Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Slik grenseløs naivitet gjør meg faktisk litt skremt…

3 Likes

Problemet er jo at mange tror man kan snike seg unna skatt og avgifter og at i en krisesituasjon vil det være nok strøm til å drive en blockchain :wink:

Vil ikke være sååå mange år før man kan filtrere ut blockchain på ISp nivå… :slight_smile:

Ja, du har sagt det siden 200$. Håper ikke det var mange her inne som hørte på disse fantastiske advarslene dine.

1 Like

At boblen ble større enn han forutså er helt greit. Bitcoin har ingen underliggende verdi, ingen garantist. Ingen regulering.

I tillegg er den bygget på en blockchain som ikke er laget for skaleringen som kreves. Jeg tør å påstå at advarslene @cagey2 kommer med er helt greit.

1 Like

Spennende ord. Alt er vel bare den verdien vi gir den. Samme med fiat. Samme med crypto. Markedet bestemmer.

Synes bare det er litt rart å begynne å skryte med “det er jo det jeg har sagt hele tiden!” Herregud man. Vent å se om du får rett først a. Vi skal langt ned før vi nærmer oss området hvor du kalte det boble.

3 Likes

Det er ikke helt sant. Fiat er bakket av en stat, uten fiat funker ikke staten. Sammfunnet kollapser.

Igjen… Alt må vel ikke gå til 0. Kan vel leve ved siden av hverandre.

1 Like

Krypto kommer sansynligvis til å være dominerende om et par år… Men bitcoin kommer til å være dødt.

1 Like

Det er mulig. Derfor sier jeg. Hvorfor ta gevinst i fiat? Og ikke noen av de bedre alternativene. Hvis du mener krypto kommer til å være dominerende om et par år så mener du vel også at mange trilliarder skal inn i krypto. Eller har du kanskje mer troen på en myndighetscoin?

2 Likes

Fordi krypto er totalt uregulert og det foregår MASSIV markedsmanipulasjon som sveiper over alle valutaene. Greit å sikre gevinst i en trygg valuta før man trader videre.

Satser på, at noen ikke ønsker BTC til 10000,- så har shortet, håper at være litt før ute end mange andre…
Mvh Vandregutten.

1 Like

Ikke gear for mye! det har jeg og @WallStreet og @cagey2 dårlig erfaring med :stuck_out_tongue:

Akkuratt nå er btc helt kokko.

1 Like

Personlig tenker jeg bare at det er prisen å betale for å være tidlig ute. Også får man bare la være å panikkselge. Du ser jo hvor høyt og lavt bitcoin har gått, men over lang tid ar det vært langt opp.

Jeg vet ikke når andre har tenkt å drive med markedsmanipulasjon. Derfor på jeg å hodle mest mulig, men ikke dumt å sikre gevinst i blant heller nei. Enig det. Selvom det som oftest ha vært dumt til nå.

Når man ser på dippene til bitcoin har det å sikre gevinst vist seg å være meget bra. På samme måte som at det er gode penger i å shorte bitcoin.

1 Like

Såklart, men det kunne man tenkt på 1$, 1000$ 3000$. Jeg er ikke synsk. Og det er hvertfall ikke dere heller har jeg skjønt.

Ingen er synkse, men jeg klarte iallefall å dra ut 210% gevinst på bitcoin ila 9 dager med å trade den aktivt. Vil tro det er langt mer lønnsomt enn å sitte i ro.

Ble du ikke likvidert til slutt?

Så flink du er. Forskjell på å trade og å ta gevinst når man hodler.

Regner med at flere ønsker den dit, og bryter den 10K, så tipper jeg vi ser 11K og høyere samme dag eller dagen etter :wink: Lykke til!

Det er korrekt, gikk på en smell når en gjeng store korea fisker startet tidenes pump som ble overtatt av alle amerikanerene som spiste kalkun et døgn etterpå.

2 Likes