Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Ja det er rett og slett blitt så mye penger, mange aktører og prestisje/ideologi involvert at konsensus modellen ikke fungerer.

Jeg har svært liten tro på at Bitcoin vil klare å gjøre noe med sine mange utfordringer…

1 Like

Poenget mitt er at problemene med høye fees og transaksjonstid for Bitcoin er løsbart, og LN er en av flere alternativer som mange av verdens smarteste mennesker jobber med å løse. Om det er Bitcoin, Litecoin, Ethereum og/eller Ripple m.fl. som står igjen er vanskelig å si, men kryptovaluta er her for å bli og kommer om få år garantert til å være like vanlig for mannen i gata som smart telefon er i dag. Derfor kommer verdiene i kryptomarkedet til å øke, men ikke uten korreksjoner og krakk som i alle andre marked.

2 Likes

Alle problemene til bitcoin er løsbare, men communitiet klarer ikke bli enige om løsningen. Derfor blir det ikke løst.

1 Like

Hvilke kryptovalutaer tenker du har best potensiale slik du ser det da?

1 Like

T-Ford-en har forket til nyere og bedre versjoner (som det har vært konsensus om), og Ford (bitcoin) lever fortsatt.

Jo.

LN krever ikke hard fork.

Ja, spre risikoen ved å investere litt i andre kryptovalutaer som eth e.l, men som ren valuta (peer-to-peer cash) ville jeg satset alt på bitcoin.

Etc har nå 1/23 av verdien til eth, og denne forskjellen vil bare øke og øke. Drøssevis av flere utviklere jobber med eth kontra etc.

Dette er rett og slett det mest konstruktive innlegget ditt om bitcoin pr. dags dato. Gratulerer.

2 Likes

Ikke helt enig, foreløpig er det (for meg) mer som å satse på en aksje eller et aksjefond / annen type asset . Det meste av gull står lagret i hvelv rundt omkring (kanskje jeg tar feil, men det er i hvert fall mye). Jeg tenker det samme kan være tilfellet for Bitcoin, at Bitcoin er den store sparegrisen over alle sparegriser - slik det er nå. Men i fremtiden tror jeg også at Bitcoin kan brukes til normale betalinger. Kanskje mest til større beløp, kanskje også for å kjøpe tyggis i butikken. Personlig tror det det kan lages tekniske løsninger som ikke involverer blockchain direkte, som muliggjør bruk av Bitcoin på lik linje med andre!

Ok - nå er det på tide å IKKE SJEKKE TEKINVESTOR SÅ OFTE!!! Og i hvert fall ikke bli fristet til å skrive. Fankern Tekinvestor er jo nesten blitt livet mitt. Ikke bra. @pdx kan du fikse opp i dette?

2 Likes

Du blander bitcoin og blockchain. Så det er ikke poeng å diskutere videre. Miljøet kommer ikke til å godta LN fordi det flytter transaksjonene ut av blockchainen.

@VargVemund
Ja, jeg tror også det vil bli bruk for andre rene valutacoins. men tviler på at bruken av disse vil overgå bruken av bitcoin. Ergo, om jeg måtte satse på én ren valutacoin, blir det bitcoin.

Enig :joy: men for meg gjelder krypto generelt. Blir helt sykelig opptatt av dette.

Vi får se. Vedder at btc har høyest market cap om x (vilkårlig) antall år.

De som ikke vil bruke det, trenger ikke å bruke det. Transaksjonene (eller sluttresultatet/-summen) må verifiseres on-chain til slutt. Er det den endelige løsningen vedrørende skalering? Nei, men et stort steg i riktig retning.

2 Likes

100% økning på under 24t. Man kan si hva man vil om kryptovaluta, men her er det mye free lunsj.

1 Like

Snakker om free lunch. Har tjent 0,12 Bitcoins bare i funding siden jeg åpnet min siste short!
image

:laughing:

Edit: Ny runde funding :slight_smile:
image

4 Likes

Kjekt hvis vi får en breakout her nå:

btc

Hvordan funker det?

Har nevnt det før, og nevner det igjen: det er fryktelig ofte at topper og bunner har masse 4- og 8-tall :smiley: Artig

18

1 Like

Ja, men hvordan går det med shorten? :scream:

1 Like

På ‘Funding Rate’ ser du hvordan det ligger an. Er det i pluss betaler Longerne til Shorterne og vis versa :slight_smile:

34

Hanging in there… :sweat:

1 Like

Blir vel ny ATH i helga, pumpe litt før CME Futures kommer på søndag :wink: Dæven det er pengesterke folk som skal bryne seg der… For å shorte $xxx må du punge ut med 5x $xxx slik jeg har forstått det… Kanskje mer lukrativt å bare gå long da, og DÆVEN da blir det stemning i leiern :wink:

Edit: Glem det. Jeg blander. Det var snakk om margin på 5x for å shorte BTC Futures.

Les denne: https://cointelegraph.com/news/brokerage-firm-to-allow-negative-bets-against-bitcoin

My man :smiley:

4 Likes

Er ikke helt sikker på om dette er rett plass å skrive for meg, men den kryptomine posten jeg fant var insider :open_mouth:

Jeg har fått et tilbud av en bekjent hvor han drive en relativ stor mine fabrikk der han miner ene å alene Bitcoin. Han sier han kan fikse meg 6 antminer s9, hvor han passer på dem osv. og strøm.
Han vil overføre 60% av deres minte btc hver uke til min e-wallet.

Dette koster da 114.000… Hva tenker dere om denne dealen ?
ukentlig mining vil være rundt 0.056 btc nå (dette kan jo forandre seg i framtiden)

Dette er jo business for han og, ettersom han får dekket prisen av antminersene samt tar 40 % av valutaen i egen lomme…

Jeg synes jo dette virker som en relativ god deal - men det dukker også opp et spørsmål om hvordan jeg skal håndtere de eventuelle bitcoinene jeg får.

Etter min matte har jeg jo tjent inn disse 114.000 på et par måneder… så jeg tenker egentlig å bare cashe inn dem, og la resten av BTC stå og gå sin gang?

Takk på forhånd for synspunkt og informasjon.

Høres ut som en dårlig deal med 40% cut