Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Biotek begynner å lysne såvidt, kanskje skal ikke indeksen lenger ned?

PHO er i jevn og trutt opptrend, PCIB og BGBIO bryter ut fra nedtrend. I alle de tre bør emisjonsfrykten være litt redusert.

7 Likes

Flott oversikt, en lang vei tilabke til hundre.

Kjensgjerning at hvis noe synker med 50% så må det doble seg for å komme tilbake dit det var, ser bratt ut.

1 Like

Nano ville vel vært et naturlig valg. Mange investorer der og har inntrykk av at flere ikke vet hva de har kjøpt.

1 Like

Bgbio hadde vært noe da flere har problemer med å forstå de forskjellige studiene og resultatene deres.

1 Like

Jeg er utdannet innen bioteknologi og jobber innen medtech, så jeg har i hvert fall noen forutsetninger til å sette meg inn i det.

2 Likes

Litt nyanser her? Hadde dette stått på teknisk tråden hadde jeg ikke kommentert. Men iom det står her bør jo noe fundamentalt legges til det tekniske.

Det jeg egentlig kikka på var at PHO ble satt såpass over PCIB i trendbeskrivelsen. Når de er ganske like.

Pho og pcib var i hard mellomlang nedtrend til nov 2018. Og har begge siden det gått flatt og opp.
Begge må da kunne sies å være tilbake i langsiktig 3 års trend for en stund siden.

PHO er i lang sakte opptrend pga potensiale, økende inntekter og mer enn nok penger på bok for å gå i pluss ->0 emisjonsfrykt

Og iom PCIB har gått flatt siden sist emisjon mener jeg å si at: «den bryter ut av nedtrend nå», er for strengt. Men at den endelig har rista emisjonen av seg og bryter nå opp fra 1 år med flat kurs.
En Partner eller utlisensiering ila 2 år vil kunne bety at siste emisjon er gjort.

BGBIO ligger litt etter i syklusen til resten av selskapene som hadde 2018 oktoberknekken.
«For BGBIO er datoen nå 2018 desember.»
Troen på partnerpenger e.l. før neste emisjon er høy nok til at frykten er relativt lav.

Kort sagt
du sa 1 bra, 2 bryter kanskje opp fra ned nå.
Jeg sa 2 bra, 1 bryter kanskje opp fra ned nå

Dette ble mye tekst for å si lite. Skal vurdere å ikke gjøre det igjen.
Skal vaffal la vær å skrive 50 linjer til om hvorfor denne lille pho/pcib diferansierings fremstillingen din trigga meg sånn.

3 Likes

Hva er din mening om BGBIO kontorstol?

:ok_hand:

Jeg har lenge fulgt med på BGBIO, og syns at de er et utrolig spennende selskap med gode resultater. Teknologien er dog, sammenlignet med f.eks PCIB og NANO vanskelig å sette seg inn i, og derfor også vanskeligere å forklare. På grunn av NANOs popularitet tror jeg kanskje at det er det mest fornuftige å lage en post om. :slight_smile:

6 Likes

Bgbio er definitivt en smule underdekket!

4 Likes

Haha nei kjør på! Liker når jeg trigger folk :smiley:

Det er basically sånn du oppsummerer PCIB vs PHO?

1 Like

PCIB gjør forsøk på å bryte ut av sidelengs trend, etter nedtrend, samme med BGBIO. PHO er i en slags sidelengs trend som en del av en større opptrend.

TRVX og NANO driver desperat og forsøker å finne ut om de er i bunn eller ikke.

2 Likes

Jepp. Ikke lang unna. Og med økningen i aksjer i pcib 2018 så mener jeg PCIB har gjort det bedre enn pho. Derfor rar beskrivelse av at pcib i det hele tatt har vært i nedtrend.
Pcib pang opp, flatt, emisjon ned, flatt.
Men alle andre inkludert PHO ble mere skadelidene av smellene i 2018 enn pcib.

Så det forklarer jo da litt av triggen. Men mest av triggen er jo nettop at det er vanskelig å sette ord på sluttmagefølelsene rundt selskapene uten å snakke sammen i 10-20min i samme rom.

PHO overbeviste ikke helt før seint i 2017, så det er fra da jeg egentlig tenker på langsiktig opptrend for PHO. Det er vel omtrent da det ble kjent at CEO planla og tre av.
Og selskapet har fra da sakte men sikkert vist endret karakter internt i selskap og i inntekt.

Pcib pre 2018 emi hadde planen klar. Vær litt forsinka. Men I korte trekk
Gjøre fase 2, selge lissensen midt i, ferdi.

Så ble det så bra resultater og de fikk så billig vei til markedet av FDA. At pcib kjører mega emmisjon for de å være, rensker investorene i en fortrinnsretta emisjon.
Etter at røyken har lagt seg så ser folk at detta er finansiert frem til godkjenning for noe med bra potensiale. I mellomtia er det potensiell oppside i 2 andre plattformer så aksjen holder seg ok. Hvem selger i noe alle investorene selv har tømt lommene for å beholde andel for de neste 4 år.
Jo 1, det er spesialinvestoren. Men aksjen holder seg ok på tross. Aksjen holder seg selv om CEO for 3 gang sier jaja vi presenterer vac nå snart. Bare vent til neste halvår. Spesialinvestoren er etterhvert tomme litt seinere går aksjen opp og savepig skriver at pcib har vært i nedtrend :slight_smile:

6 Likes

Jeg slengte sammen en tråd om NANO for de som er interessert. :slight_smile:

3 Likes

Eg Synnes dette var bra oppsummert. Gjer det gjerne igjen.

2 Likes

Kanskje det er lov å håpe på et bedre år neste år? Biotech på S&P bryter opp på høyt volum, er vel bare å krysse fingrene for at norsk biotek følger med, evt lagger litt.

4 Likes

Denne var litt interessant om adaptive design:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5830330/

Karuna Therapeutics
gikk fra 17 usd på fredag til over 140 usd på tirsdag denne uka.

Karuna Therapeutics Inc. is a clinical-stage biopharmaceutical company. The Company is focused on developing therapies to address disabling neuropsychiatric conditions. Its lead product candidate, KarXT, is an oral modulator of muscarinic receptors that are located both in the central nervous system (CNS) and various peripheral tissues. It is initially developing KarXT, for the treatment of acute psychosis in patients with schizophrenia. The Company is developing a pipeline of therapeutic programs to address symptoms associated with schizophrenia and psychosis associated with Alzheimer’s disease (AD), as well as various forms of pain. KarXT is a combination of xanomeline and trospium.

Her er hvorfor
https://www.investors.com/news/technology/schizophrenia-treatment-sends-karuna-stock-into-orbit/?src=A00220&yptr=yahoo

Here’s Why This Biotech Stock Has Septupled In Value Over Two Days

On the stock market today, Karuna stock soared 29.2%, to 123.99, in nearly 18 times its average volume. That followed a 443% gain, to 96, as of Monday’s close after the biotech company unveiled its study results. Before that, Karuna stock closed below 18 on Friday.

The biotech company tested its drug, KarTX, as a treatment for acute psychosis in patients with schizophrenia. Over five weeks, patients showed an average 11.6-point reduction on a scale used to measure symptoms of schizophrenia. The drug also proved tolerable.

4 Likes