Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

@Savepig

Tgtx som konkurrent. Har du laget deg noen tanker rundt dette? Ser de har en “next gen” anti Cd20 og en PI3K inhibitor som de tester opp mot en bråte indikasjoner, deriblant NHL. La merke til 2L NHL, men fant ikke om de inkluderer 3FL som single agent og?

Jeg har ikke dykket veldig dypt inn i akkurat det aspektet må jeg innrømme, kun notert meg at TGTX har NHL på sin liste over indikasjoner og at de er i god stim.

Flere NANOister som kjenner caset bedre enn meg, lurer på om @sparkonge fremdeles følger dem?

Med et halv øye. Ikke tett nok til å uttale meg om dette, dessverre.

Kul oversikt nå som vi nærmer oss AACR!

2 Likes

https://www.novartis.com/news/media-releases/novartis-enters-agreement-acquire-avexis-inc-usd-87-bn-transform-care-sma-and-expand-position-gene-therapy-and-neuroscience-leader

2 Likes

Snakk om episk sektorbounce.

Utrolig gode nyheter for pasienter med lungekreft (NSCLC): https://www.businesswire.com/news/home/20180409005424/en/KEYTRUDA®-pembrolizumab-Monotherapy-Met-Primary-Endpoint-Phase#.WstFIgIqJRc.twitter

Utrolig at hele populasjonene (mer en enn 1% PD-L1) vise bedre OS! Det var nettopp dette BMY ikke greide! Ser vi nå begynnelsen på at en PD-1 (Keytruda) er bedre enn en annen (Opdivo)??

Forhåpentligvis vil denne nyheten samt oppkjøpet av Avexis gi sektoren en boost.

Både XBI og IBB er bra opp i PM så det kan bli en fin dag for biotech.

Biotwitterati er ihvertfall hypa som faen.

Verre for stakkars Acadia.

Ja, ble absolutt bra dette. Spesielt for aktører innefor genterapi:
image

1 Like

Jeg prøver meg i sangamo, har ventet på timing for entry

For de med interesse innen PD-1/PD-L1 og NSCLC. Vil også anbefale BioTwitter på det sterkeste! Masse god info der!


1 Like

Har du noen tanker om hvordan dette kan slå ut for kombinasjonsstudiene til BergenBio om du kjenner til selskapet?
De bruker jo Keytruda sammen med Bemcentinib nettopp mot NSCLC.

Har ventet og ventet på en brukbar inngang i BergenBio men da stiger selvfølgelig kursen.

Det jeg er mest redd for kursmessig er om Mohn selger seg ut men han virker jo som en grei og langsiktig kar.

På forhånd takk.

Ja, det har jeg. Keytruda er jo nå kongen av PD-1 i NSCLC så sånn sett er det bra!

Det som også blir relevant fremover er INCY sitt mageplask med IDO1-inhibotor + Keytruda. Det er definitivt paralleller og lærdommer som kan trekkes inn i BerGenBio sitt case. Skal skrive blogginnlegg om det så følge med! :slightly_smiling_face:

1 Like

Artikkel fra VG
Vaccibody… merk link i saken som viser til annen norsk kreftforskning i verdensklasse.

4 Likes

Lukter lang vei at de forblir private en god stund fremover.

Health cap gjør det igjen

3 Likes

Jeg må innrømme at det er enkelte navn til enkelte tider jeg også har hatt lyst til og shorte. Har ikke shortet noen før, men som det blir tatt opp i dette innlegget så finne det mye “dumb money” i biotech akkurat nå: http://blogs.sciencemag.org/pipeline/archives/2018/04/11/bad-investments

HAHAHA! Jeg visste egentlig godt fra før at Andrew Kay var styreleder i Wilson.

Jeg vil ikke akkurat tro at dette reduserer ryktebørsen om at han er en het kandidat for jobben som CEO i Nordic Nanovector.[

4 Likes