Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bikefinder Ny Emisjon

Fikk ett tips av noen på dette meget spenneded selskapet. Ble jo selvfølgelig til at man investerte noen lodd her. Utrolig spennedne produkt som har enormt mange bruksområder ut over bare sykler som de har starte med. (Jeg ser for meg, båter, påhengs motorer, biler, andre ting som forsvinner lett og har verdi. Jeg liker jo og komme inn i selkspaer som har kommet over kneiken med og teste produkter og er i ekspansjons modus. Dette er jo blink (Noen år før Merkur notering).
(Meget gjenomført investore side med all info man trenger - Viser profesjonalitet og kvalitet)

Virker som et bedre produkt enn andre som lager tilsvarende:

Får lese opp litt på selskapet og vurdere, men uansett takk for tips.

Det var jo helt konge og. Etter og ha investert viser det seg at en får skatte lette på 22% av investert kapital (Mellom 30k og 1000k). Hva er vel bedre enn og få penger igjen av staten for og være tidlig investor. Tror det er store muligheter på sikt her.

Ja, denne ordningen er fin. Fradraget gis til privatperson, men kan også oppnås om man investerer gjennom et AS.

Hvis man investerer gjennom AS, gis fradraget til aksjonærene av AS’et. Da må minstebeløpet være 30 000 * antall aksjonærer i AS’et.

Det er også krav om 3 års eiertid på aksjene for å få fradrag.

Det jeg er usikker på er om denne emisjonen er berettiget slikt fradrag. Jeg ser at de i løpet av 2020 planlegger å hente 7,5 mill, og to emisjoner er vel allerede gjennomført (to kapitalendringer i brreg.no i løpet av 2020). Selskap som mottar aksjeinnskudd kan ikke motta mer enn 5 millioner kroner årlig i slike fradragsberettigede innskudd, så jeg er ikke sikker på at deltakere i denne emien får slikt fradrag. Må i tilfelle høre med Bikefinder om de rapporterer inn fradrag for aksjonærer i denne runden.

Fikk denne mailen fra de så de er kvalifisert.

Velkommen som investor,

Jeg vil først og fremst takke for interessen i selskapet og tilliten!

Det har i år kommet en del tiltakspakker fra den Norske stat, og jeg ønsker i den anledning å komme med en gladmelding.

BikeFinder AS kvalifiserer under fradragsordningen for investeringer i gründerbedrifter, og her er beløpsgrensen for selskap økt fra 1.5 til 5mill NOK. Beløpsgrensen per investor er også økt fra 0.5 til 1mill NOK.

Dette betyr at nye investorer i BikeFinder AS som investerer 30 000NOK eller mer i denne emisjonen vil ha mulighet til å få 22% fradrag på skatten for alminnelig inntekt i 2020 .

1 Like

Oppdatering fra Bikefinder :smiley::

BikeFinder has signed an agreement with Foodora Norway to deliver their curriers with BikeFinder trackers. BikeFinder will deliver 600+ trackers to Foodora employees in Q1 as first step in the partnership.

1 Like

Utrolig spennende selskap med masse muligheter. Vi gleder oss til q4 presentasjon og tall

1 Like

Dette blir nokk en bra investering. Her kom de med litt oppdatering (Glemte og legge inn) så den er jo noen uker gammel.

Kommer snart ny emisjon her med antatt kurs @320.

Videre planlegger de VPS registrering i løpet av året og IPO mot slutten av 2022.

Her er det en god mulighet til å bli med fra et fremdeles tidlig tidspunkt dersom du har troen på produkt og forsikringstjenesten de leverer.

De skal også lansere v2 av bikefinder trackeren mot slutten av året, med Narrowband IoT.

Gleder meg veldig til v2 av Bikefinder! Liker spesielt godt at den kan kobles direkte til batteriet på el-sykkelen av sykkelprodusenter (og da i tillegg være helt skjult i rammen). Flere OEM avtaler kan virkelig gjøre ting spennende! Dobbel batteritid i forhold til v1 er heller aldri feil.

Angående Track Tech (datterselskap eid av Bikefinder) så er jo mulighetene uendelige. Den kan modifiseres til å tracke hva som helst som flytter på seg.

2 Likes

Ja dette er jo kjempe spennede. Og at de holder det de sa fra forrige emisjon er jo veldig positivt.
Liker veldig godt denne grafen. Her ser en ekspanderingen de har gjort stort sett i “lille” Norge.
De har over dobblett salget fra ca 6500 i august 2020 til 13500 i May 2021, og det er nå høysesongen starter. De holder jo på og ekspandere til mer i Scandinavia og Europa, så kommer USA og Australia slutten av 2021 og starter salg i 2022.

At de verdsettes til godt under 100 mill og ser for seg omsettning på 50 mill neste år og 100 mil i 2023 er jo virkelig gode muligheter. Tror ikke det er dumt og kjøpe noen lodd her før de går på børs i ca-2022/2023
https://portal.crowdworks.it/companies/1178

(NB jeg har selv investert masse her)

Liker og denne: Her ser en jo alt de har fått til på kort tid. Nå har vi liksom kommet over den verste delen, produktet virker, det er solgt 10k enheter og nå er det fokus på ta over nye markeder og begynne og bli lønsomme. Tror dette er en meget attraktivt priset emison og store muligheter.

1 Like

Det ser ut som emisjoen blir fylt opp av eksisterene kunder. Dette er jo meget positivt :slight_smile:

Fra CEO
Det har vært god interesse for den forestående emisjonen i selskapet. Med det som er mottatt av forhåndstegninger, så planlegges det nå for at det ikke blir nødvendig med en åpen kampanje, men at man kan komme i mål gjennom en emisjon mot eksisterende eiere og kun et fåtall nye investorer.

Fra og med 1. Juli vil Securitas hjelpe Bikefinder med å finne stjålne sykler 24/7 :smiley:

Skal ikke se bort i fra at gjenfinningsraten (foreløpig på 75 %) kommer til å øke fremover.

Fantastisk. Bikefinder har masse muligheter frem ober og blir utrolig spennede og følge

Oi begynner og få med litt kjend folk og her. Glad jeg var ned i siste emisjonen og :joy:

Ser ut som salget stiger bra i år. Nå var emisjonen full tegnet i aug og investor presentasjon. Veldig kult at de utvider Bikefinder med app slik at du gjør sykkelen om til en smartsykkel for leverandøren.
Du kan spore sykkelen og i tillegg legge denne inn i andre apper.

Nå blir det snart USA expandering og :+1:t2:

Artig.

Dette er jo nesten samme som Bikefinder. De vant pris og fikk penger med en «personlig hilsen»

https://vimeo.com/238900933

Sente en mail til CEO i Bikefinder om det vil komme noe oppdateringer, her er svaret:
Vi liker travelt… :slight_smile:

image

1 Like