Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bidra til forskning - Folding@Home

Ser aktiviteten til mange har dabbet av, ser jo det er lenge siden en del startet.
Er det noen interesse for å se om vi kan få til en Tekinvestor COVID-19 Mai 2020 innsats og se hvor høyt vi kan greie å komme på rankingen i Mai?
Hva mener iniativtager og storfolder @Irathi? :slight_smile:

@Evilfreud, @Janno, @Celestar, @steart78, @kjetils, @Flottesen, @GyldeN, @Warholm, @Omh, @Ginzink, @Morkham, @larosaleda, @borgb, @Deus, @choo, @Bullishproof, @Jensen og @Mr_Bane med?

1 Like

Skulle gjerne bidratt mer, men PCen bråker som et uvær når jeg starter opp. Skal kjøpe ny iløpet av sommeren, så da kan jeg starte igjen.

Slet litt med å hente ned pakker, meeen kan jo gjøre en innsats fremover ;D

Anbefaler alle å installere Folding@Home, melde seg inn i Tekinvestor teamet og bidra til COVID-19 forskning nå i Mai. Så bidrar vi til viktig forskning og så ser vi hvor høyt vi greier å få teamet på rankingen for Mai. :slight_smile:

Her er litt om COVID-19 kategorien de har:
https://foldingathome.org/category/covid-19/

1 Like

Vurderte å starte pc en på F@H men fant ut at “world community grid” og “rosetta@home” også driver gjør utregninger for å finne løsning på Covid og da var det like greit å bare sette disse opp i boinc klienten i stede.

Fordelen her som investor er at man kan sette opp Gridcoin i samme slengen og forhåpentlig vis øker de i verdi med tiden :slight_smile: så man kan se på det som en investering i tillegg.

https://boinc.berkeley.edu/
https://boinc.bakerlab.org/rosetta/


https://gridcoin.us/

Bra jobba :slight_smile: Du får joine oss nå i mai da :grin:
50 mill poeng burde vi kunne klare å få teamet opp i i løpet av mai synes jeg men behøver litt flere som bidrar da :slight_smile:

1 Like

Får du hentet work unit nå da @Evilfreud eller fungerer det fortsatt ikke? :slight_smile:

Hoppet på før helgen med en stasjonær PC som bare støver ned. Men alle bekker små… :slight_smile:

Flott, av de 5 av oss som har kommet igang så har du sanket nest mest poeng etter @Morkham (som jeg lurer på om har et råskinn av en maskin :smile:).

Er i pappaperm i 4 måneder til og bruker PC maks en gang i uka. Når jeg kommer tilbake i jobb skal jeg forsøke å fyre opp Folding@Home igjen.

1 Like

Ser vi er oppe i 9 stk som er i gang med work units i Tekinvestor teamet. Det er bra :slight_smile:
Plass til fler :grin:

2020-05-03
På tidspunkt kjører ikke GPU. Temperaturen der ligger egentlig litt for høyt når den går på maks, men er verdt det for en god sak.

Maskina står på med med mindre jeg sover - og F@H har vært aktiv (siste ukene hvertfall) så lenge jeg ikke bruker maskina til gaming.

1 Like

Hele systemet går full pupp her nå, fikk inn en 70k poeng i natt. Måtte lufte kontoret da det var 40grader her når jeg våknet.

2 Likes

Kjører bare medium når jeg er våken jeg og startet det først utpå dagen i går men skjønner ikke helt hvorfor jeg har fått så få poeng. Jobber med en større oppgave nå da som startet i går.
Har ca samme spesifikasjon som @Morkham
image

Da har jeg tørket støvet av en HP Z800 som jeg brukte til visualisering en gang i tiden.
Har joinet team 234175 så får vi se hvordan dette går :smiley:

2 Likes

Denne har ett eldre quadro K5000 kort, men det ser ikke ut som om det blir brukt her.
Er det noen måte å “enable” det på?

Teamet har klart å få ca 625k points/credit siste døgn. For å nå målet om at teamet skal ha totalt 50 mill ved utgangen av mai trengs et snitt på 522k/dag. Så en bra dag :slight_smile:

1 Like

Jeg prøver å få et gammelt Radeon RX 580 til å jobbe, men stort sett så ser det ut til å slite med å komme igang med folding. Hmm, får knote litt med dette.

Brukte det for bitcoin-mining for 2 år siden. Da fikk jeg vel om lag 2.5 dollar per dag tror jeg. Ikveld fikk jeg 9 cent per dag :sweat:

1 Like

Er det slik at man får mindre poeng jo lengre tid man bruker på en oppgave?
Stanset programmet i går kveld og oppgaven jeg jobbet med mener jeg var estimert til over 9k poeng men når jeg startet i dag står det at den er estimert til 6k poeng.

@diffish har ikke opplevd noen problemer selv. Men en gammel bærbar jeg forsøkte hadde viften på fult og ble veldig varm selv på lav innstilling så måtte gi opp å bruke den.

@Ramsess kommet med på teamlisten også. Velkommen :slight_smile:

1 Like

Poengsummen er fast pr oppgave tror jeg. GPU oppgavene pleier å ta mye kortere tid enn CPU oppgavene.

Jeg har gitt opp å skjønne estimatet på antatt poeng fordi jeg alltid ender opp med mer.