Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Hva blir snittet om du tar med alle selskapene? Inkludert de som ble kjøpt og ikke minst de som gikk konk.

2 Likes

Denne gikk meg hus forbi tidligere i pandemien, morsom lesning om NTNU sitt bidrag. Imponert over hvor raske de har vært. Kanskje vi skal be dem løse kreftgåten også? :stuck_out_tongue: : https://www.ntnu.no/ntnu-covid-19-test

2 Likes

Det kommer vel an på hvilke selskap man evnt gikk “all-in” i ? Det er jo ikke slik at det betyr at man ville ha gjort det i et hvilket som helst av dem. “Risikoen” du sikter til, det blir jo som om man skulle bestemme seg på forhånd for å gå all-in i et tilfeldig valgt et. Det hadde vært interessant å vite om det var en høyere andel “all-in” aksjonærer i noen av dem og om hvor godt eller dårlig det evnt gikk. Da kunne man sagt noe mer sikkert om hvor riktig eller galt det var å gå “all-in”, i hvilken grad det kan ha vært kunnskapsbasert eller ei.

1 Like

Veldig spennende chart på OSE3520.

Vi har nettopp tilbakelagt et ganske sterkt rally etter bunnen som kom i mars.

Betydelig volum både ned og opp. Og man kan se det har vært en form for rotasjon i toppen. Ser man på månedlig kan man se fremdeles stort volum, men uten tilsvarende resultat til oppsiden. Men man har heller ikke noe særlig resultat til nedsiden.
På daglig har man en liten horisontal tradingrange som utspiller seg med avtagende volum.

Setter man dette opp mot hvor enkelte biotek aksjer er i sine sykluser skjønner man hvorfor. BGBIO, PCIB, TARGO,++ nesten samtlige har hatt noe utrolige rally etter bunnen. Og ligger i tillegg og venter på resultater og avklaring om eventuelle avtaler i de nærmeste ukene.

Førte viktige motstand i indeks ligger på rundt 114-115 (stiplet linje). Med de binære utslagene som ofte henger over disse biotekselskapene kan en eneste avtale mest sannsynlig være nok for å dytte indeksen over. Ved en uavklart situasjon på en av selskapene kan vi fort få en dip under.



Fun Fact: Over de siste 10 ukene, har OSE35 Health Care, vært den indeksen som har prestert best av alle indeksene på oslo børs, i forhold til OSEBX. ( 6 ukers snitt). Hovedsakelig pga OSE3520 og biotek sektoren.)

6 Likes

Dette er en interessant artikkel fordi den viser litt hvordan kreftvaksiner blir sett av markedet i dag. Kreftvaksiner har dessverre en lang historie med å ikke fungere og det kommer tydelig fram i ordvalgene som brukes her. I tillegg er kreftvaksiner noe som er veldig relevant for norske biotekinvestorer siden vi har såpass mange selskaper som jobber med dette her i Norge.

Biontech sin kreftvaksine prøver her å gjøre noe av det samme som Vaccibody jobber med. De tar en prøve av pasienten sin tumor, lager en personalisert kreftvaksine mot 20 mutasjoner de finner og gir en injeksjon med dette som mRNA innkapslet i liposomer. Roche og Biontech får en immunrespons med mRNA kreftvaksinen sin, men ORR er kun på 7%. Dette er i kombinasjon med Tecentriq også. Kommer nok mer immundata når dette presenteres i morgen, men immunrespons betyr ikke at man får en god respons i hvert fall.

Jeg mener egentlig at det er mye felles risiko blant plattformen til Targovax med TG01, Ultimovacs og for eksempel Hubro therapeutics. Alle baserer seg på forskjellige neo-antigen peptider i kombinasjon med adjuvanten GMCFS. Så selv om de er differensiert med valg av peptider så er det også mulig at selve fremgangsmåten aldri vil gi noen bra effekt. Jeg sier ikke at det er tilfelle, men det er en viss plattform risiko mellom disse selskapene. Sånn som jeg ser det er det mye skepsis i markedet til kreftvaksiner, det er også mye optimisme for å kombinere de med checkpoint hemmere, men for å overbevise om at akkurat ditt selskap sitter på den rette vaksinen som endelig skal fungere så kreves det overbevisende data.

9 Likes

Interessant i forhold ti Vaccibody. Kan love bra eller dårlig for dem alt etter hvordan man ser på det. Har vaccibody sluppet effektdata for sin personalisert kreftvaksine?

Jeg følger dessverre ikke Vaccibody eller Biontech sine plattformer så tett, men jeg tror Vaccibody er noe differensiert siden deres DNA plasmider koder for deres propertiære Vaccibody protein som antigenet er festet på. Det er derfor vanskelig å si hvor sammenlignbare produktene er etter at mRNA/DNA produktet er produsert inne i cellene, men jeg følger som sagt ikke disse så tett.

2 Likes

Interessant ifht PCIB også dette…


http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2020/05/200526-ABGSC-Life-Science-Summit.pdf

1 Like

Vaccibody sine resultater er mye mer lovende enn dette. Venter på neste oppdatering, men de tallene som har kommet så langt er veldig lovende. Ligger masse info i linken her fra mars.

1 Like

Syns det er veldig vanskelig å vurdere om det gir en reel klinisk nytte eller ikke slik som dataene er lagt frem. Skjønner ikke hvorfor de ikke kan vise samlede effektdata for pasientene.

1 Like

Det er jo veldig tidlige data og spredt på flere indikasjoner, så det er vanskelig å trekke alt for store slutninger. Men venter som sagt på at de skal slippe flere og mer modne data. Edit: Dataslipp er forsinket pga kansellerte kongresser.

VB10.16 dataene viser jo bredde i immunrespons og bygger jo på samme prinsipp,

Siste sjanse i dag til å kjøpe BTU (betalte tegnings units) i Immune System Regulation, svensk biotek.

Handler under aksjekurs, i tillegg får du 2 forskjellige tegningsopsjoner på kjøpet

Hvordan kjøper man dem?

Sverige, Nasdaq first North, men det er for seint å kjøpe BTUen

Da var aksjene jeg fikk fra BTU-ene solgt og salgspris var omtrent det samme som kjøpspris på BTU-ene. Sitter da igjen med gratis tegningsopsjoner (TO) med innløsning i mars 2021 og november 2021.
TO gir rett til å kjøpe aksjer til 70 % av WVAP like før perioden med en makspris på 8,7.

Om aksjekursen går over ca 12,5 blir disse gull verdt

4 Likes

Dette er viktig https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-cepi-vaccines/exclusive-vaccine-alliance-finds-manufacturing-capacity-for-4-billion-doses-of-coronavirus-vaccines-idUSKBN23V3D0

Og det i sammenheng med det som nå skjer i ft nært forestående nyheter fra Inovio

1 Like

Og fra Inovio kom forresten følgende forleden https://www.marketwatch.com/story/inovio-shares-jump-on-government-funding-for-vaccine-device-2020-06-23

Ingen grunn til høydeskrekk her :slight_smile:

1 Like

Da har jeg kjøpt mine første INOVIO aksjer

Helt klart for sent her, burde ha gjort det for en måned siden.

Men jeg tror den har mye å gå på stadig.

1 Like

Du fikk med deg noen prosenter der, FiloD

Ja, jeg gjorde jo det da, og jeg ser at den stiger i etter handelen også.

Jeg tror deres teknologi er bedre enn Moderna. Den ligner mere på Pcib sin transport teknologi.

De kommer også meget snart med safety data og jeg tror de bli’r meget gode. Og deres MC er jo langt etter Moderna, så jeg håper på en vesentlig bedre prising ila relativ kort tid.
Men som sagt. Burde ha kjøpt dem for en måned siden da jeg tenkte på det. :blush:

2 Likes