Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

https://www.washingtonpost.com/business/economy/states-allege-generic-drug-executives-deleted-texts-obstructed-justice-in-price-cartel-probe/2019/05/10/450c6b30-7355-11e9-9eb4-0828f5389013_story.html?utm_term=.7de20395b8b9&noredirect=on

Det skal visstnok komme noe om kreftforskning nå på Søndagsrevyen NRK1, venter i spenning :slight_smile:

Ja da er innslaget sett, de skal ha 370 millioner i emisjon til pivotalstudien som skal inkludere 150 pasienter, og Gjelsten skal bidra med 25 millioner. IPOen skal etter det jeg forstår skje i år og Ultimovacs kommer på børs.
Pivotalstudien skal rettes mot aggressiv føflekkkreft og skal være ferdig i 2022.

Spennende med nok et biotek med oppstart i pivotal fase på børsen, fra før har vi jo Nordic Nanovector og PCI Biotech.

Jonas Einarsson drar sitt paradenummer, som er fengende, treffende og korrekt, målet er å gjøre kreft til en kronisk sykdom, en sykdom du dør med og ikke av.

Mine egne kommentarer.
Jeg tror mange, meg selv inkludert, forventet en høyere emisjonssum, det er jo tidligere snakket om 700 mill.

Når Gjelsten snakker om at vaksinene skal bli rimelig, noe alle skal ha råd til så appellerer han til alle som et opptatt av at man må gjøre noe med kreft, selv om alle som skal putte penger i dette vet selvsagt at det ikke er sant.
Alle bedrifter ønsker og skal selvsagt tjene penger. Men å bringe frem ny teknologi er samfunnsnyttig og de som tar risiko skal selvsagt ha mulighet for avkastning.
Innslaget handlet selvsagt om pengeinnhenting, og all honnør for det, vi trenger frisk kapital og nye investorer inn i bransjen.
Fokus på biotekbransjen er bra for alle Radforsk sine selskaper, og jeg synes Jonas Einarsson, Ultimovacs sin styreformann og sjef i radforsk gjør en super innsats med å få til dette innslaget i beste sendetid.

Bravo Jonas Einarsson :ok_hand:t2:

9 Likes

Ligger også en artikkel på nrk.no

Ultimovacs

1 Like

De har nok gjort samme observasjon som oss, pengene finnes rett og slett ikke. 700 millioner ville vært mer enn 10% av hele nåværende marketcap av norsk biotech på børs. 370 millioner er fremdeles mye, men forhåpentligvis til å leve med.

2 Likes

Kunne selvsagt være interessant å vite hvorfor de nå trenger kun halvparten av pengene.
Blir uansett kult med ny Biotek på OSE, og Ultimovacs har jo noen store spennende aksjonærer. Kanskje de med Ultimovacs IPOen vil begynne å interessere seg mer for biotek generelt?
Det hadde i så fall vært hyggelig, for det er mange som følger med på bjellesauer.

1 Like

Blir det? Jeg frykter at det medfører enda større runddans av pengene som allerede er allokert inn i biotekbransjen.

Det blir kult med enda et biotek i pivotal fase vil jeg innskrenke det til. :wink:

Og snøffelen har helt rett, investorbasen til ultimovac er finfin.

1 Like

Fin korreksjon, det blir fint med et biotek til i pivotal fase.
Dessuten tror jeg vi kanskje får litt annen investorbase i Ultimovacs, slik at IPOen ikke konkurrerer med dagens resirkulert biotekpenger.
Og med 3 biotek i pivotal fase vil vi med stormskritt nærme oss en ny Algeta suksesshistorie. Da blir fart på alle biotekaksjene på OSE.

2 Likes

Med flere bio-tech selskaper i pivotal studier vil også føre til at Oslo børs bio-tech porteføljen bli styrket og diversifisert.

Mer fokus og bredere investerings mulighet og kan sikkert øke interessen blant investorer nasjonalt men også internasjonalt.

Oslo børs blir litt mer en bare olje, shipoing og fisk.

For all del, håper dere får rett!:+1:

Bare usikker på om dette er det en utpint bioteksektor trenger nå.
Men det er lov å håpe at dette kan være med å øke fokuset på denne bransjen i Norge, noe som igjen kan trekke inn friske penger.

Et nytt tidlig tidlig fase selskap børsnotert tror jeg hadde vært helt katastrofe. Ser ikke fullt så svart på et Ultimovacs for 370 millioner, mens 700 millioner virket forferdig ambisiøst.

Regner med at topp 20 til ultimovacs klarer ihvertfall 100 mill? Så da er det 270 mill vi trenger opp i mot 6 milliarder for de andre børsnoterte, det bør være overkommelig.

For meg er dette utvilsomt positivt og får mulighet til å balansere porteføljen min enda bedre. Og på den måte sitte enda tryggere.

Får vi Vaccibody på børs vil min portefølje bli “komplett” :slight_smile:

Nettopp, runddansen øker. Antar at du vil selge deg ned i andre bioteks for å laste opp i Ultimovacs.

Utenlanske store ivestorer samt BP betaler kanskje gildet.
Det er vel først nå det åpnes for handel i ultimovacs , ikke?

Det har jo vært emisjoner før og, hvor det har vært anledning til å handle, men du har rett, en børsnotering eller initial public offering (første offentlige utbud) er jo per def at det åpnes opp for vanlig handel over børs.

Hvorledes stiller du deg til muligheten for verdifall ved notering.
Jeg synes dette skjer oftest

Vi får se hvem de får med på laget. Her er hva CEO sa før jul i 2018:

“We are in discussions with one of the major players about two specific projects, and I expect a conclusion on these talks at the latest by the end of the year,” Arnesen added.»

Ofte kommer slike emisjoner pga av at noen vil cashe inn og de har fort ekstrem avkasting allerede og kan selge under emisjonskurs og tjene grovt alikevel.

1 Like

Ellers synes jeg den positive nyheten om at Targovax klarte å få inn 24 pasienter i Mesothelioma studiet sitt på under 12 måneder med bare 7 klinikker har fått overraskende lite oppmerksomhet.

Det var en sjelden god nyhet i en ellers så dyster periode for sektoren som helhet.

5 Likes