Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Hehe, ja, @anon21766851 blir jo f.eks påvirket til å gå Full Metal Jacket på de selskapene som stiger i kurs :joy:

Neida,

jeg bare satt opp en helt enkel poll, og det er nok en drøss med variabler som ikke fanges opp…

Jeg fulgte TA-tråd i NANO og solgte meg ut høyt 70-tallet, om jeg ikke husker feil. DET var smart! Har ikke gått i slengbukser siden :stuck_out_tongue:

Nei, nå holder jeg bare kjeft. Det er så mye man kan ta tak i på PCIB, og jeg sier det igjen: jeg kjøper PCIB på maks 32 kroner i løpet av prosessen de er på vei inn i.

3 Likes

Ja, vi får se…

Blir det PCIB på @anon21766851 ?

  • JA
  • NEI

0 stemmegivere

Skal @Fornybar holde kjeft?

  • Ja
  • Ja, Jesus
  • Gud, ja

0 stemmegivere

Edit: Enstemmig!

1 Like

@Flottesen

Det er ikke like lett å sammenligne BGBIO med PCIB og NANO av den enkle grunn at resultatene foreløpig for BGBIO er mye vagere enn for de andre.

Nå skal det sies at gutta i BGBIO var imponerende dyktige på radiumpodden i vår, men det underslår ikke det faktum at foreløpige data er både er forvirrende og vage så langt. Oppgangen i BGBIO synes primært være styrt av det er få aksjer i markedet og at markedet forventer en klassisk, hissig oppgang som de fleste biotek - selskap opplever.

Dog forventer jeg at BGBIO vil få en heftig opptur når/hvis de presenterer krystallklare data som indikerer at dette er liv laget.

Biotek - markedet styres av investorer som prøver time inngang før legendarisk opptur. Men fellesnevneren for disse investorene vil jeg tro er at de fleste ikke skjønner fjæra av teknologien og her er kanskje BGBIO den som er vanskeligst å komme under huden på.

Dog min ydmyke mening om saken :slight_smile:

1 Like

Enig i datagrunnlaget er svakere, om 2 uker vet man forhåpentligvis mye mer etter at oppdaterte data er blitt presentert på World Lung 2018 -konferansen.

Har ingen tvil at bgbio blir solgt til Merck for AML og NSCLC :metal:

Ja, men det kunne vært brukt på PCIB også. Ta f.eks hvor mange de har behandlet og det faktum at folk lener seg selektivt på cohortene som har mye laver n.


Folk snakker om doserelatert respons, men hvis jeg husker riktig så lar ikke det seg gjennskape i med OS(?).
Uansett, folk ser på liten n og sier her er det god respons i en sykdom uten SoC (selv om medikamentet gis sammen med Gem/Cis som brukes per i dag).

Ta nå BerGenBio sine resultater i R/R 2L AML/MDS med all comers som MONOTERAPI koblet opp mot biomarkør.


Disse pasientene har ingen SoC så det finnes ikke noe grunnlag for sammenlikning.

Er ikke dette rett frem? Er det mer vagt og utolkelig enn PCIB? Det syns i alle fall ikke jeg.

6 Likes

Jeg synes svarene på spørreundersøkelsene er ganske interessante. Så og si ingen innrømmer å bli påvirket av kursbevegelser i andre selskap, mens en høy andel av og til blir påvirket til å endre posisjoner av innlegg på forum.

Jeg kan se meg selv redusere i et selskap for å øke i et annet hvis jeg tror at det nye selskapet har kommet inn i en positiv trend

  • JA
  • NEI

0 stemmegivere

Innlegg på forum har overbevist meg om å selge en aksje

  • JA
  • NEI

0 stemmegivere

Jeg har angret på avgjørelser jeg har tatt under innflytelse av en forumpost

  • Ja, en gang
  • Ja, flere ganger
  • Nei, det var rett avgjørelse
  • Nei, det var min egen feil uansett

0 stemmegivere

1 Like

Det bunner vel ut i om folk er ærlig med seg sjøl, og andre når de svarer på de undersøkelsene :wink:

2 Likes

Hva er poenget med ett forum hvis du ikke ønsker å bli påvirket av det som skrives der?

9 Likes

Se der ja! Var ikke mange som hadde trodd på denne etter flere studier som har sådd tvil om effekten av Omega3 $AMRN

3 Likes

Synes det er sykt aksjonærfiendtlig at prisene ikke stiger…

2 Likes

Her er forresten den norske biotek indeksen de siste par årene. Det er ikke all verden av positivitet som skal til for å starte et nytt legg oppover.

image

4 Likes

Veldig fin teknisk fremstilling @Savepig, takk for det!

La oss håpe at det bygger seg opp til nok en fundamental “form topp”. Flere av de populære biotech selskapene har tatt skritt i riktig retning, mens jeg mener dette enda ikke har blitt reflektert i kursen. Henviser da spesielt til PCIB og Nano som er kommet lengst i den kliniske løypa.

1 Like

Hvis man zoomer enda mer ut, så ser jo bildet “tilsynelatende” enda bedre ut, men det skal sies at mye av verdien i indeksen er jo drevet av emisjoner, ikke bare etterspørselen etter aksjer i markedet utenom.

image

@Fornybar her er innholdet:

1 Like

Er NANO hele indeksen?
@Savepig vektingen var kanskje annerledes når NANO hadde mCAP på 5 mrd som eneste selskap i flyt?