Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Teknisk analyse (BGBIO) (TA) 📈

Greit å overvåke denne de neste to ukene tror jeg. Virker livsfarlig uten volum, men hvis volum kommer inn så bør det sette ny trend.

1 Like

Jeg synes det ser ganske stygt ut… :slight_smile:

1 Like

Si ifra hvis du evt. går inn på et tidspunkt så skal jeg spare opp litt penger så jeg kan hive meg på samtidig :wink:

2 Likes

Hva er det de oransje linjene har opprinnelse fra? fib?

Vi er nok ikke langt unna en bunn i denne aksjen også. Norske biotek-aksjer har en tendens til å stupe på gode nyheter.
Enn burde muligens holde seg borte dersom det blir postet flere gode nyheter disse dagene.

Men aksjen begynner å bli noe oversolgt og tidligere har det vært positiv volumbalanse i aksjen.

Du som har linjalen på plass, er bevegelsen i dag et resultat av at vi har brutt en støtte?

1 Like

Aksjen har ved to tidligere anledninger vært nede på 18,6 (all time low). Den bouncet raskt opp igjen begge gangene. Blir sluttkursen under 18,6 i dag kan det etter mitt syn bli stygt.

1 Like

Vanskelig å si hva som skjer her. Jeg hadde inntrykk av at meldingene som har kommet i BGBio har vært positive, så rent fundamentalt kan man vel ikke forklare dette. Teknisk er det som jeg skrev ikke veldig pent, men det er noen lyspunkt. F.eks flasher mine indikatorer oversolgt nå. Det er for overfladisk å hevde at det i seg selv er et kjøpssignal, men nedsiden på kort sikt tror jeg er noe begrenset.

1 Like

Da er det bare å logge av for dagen, for dissen røde tallene gidder ikke jeg å se på resten av dagen :face_vomiting:

Sees senere! :stuck_out_tongue:

4 Likes

Helt enig Lars

Synes det virker merkelig. Ikke funnet noen fundamentale nyheter som kan forklare kurskollapsen. Hva med dere, heller ikke funnet noe spesielt?

Trenger de penger snart? Kan kanskje være en emisjon nært forestående…:face_with_monocle:

De har vel ca. 300 mil på bok nå? De vil trenge penger for å kjøre pivotalstudie AML. Skjønner bare ikke hvorfor det skulle være vanskelig å finansiere.

Fytti, 20 var nok siste skanse for en del.

Helt oversolgt nå, så på TA er det en kjøpsmulighet lik Targovax på 4

Jeg er litt usikker på om dette er en kjøpsmulighet som i TRVX. Hvis du leser analysen min der når jeg kjøpte (på fredag) så var det i tillegg til RSI en teknisk formasjon som normalt bryter opp. Man kan argumentere med at det var en tilsvarende formasjon her (jeg har tegnet den inn) men den brøt altså ned.

Teknisk kvalifiserer det akkurat som brudd ned, men jeg ville gitt det morgendagen for å være helt sikker. Uansett så er det uaktuelt å kjøpe denne her for min del. Tenker vi skal mye lavere før det snur. Volumet spiket i dag og mtp. den lave free-floaten i aksjen er det nærliggende å tro at en større fisk er på vei ut?

Jo mye fornuft i det du skriver egentlig

1 Like

Minner mer om panikk blant tynnslitte små investorer. Last wash out.
Større investorer selger slike volum uten å flytte kurs 18% ned.
Hva angår videre retning tror jeg som du sier vi må se ann close i morgen. Vendte opp fint i dag, men uten det helt store volumet. Ikke et teknisk interessant kjøp for annet enn at kursen som tidligere nevnt er inne i typisk vendings område for parabolic.

1 Like

Til og med innen norsk bio er det ikke ofte aksjer er så utbombet

ATL med god margin

Livsfarlig er vel dekkende. Brudd ned gir teknisk usikkert territorium fordi det ikke er historisk støtte.

En hypotese kan være noe som dette:

Forøvrig tror jeg det i etterkant var logisk at trvx og bgbio skulle kollapse etter at ultimovacs kom på børs.

Det er rett og slett ikke nok kapital blant småsparere til å holde disse oppe, og ikke nok langsiktige store investorer. Jeg blir på ingen måte overrasket hvis det neste som skjer blir kollaps i nano og pcib også - jeg tror det at det er lenger til neste emisjon har spart dem så langt.

1 Like

Nei, galematias her nå. Tror det er mange små som kaster kortene. Jeg for min del er en av de små, men har 3 doblet antall aksjer i går og i dag.

Volumet er svært tynt sett i forhold til %nedgang, spør du meg.

Håper i grunnen den fortsetter å falle kraftig på lavt volum. Jeg tar gjerne imot litt en krone lavere også👌

3 Likes