Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

selvsagt! noe det kanskje har vært mangel på de siste årene i norsk biotech ex.
pcib

1 Like
1 Like

Vi har de siste årene levd i en virkelighet der Oslo Børs har hatt så godt som ingen interesse fra utlandet for sine biotek-selskaper, og prisingen av disse har derfor vært helt løsrevet fra hvilke market caps man ser på svensk, europerisk og amerikansk børs.

På tide å ta en ny avsjekk mot den virkeligheten? Sektorforskyvning over til healthcare og biotech?

Den siste uken har vi sett en prising og omsetning som vi ikke har hatt siden Algeta ble tatt av børs.

Hvis man sorterer amerikansk biotech fra laveste market cap av de 159 selskapene listet der ser bildet slik ut:

24 Likes

Tenkte kjøpe litt i det nye fondet DNB Bioteknologi. Finner ikke spor av dette inne på DNB, hvor finner jeg dette?

1 Like

NuCana ser billig ut! Noen som vet hva de driver med?

2 Likes

Nucana er i en konkurransesituasjon med PCIB innen gallegangskreft:

https://beta.tekinvestor.no/search?q=nucana%20order%3Aviews

1 Like

Ja, klar over det. Var ment som en spøk. Ikke alltid like lett å få det frem over internett :slight_smile:

2 Likes

Men som ett hedge, så er det kanskje ikke så dumt? :innocent:

Hedging KAN være lurt. Men akkurat denne blir ingen hedge. Ville valgt annen hedging.

Hva med hedge som: Investere i flere norsk biotek. Internasjonal biotek. Helse, råvarer, verdi vs vekst aksjer. Nedbetale gjeld. Valutasikring om studier hos selskap krever usd eller EUR?

Transcript radforsk podcast 37:

« dette vil være en STOR studie som tar VELDIG lang tid. Men for all del, den kan lykkes.
MEN, dette er hovedpoenget hvis disse skulle lykkes, hva gjør PCI da? Da bruker de den! Da hvis standard of care behandlingen endrer seg, så vil man da bruke denne nye standard of care i tillegg til PCIs teknologi hvis den er kommet fram og på markedet. Så for meg er dette en mulighet for PCI Biotech , og ikke noen trussel på noen som helst måte.
At en cellegift skal bli så bra at det ikke blir behov for å behandle mere har jeg ikke noen som helst tro på. Og jeg kan ikke skjønne annet enn at dette nye produktet også blir tatt opp i endosomene, og at de trengs å frigjøres på samme måte. Og det er det PCI gjør.
Så kort oppsummert så kan dette være veldig positivt? Jada, det er i hvert fall ikke negativt, og det kan være positivt».»

2 Likes

https://shareville.no/grupper/gamble-med-helsa-1051/kommentarer/en-par-sma-observasjoner-til-ettertanke-norsk-biotech-pa-o-82559402/27146325

3 Likes

Linker inn et innlegg jeg skrev på Bergenbio for det har relevans for PCIB, men også hvordan man skal se på og tolke ulike triggere i biotech.

2 Likes

Kursmålet fra Arctic på PCIB er på 86 Kr med NAc og Vacc verdi på rundt 10kr hvis jeg ikke husker feil

2 Likes

Okey, hadde faktisk 86 kr, men endret til 76 Kr siden det var det jeg fant på et raskt søk :man_facepalming:

Takk, har rettet.

Dette er vell passende tråd å stille et slikt spørsmål. Som kjent skal Dnb lansere fond; Dnb Bioteknologi, leste det skulle lanseres 05.05.2020. Hvorfor finner jeg det ikke og når kommer det på f. eks. på Nordnet og i andre sparebanker?
Har lyst til å spare månedlig i dette :sunglasses:

1 Like

Har lett etter samme, men ikke funnet det enda. Jeg er veldig spent på hvilke selskaper de inkluderer i porteføljen!

2 Likes

Det åpnet for kjøp og sparing i DnB idag :+1:

2 Likes

Har du eller noen en liten update på hvilke aksjer som inkluderes?

Dette er det eneste nyttige som står på DNB sine sider:

Investeringsprofil

Fondet er et aksjefond som investerer hovedsakelig i aksjer (verdipapirer som representerer en eierandel i et selskap) notert på børser og regulerte markeder over hele verden, innenfor sektorene bioteknologi, diagnostikk, farmasi, produksjon av farmasøytiske produkter, biologiske legemidler herunder genterapi, og annen helserelatert virksomhet. Det vil også være anledning til å investere innenfor selskaper som har deler av sitt virke tilknyttet helse.

Det står ikke oppført ennå hvilke som er de største posisjonene eller lignende, så vidt jeg kunne finne, men referanseindeks er «Nasdaq Biotechnology Index».

2 Likes

Dette er det som fondet skal investere i:

Fondet er et aksjefond som investerer hovedsakelig i aksjer (verdipapirer som representerer en eierandel i et selskap) notert på børser og regulerte markeder over hele verden, innenfor sektorene bioteknologi, diagnostikk, farmasi, produksjon av farmasøytiske produkter, biologiske legemidler herunder genterapi, og annen helserelatert virksomhet. Det vil også være anledning til å investere innenfor selskaper som har deler av sitt virke tilknyttet helse.

Porteføljen er ikke oppdatert.

2 Likes

Der var vi samkjørte @Pioneer66 :sweat_smile::sweat_smile:

1 Like