Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

New Data Could Propel These 3 Biotech Stocks Higher in 2020
https://finance.yahoo.com/news/btig-data-could-propel-3-083116914.html

1 Like

Biotek bare “hold my beer”

4 Likes

Du mener vel “hold my bear”

Fint bullflag i indeksen

2 Likes

Evt korona flagg

Hvilke biotekaksjer eier du?

  • Nano
  • Bgbio
  • Pcib
  • Ultimo
  • Pho
  • Trvx
  • Vaccibody
  • Biotec
  • Oncoinvent

0 stemmegivere

2 Likes

Tankekors

C-vitaminhistorien illustrerer behovet for solide studier, også når den foreliggende dokumentasjonen kan virke overbevisende. Men noe et godt svar på om hvor tydelig virkningen av en behandling må være for at store, grundige studier skal bli overflødige, har vi fremdeles ikke.

3 Likes

Jepp tankevekker! Legger også ved denne. Clavis rapporterte positive fase 2 data før det ble krasjlanding i fase 3. Jeg syns jeg kjenner igjen wordingen i denne pressemeldingen! Ord som «encouraging» , «promising» og « positive therapeutic
effect» går igjen.

https://newsweb.oslobors.no/message/287909

Det største tankekorset med c-vitamin-historien er at det koster minimalt, tilfører minimal risiko, men kan ha en positiv effekt om det blir tilført tidlig nok.

Ergo burde det ikke være noe problem å videreføre, så lenge man får klarsignal fra pasientene eller pårørende.

2 Likes

Men stort studie viser jo at det IKKE har effekt! Syns synd på han overlegen på riksen som gikk ut å sa at han var skeptisk og ville se mer dokumentasjon. Han ble sett på som bakstreversk og gammeldags, også viser det seg at han har 100 % rett

3 Likes

Synes likevel det er en bakstreversk og tåpelig holdning.

Det dreier seg om en tilstand som er akutt livstruende. Da bør man bruke de verktøy man har for hånden, selv de man ikke er helt sikre på har en effekt - så lenge man vet at det ihvertfall ikke kan gjøre skade.

Det finnes en behandling mot rabies også som ikke er “vitenskapelig dokumentert” i henhold til legemiddelindustriens strenge krav. Men dette er den eneste behandling som noen gang har klart å kurere noen som har rabies - som i utgangspunktet er 100 % dødelig. Hvorfor skal man da ikke utføre behandlingen?

3 Likes

Hvorfor overlever mange flere pasienter med sepsis på Volda sykehus enn på andre norske sykehus etter at de begynte med denne behandlingen?

Jeg er av den mening, at har man en livstruende tilstand, så prøver man det meste, inkludert håndspåleggelse, bønner, regndans osv, så lenge det åpenbart ikke er skadelig for pasienten, og ikke koster for mye. Virker det på en av 1000 pasienter, så er det verdt det.

Samtidig, så ser vi dødsdømte pasienter som ikke får tilgang på eksperimentell behandling, fordi den ikke er nok utprøvd… Vi har pasienter med bukspyttkjertelkreft, som burde fått TG-01, fordi det kanskje kunne hjulpet dem… Men, nei.

4 Likes

Dette har ikke noe med biotekaksjer å gjøre så kanskje dette kan tas på en egen tråd?

2 Likes

Da kan man jo dra det videre å si at det ikke skader med healing eller ei varm hand så da kan man prøve det også. Men jeg skjønner hva du egentlig mener @Pablo, en vanskelig vurdering hvor setter vi grensene. :grin::+1:Foreslår vi dropper denne diskusjonen på denne tråden

I den store studien ble vel C-vitaminbehandlingen iverksatt på et mye senere stadium enn det man gjør på Vestlandet. Det kan være forskjellen.

5 Likes

Ja, hvorfor ikke prøve? I verste fall har det en placebo-effekt. Som er en vitenskapelig bevist effekt.

Kjenner personlig flere som har fått hjelp fra Snåsa-mannen. Over og ut.

2 Likes
1 Like

Jeg tar kun 10 000kr per minutt for å be til Satan på dine vegne hvis du er syk. Jeg vil be om at du får styrke til å komme deg gjennom denne prøvelsen på egenhånd.

Garantert ferdig på under 2 minutter, så vi runder opp til 20 000kr.

Dette er billig for potensielt livreddende behandling.

Tross alt, du kan ikke bevise at det ikke potensielt kan virke.

Og det har like stor sjanse til å lykkes som å besøke snåsamenn, duracellshamaner, eller placebo.

Fungere det ikke er det din feil fordi du ikke trodde på det !

2 Likes

Når er du ledig?

4 Likes