basert pÄ volumutvikling og det bratte fallet i etterkant pÄ lavere volum, men jeg er bear pÄ lengre sikt pga. gappet ned.

NÄ kan det vÊre et break-away gap og kanskje kan man forsvare prisingen basert pÄ det fundamentale som @Mykle er inne pÄ, men siden dette er en teknisk trÄd prÞver jeg Ä holde analysen til rene tekniske faktorer.

Om man er bear eller bull kommer altsÄ an pÄ hvilken horisont man har. Jeg hÄper personlig pÄ at vi ikke er ferdig med Ä riste i treet, og satser pÄ litt bunnfiske her i morgen eller fredag om muligheten byr seg. Target blir da naturlig nok emisjonskursen.

3 Likes

Helt enig Nocturne, og velbegrunnet som vanlig fra deg. Som du sier er det en teknisk trÄd, og da hÄper og tror jeg det er et breakaway gap :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

6 Likes

RSI har brutt opp
Spennende om den gÄr i dag.

6 Likes

MACD krysset ogsÄ men jeg vil gjerne se mere og Þkende volum.

1 Like

Stille fĂžr stormen her nÄ  De som kjenner caset her vil vel ikke IKKE vĂŠre med. Mange venter pĂ„ rett tidspunt, og bunnen sĂ„ vi nok tidligere denne uken. Vi skal opp
spm er hvor fort det skal gĂ„ :sunglasses:

1 Like