Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Som jeg anbefalte da jeg drev med dette tullet. Utenlandsbetaling til Coinbase til BitMex. Billigst og raskest. Tar ca et døgn.

Nei, krypto er til for å erstatte den korrupte fiatøkonomien vi sliter med i dag.

1 Like

Trodde denne drømmen av en utopi ble knust for ca to år siden?

Krypto er jo mye mer korrupt, manipulert og upålitelig enn det tross alt ganske velfungerende systemet vi bruker i dag !

Vi får se. Noen sa det samme om Internett.

2 Likes

Noen sa det samme om brura… gir like mye mening.

@cagey2 Var det ikke du som sa dette i april 2015 da BTC lå rundt 240 USD?

Bitcoin er ut, hypen er over. Dette er IKKE noe du ønsker å investete i! Bruke det? Ok greit nok om du er teknisk kyndig og kjenner risken. Investere/spekulere? Galskap…

https://beta.tekinvestor.no/t/kryptovaluta-generell-trad/132/11

4 Likes

Er det for tidlig å si etter 13 dager også?

1 Like

Bitcoin datt fra 29 usd til 2usd i 2011. Tenk på alle som fikk drømmen knust da, man er jo helt nødt til å selge på bunnen!

Ja om 8 dager kan du slå deg på brystet

Har hatt en fin trend opp mot 10k usd, men nå er det ut! Satser på en pullback til 9k :slight_smile:

1 Like

Du får angre på det når den bryter 10k, og fortsetter ferden.

Se med litt lengre perspektiv.

Når det nærmer seg et motstand/støtte-nivå zoomer jeg alltid inn, ikke ut :slight_smile:
Kursen har vært tett opp i mot 10k i tre dager og har ikke reagert noe særlig kraftig ned enda, så jeg er fullt forberedt på å kjøpe meg inn igjen i morgen dersom vi ikke får en pullback. Kursen har de siste timene satt en ny high, så jeg er helt forberedt på det mostsatte av hva jeg håper på :slight_smile:

Kan bli både litt FOMO og short-dekking over 10k.

2 Likes

Var motstand på 9600. Lite motstand nå før 13000. Så det blir et spennende nivå. Tror det også brytes. Bitcoin er jo som regel noe “mannen i gata” kjøper etter at det har steget lenge og mye, så fomo kan fort starte ved en ny ath.

1 Like

Vel, da er vi over 10k, så lenge det holder seg så er 11500, 12k og13k neste motstandsnivå etter hva jeg kan se.

3 Likes

Kan corona påvirke bitcoin? Store deler av minerne ligger jo i Kina, hva skjer om 30% av disse blir slått ut pga karantene osv

Fint lite vil skje siden vanskelighetsgraden justeres hver 2016 blokk.

https://en.bitcoin.it/wiki/Difficulty

Hmm, mulig jeg er dum men klarer ikke å se hvordan det besvarer spørsmålet mitt

Færre minere= vanskelighetsgrad justeres ned.
Så om minere i Kina blir slått av så vil det bare gi bedre fortjeneste til de andre som miner.