Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin Group SE - Selskapet bak bitcoin.de (ADE)

Etter salg både i går og i dag sitter jeg nå igjen med 30% av opprinnelig beholdning. Neste handel blir nå kjøp - tipper det blir i neste uke.

Men har planer om å trade denne de neste to årene så har god tid på å bygge posisjon igjen.

1 Like

Må si jeg er skuffet over denne. Etter å ha sittet på den en uke har den gått 3% samtidig som Bitcoin har gått 21%. Den var mer opp på min dag 2 enn den er nå, selv om Bitcoin har økt hele veien.
Hva er det jeg ikke forstår?

Det du må tenke på er at dette er ikke en Bitcoin ETF, dette er en ganske liten og ikke særlig likvid tysk aksje med de særtrekkene det har med seg.

Så du ser at det er en del rare tidsforskyvninger mellom hvordan den beveger seg ift bitcoin, og bitcoin handles også under helger og hellidager mens aksjen ligger i ro

1 Like

Etter å ha konsolidert i 10 dager føler jeg det nærmer seg nytt rally i ADE.
Target på 120 hvis vi bryter ut av flagget og passerer ath på 89

1 Like

Denne har jo stått relativt stille siden 17. desember, mens bitcoin har steget 50% siden da… Hvor korrelert er disse?

Se på Savepig sitt chart rett over her.
Korrelerer ganske bra på lang sikt, men som du sier store forskjeller på kort sikt.

Åja se der ja. Så ikke at det var sammenliknet. Ser ut som den har litt å ta igjen da ja (ref target 120):slight_smile:

Ser jo nesten ut som man kan backtrade bitcoin her ??

Etter 2 uker og 1 % fortjeneste hopper jeg nok ut ved neste bounce.

Er det noen som har tips til bedre måter å trade bitcoins på, uten å styre med wallets etc.

Denne har jo den store fordelen at man kan trade den på zero uten skatte events

1 Like

Jeg har det meste av min direkte BTC eksponering via BTCE på Xetra. Hadde hatt enda mer der hvis det var mulig å ha den på Zero-konto.

Bullish pennant? Satser på brudd opp for følge etter bitcoin:)

1 Like

Upsi, utvikling ikke helt som forventet/håpet.

Akkurat nå er 35,6% av Market Cap til ADE bestående av kryptoer på balansen. Ikke at det betyr noe særlig da. Her er det kun sentiment som styrer kursen.

Etter å ha konsolidert i 8 uker er det flere framtredende tegn på at vi har bunnet ut for denne gang. Det virker i hvert fall slik for meg - av den grunn økte jeg posisjonen på fredag.

PS: Det virker som BTC har planer om å snuse på ATH i helgen.

1 Like

Kanskje man skulle forsøkt seg på nytt her! Fytti snakk om å rote vekk en mulighet slik jeg gjorde, hadde en kjempeposisjon med inngang 24. :frowning:

Jeg får ikke solgt posisjonen på Nordnet. Noen som vet hvorfor? Fikk jo kjøpt den der…

Kommer opp beskjed om at verdipapiret ikke er godkjent for elektronisk handel.

Du må ringe meglerbordet, en får ikke handlet ADE via portalen lenger…

1 Like

Wow! Er jo krise. Noen som vet hvorfor handel har blitt stoppet?

Jøss, dette var skuffende ja.

Prøver å høre med nordnet om det er noe sjans.

image

Fint om du gir en oppdatering her på hva de sier

1 Like