Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Jeg har lært en ting, alltid bet mot det Trump sier han skal få til :stuck_out_tongue:

Gi meg en aksjonær i norsk biotek og jeg skal vis deg en vaskeekte masochist som elsker smerte og motgang herfra til evigehten! :black_heart:

6 Likes

Likevel finnes det investorer som ikke beveger seg utenfor dette “Mens vi venter på Godot”-segmentet.

Når biotek-indeksen nå er halvert på to år, hadde trolig pilkast med bind for øynene vært mer treffsikkert.

Vi elsker simpelthen bare smerte, thats it!

Litt merkelig for egentlig burde kursene øke etter hvert som LOA øker pga. neste fase. Det skjer ikke i Norge for tiden.

Men jeg mistenker at noe av problemet er at selskapene velger gang på gang å utsette en eventuell avtale med BP lengst mulig. Det gjør at investorene må finansiere dyre studier og binde kapital enda flere år for å få sin reward til slutt.

Selskapene gjør dette pga. en r/r, men nedsiden er at noen av investorene uteblir fra dette markedet.

2 Likes

Smerte er midlertidig. Håpet om at nano blir kjøpt opp varer evig.

:sweat_smile:

4 Likes

Ja, håpet lever til det motsatte er bevist!:wink:

1 Like

Litt lektyre å bruke tiden på en ellers så trist børsdag.

3 Likes

HAHA!

2 Likes

Priser meg lykkelig på at jeg ikke har belåning og MÅ selge på disse nivåene.

Det er i disse dager jeg priser meg lykkelig på at jeg har en strategi å falle tilbake på. Har dog hatt flaks på at jeg på et tidligere tidspunkt IKKE fått frigjort kapital som mest sannsynlig ført til kjøp på et høyere nivå.

Erfaring: Fordel kjøp utover en lengre periode som f.eks en gang i måneden over et halvt år/års periode. Disiplinert vanskelig, men tror en slik strategi lønner seg mer en å kjøpe store poster med en gang man får frigjort kapital.

Noen sier at man ikke skal kjøpe en “fallende kniv”. Helt greit det om man ikke har troen på selskapet (in the long term og er aktiv trader), men for de som har endepunkt som strategi tror jeg periodevis kjøp en bedre strategi.

Uansett, må kjøp reflektere en strategi man personlig har tro på, vurdert opp mot sin egen behov for kapital i nærstående fremtid.

1 Like

Vil den siste som drar slukke lyset?

2 Likes

Helt ufattelig at noen tegnet seg i Ultimovacs IPO-en i dette sure biotek klimaet.

1 Like

Rad nummer 4 er vel de eneste to som holder seg noenlunde, henholdsvis over sma50 og sma200, ingen er over begge, alle andre er under begge.

Det er det eneste lyspunktet at selskapene konsekvent klarer å hente penger på oslo børs

Ja, det kan du si. Men kjedelig når kursen til stadighet må settes lavere og lavere.

Lyspunktet får være at bak skyene er himmelen alltid blå!

Skjønner bare ikke at Nano skal få så grenseløst mye juling, selskapet som er desidert nærmest markedet…?

main-qimg-b1d5d15fbadc945b9d19d616b8fb708c

Hvor er vi ?

1 Like
Antall aksjer 54 687 604 Valuta NOK
Børsverdi 2 175 472 887

Meget stor interesse for emisjonen hos ULTIMO fra norske og utenlandske institusjonelle bransjefond. Vi private fikk i snitt bare ca.80% av hva vi tegnet oss for.

Dette kan tyde på at emisjonen var gunstig priset, men det får vi se etterhvert.

Vi får se… En ting er sikkert og det er at E24 er kjøpt bra på med penger for å holde reklame for IPOen. Så det er tydeligvis pengesterke aktører som vil jobbe for selskapet.

Markedet er pill rotten for tiden og usikkerheten sprer seg på alle fronter. “alle vil ha penger” og det virker som om de som venter lengst vil få de største avkastningen. Selv kan jeg være med på de fleste emisjonene som eventuelt vil komme i de bio-tech selskapene. Så for min del har jeg ikke fått utvanning. Snarere tvert imot. Fått akkumulert sinnsykt med aksjer på et nivå som jeg aldri kunne drømt om for noen år siden.

Om noen år har har vi fasiten, men er overbevist om at selv om jeg har tapt årets portefølje konkurranse så vil jeg komme godt ut av det til slutt.

God helg.

2 Likes