Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

I pollen skal man bare poste innvestert beløp altså :slight_smile:

1 Like

Da må du ta med 0,- (tatt ut innskudd) som et valg :wink:

Hehe, ser den. Kan ikke redigere pollen, men tenker du da kan velge opprinnelig beløp :smile:

Nei, må vente til FOMO-tullingene har rast fra seg først… :wink:

1 Like

Ja, Bitmex. De har futures eller et perpetual swap produkt som er det med mest volum. Det stemmer at gevinsten er i Bitcoins, men det er ikke noe problem så lenge du shorter med mer en 1x så ender du uansett opp i pluss selv om Bitcoins skulle bli verdt 1 cent :slight_smile:

Jeg svarer deg det samme som jeg sa til Nocturne nettopp :wink:

Jeg synes det, men det kommer selvsagt an på hvor mye du har å satse og å tape. 8000kr er lite hvis du tenker på en normallønn, selv etter skatt. Om du taper 8000, 20000 eller 50000, så er det lite i den store sammenhengen. Men du kommer til å irritere deg grønn i lang tid om du føler du satset halvhjertet! Tror jeg da.

For meg er det litt sånn at jeg ikke kan lese meg opp tilstrekkelig til å vite at avgjørelsen er 100% sikker, derfor velger jeg å ta et par sjanser og så får det briste eller bære.

8000 er en fin start, men det er bare det, en start. Selv hvis Bitcoin øker til 500.000 dollar sitter du bare igjen med 400.000 (selvsagt vanvittig heftig gevinst) men det er knapt nok til egenkapital for bolig.

Mitt hovedargument for kryptovaluta generelt er at markedsverdien fortsatt er veldig liten sammenlignet med andre store valutaer (men også i forhold til aksjemarkedet - personlig mener jeg potensialet er langt høyere også). Husk at kryptovaluta ikke er noe som brukes bare i et land, men som potensielt kan brukes over hele verden.

Ta med i betraktiningen at jeg er bull på kryptoer generelt, og jeg kan ta veldig feil. Hele investeringen du gjør KAN gå tapt, men hva så? Da får du bare brette opp ermene og jobbe litt mer.

Var jeg deg ville jeg vekslet litt til ekte Bitcoin og begynt å undersøke noen andre kryptoer i tillegg! Lykke til :slight_smile:

2 Likes

Jeg vurderer seriøst å selge meg ut…
Har ett snitt på rundt 800 dollars pr, bitcoin nå…
Dette blir for mye for fort :smiley:

1 Like

Hva er prisen nå? Har du mye coins?

Tror jeg du gjør lurt i, alle indikatorene er rød glødene.
Typisk før korreksjon når alt går i taket

Er ikke du en av de som mener den skal til $100k da?

Jeg hodler, men noe korreksjon må jo snart komme.

Alt etter hvor mye du har så kan du jo f.eks selge 50% og sitte risikofritt med resten?
Om så resten går til helvete så har du jo sikret gevinst og hvis ikke så er du fortsatt med.

Vaker rundt 13000, ikke mer enn jeg kan telle på to hender, fikk litt mer etter at jeg solgte BCash, etter forken. Skulle egentlig hatt rundt 25, men jeg valgte å sette mesteparten i Nano :sweat_smile:

2 Likes

Jo, det skal den og videre, men det kommer en dipp nå om ikke lenge, eller så kommer den ikke i det heletatt. Denne jula kommer til å bli preget av de unge som lærer de eldre om crypto.

1 Like

Ja, jeg går nok for noe sånt :slight_smile:

1 Like

Så du har en sånn bitcoin? Lykke til uansett hva du gjør :smiley: Nano var et smart valg da :+1:

1 Like

bitcoins holdes kunstig høyt oppe slik at the big boys kan shorte det ned i graven den 18.des.

The optimism in bitcoin comes amid expectations that bitcoin exchange-traded-funds will follow the launch of bitcoin futures, which would stoke institutional demand for bitcoin as it seeks to become an established asset class.

Jeg skjønner ikke hva Bitcoin futures har med Bitcoin å gjøre? Det er jo cash settlement på disse futurene så hvorfor tror folk at prisen på BTC skal stige pga. det?

1 Like

Retail money kan jo tro hva de vil.