Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Noen som har gjordt seg noen tanker om hva trump sitt siste utspil vil føre til da?
2019 var et urolig år og 2020 starter heller enda verre.

2 Likes

Kqn bare snakke for egen del men jeg kjører riskoff

Sitiasjonen er vel bull for olje og oljetank og ikke fullt så festlig for biotek

Julenissene ble etterfulgt av krakknissene i år ser jeg

6 Likes

Ikke mye norsk på denne listen desverre, som vanlig. Håper 2020 blir året for norsk revansje!

1 Like

Sektoren har gått mye på forventninger de siste månedene. Mange sitter med store gevinster. Tipper hypen er over for denne gang, og at nå er det kun gode meldinger som gjelder.

Men skulle det komme en solid gladmelding for et av selskapene, er vi kjapt tilbake på vinnersporet.

Ja når man har hatt så stor oppgang ligger alt til rette for stor volatilitet, når man så får 3. gulfkrig i trynet blir det stygt.

Men som du sier, det er jo ikke som om oppgangen var basert på ren luft, så det skal bare noen bekreftende meldinger om substans så blir sentimentet bedre igjen.

1 Like

Blir ikke krig, falsk alarm.

2 Likes

Det vi trenger er et bilde lagt ut av Trump på twitter av Rouhani og Trump som gir hverandre en god klem mens begge smiler.

Man ser ofte at i slike tider blir selskaper somikke har inntekter solgt først. Dablir biotech i tidlig fase rammet hardt

Jepp. I min portefølje blir Photocure (og Funcom) ankrene fremover.

Edit:

Statene bare rister av seg alt!

IBB og XBI ender opp.

image

4 Likes

Noen som kjenner til selskapet “Eurocine Vaccines” på Spotlight-markedet i Sverige?

Stiger ca. 100% i dag på vaksineresultater. :rocket:

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/01/07/eurocine-vaccines-eurocine-vaccines-presenterar-slutresultat-fran-preklinisk-studie-med-klamydiavaccin.html

https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/61989/eurocine-vaccines

1 Like

Lav mcap da

1 Like

ca. 50 mSEK, bør ha muligheter for å legge på seg kraftig hvis dette materialiserer seg. Jeg kan lite om det tekniske, men ser det handler om immunrespons, og det er vel så langt jeg har forstått ikke det minst aktuelle tema om dagen?

1 Like

Ser ut som det planlegges en større emisjon i løpet av januar 2020. Kanskje greit å være litt forsiktige her. Gode nyhetere etterfulgt av emisjon har skjedd før har jeg forstått… :wink:

https://www.redeye.se/externals/cd88495a-e653-4122-882b-e967b1838bc1/eurocine-avser-genomfoera-laangsiktig-finansiering-boerjan-2020

1 Like

Litt sykt å se en indeks bevege seg som dette:

3 Likes

Teste bruddet nå, så rett opp igjen :wink:

Ja, indeksen og mange aksjer har vært parabolic lenge. Jeg er egentlig overrasket over at det ikke har korrigert tidligere og at det ikke har falt mer når det først har begynt å korrigere, men uken er enda ung. Blir interessant å se om og hvor det stopper.

Jeg ser du bruker veldig mye krefter på at du kaller dette et parabolic move.

Jeg tenker at det ordet er veldig mye mer relevant å bruke for aksjer som NANO og Vaccibody som gikk opp til typ 5-6 milliarder.

Det man ser i norsk biotek samlet er jo bare et stort prosentmessig hopp fra helt ekstremt deprimerte og latterlig lave market caps, spesielt samlet.

Ja det er forventet at kursene korrigerer etter et så veldig hopp (PHO fra 100-80 og PCIB fra 82-68 er begge helt normale bevegelser, kunne fint falt enda en god del mer uten at noen burde vært sjokkert over det), og det hjelper ingenting at man får trump i CRAZYMODE i tilegg. Så jeg har også derisket porteføljen solid de siste dagene.

Men tillegger du absolutt ingen vekt til de fundamentale forskjellene det er i selskapene i 2020-2021 kontra 2018-2019 når det gjelder antallet pivotale studier, partneravtaler osv?

Edit:
Er det noe åpenbart i PCIB sitt chart som tilsier at kursen skal kollapse?

10 Likes

“Skal” kollapse? Nei. Men det er klart at det er noen potensielle faresignaler. Det betyr ikke at det er ett veldig klart bildet på noen som helst måte. Men i utgangspunktet så er jo håpet at kjøperne støtter opp her, hvis ikke ser man vel mot midten av 50 tallet.

3 Likes