Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

3 Likes

Er det slik at biotek-selskaper som har høy burnrate sett i forholdet til selskapsverdien (mcap) i utgangspunktet utgjør en større trussel for havari når markedet for emisjoner blir dårligere?
I tillegg kommer forholdene i det enkelte landet i betraktning , om de har en fungerende børs innen sektoren biotek?

1 Like

Det jobbes på rundt omkring

https://www.nature.com/articles/d41573-019-00167-9

1 Like
2 Likes

Noen tar en pille for dag, noen får litt blålys andre får en sprøyte…

Kreftfri blir de og uten store bivirkninger.

Oppdaterte belåningsgrader hos Nordnet:

Oppdaterte belåningsgrader

Hei,
Fra og med 27. september 2019 endres belåningsgradene på 50 norske aksjer, hvorav 42 av disse økes. For de 8 aksjene hvor belåningsgraden reduseres trer endringen i kraft 25. oktober 2019.

Belåningsgradene vil være under kontinuerlig vurdering, og vi vurderer å øke belåningsgraden på flere aksjer. Oversiktssiden for belåningsgrader er også forbedret for å gjøre det enklere for deg å finne ut hvor mye du kan låne. Se oversikten over belåningsgrader.

I forbindelse med endringen anbefaler vi at du ser over porteføljen din og gjør eventuelle justeringer.

3 Likes

Biotekselskapene er vel ikke blant de med oppdaterte belåningsgrader?

Endringene går stort sett i kundenes favør… Graden går opp.

Henriette Trondsen i Arctic:

Disse analysene er ikke akkurat objektive

Utdrag fra dagens utgave av Finansavisen:

1 Like

Hvor objektiv et Arctic da … ?

Nok av meglerhus som har en skjult agenda. Ingen tvil om det.

Sørgelige faktum er at det mest av alt ser ut som om indeksen har tenkt å falle 30% til, fra 60 til 40.

Frem med overhead og legg Nano-grafen over i samme tidsintervall grisen

NANO, BGBIO og Photocure skal du til og med få:

mye spennende å notere seg bare ved å se kjapt på denne.

Kan du kjøre en duo-framvisning?

Nano vs bergenbio og Photocure vs Pcib? tidsintervall fra 2016 kanskje

Det er ikke sikkert pt. Den må i tilfelle bryte ned. Kan etabler seg en tradingrange her også. Men vi er vel inni emisjon sesongen. Pent er det uansett ikke dette chartet. Her er en del titalls 100milioner i minus fra ath.

Ja det er det jeg mener, at om det ikke kommer noen skikkelige positive bomber her, så ligner det mest av alt at den faktisk bryter ned. Det er ikke spesielt drastiske tall ned fra dagens kurser som skal til:

BGBIO: 15 til 10,5
NANO: 27 til 19
TRVX: 5,1 til 3,6

osv osv

Er bare å fleske til med at nå skal Vaccibody eller Oncoinvent børsnoteres, så er vi der. (Ikke at jeg vet at det er på agendaen altså, bare en litt halvskitten svane en kan tenke seg.)

2 Likes

Det er hinsides utvikling. I tilfelle tror jeg det blir naudsynt å sette noen kroner i fler og håpe på at en av dem tar en god gammal 100bagger :joy: hvilke ville du satt eksempelvis 20k i. Hvilken har best best oppsidepotensiale/marked om dem treffer blink.

2 Likes

Må si at jeg synes egentlig samtlige selskaper i indeksen fremstår potente for øyeblikket, hver på sin måte.

Jeg kan jo bare vise til hvordan jeg har rigget meg nå:
image

Oslo Børs som markedsplass for biotech er jeg derimot i ferd med å avskrive. :frowning:

PCIB er jo fullfinansiert i lange tider og har et oppsidepotensial som synes helt tullete da.

5 Likes

Hvor tullete er den :grin:
Jeg var inne i pcib 2017-2018

Aldri sett en villere ohs formasjon en den som lå der da. Samme med c&h, den gikk 150% på den. Men jeg var ikke med på mer en noen prosent.

De er en håndfull mennesker som sitter på en teknologiplattform som kan utlisensieres til alle mulige selskaper som ønsker bedre effekt av medisinene sine, innen alskens indikasjoner.

Vanskelig å si hvor langt det kan gå bare halvparten av et bullscenario slår til

7 Likes