Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Må huske på at dette er en svær formasjon som har utviklet seg over tid @solskimm . Potensialet i den er minimum 25% til nedsiden. Dette avhenger selvfølgelig av at vi får skikkelig volum bak bevegelsen når S&P åpner, at vi kanskje får en liten rekyl opp for å teste brudd og fortsetter ned med styrke neste uke. Det er alltid mye om/hvis i TA - man må ta med alle faktorer. Kan godt lage en helhetlig analyse, men foreløpig - her er weekly S&P Futures:

Som vi ser ligger forrige weekly low på 2760. Alt over dette nivået er altså en higher low.
Mao. har vi bears mye igjen å bevise for å endre trenden på en lengre timeframe.
Man må ikke selge skinnet før oksen er skutt, partert, filetert og stekt.

Zoomer vi inn på 4hr ser vi bruddet er et faktum, neste støttenivå er ca. 3100 blank.
Jeg forventer at det kommer en bounce, f.eks i morgen, eller mandag, for å danne et bearflag her (retest av brudd).

MACD på daily har ikke krysset bearish enda, men den nærmer seg.


Mtp. hvor langt over 0-linjen vi er her har ikke fallet begynt enda - dette kan bli pent :slight_smile:

Edit: Olja stuper også nå :face_with_hand_over_mouth:

4 Likes

Dow ned over 3% nå, S&p er vel også der snart :slight_smile:

2 Likes

Moro med litt action igjen.

2 Likes

Nei, hvem skulle trodd dette etter en slik oppgang? :see_no_evil: :see_no_evil: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

4 Likes

Ingen på Robinhood siden… :slight_smile:

De prøver å redde seg nå med en ny vaksinemelding:

Hvis denne meldingen ikke skaper en bounce vet vi bjørnene er tilbake.

5 Likes

De jobber på, farlig å la markedet prises etter forholdene :slight_smile:

De klarte skape en 0.3% bounce før den fortsatte rett ned.

You can’t escape reality “brah” :mask:

image

2 Likes

@Nocturne, tusen takk for en fyldig beskrivelse!
Jeg kan jo ingenting om TA osv, men blir stadig mindre overrasket når dere treffer. Uansett har det vært en pen gevinst på pensjonen da jeg gikk fra moderat til 100% aksjer da det sto på som verst, nå er det tilbake til moderat - som en liten forsikring en periode fremover.

Men lommelyktene mine får dere (bjørnene) ikke! :wink:

1 Like

En liten bounce på linja og så brudd ned på logaritmisk graf over S&P 500, litt igjen å gå på om en ser på lineær graf. Jeg bruker ofte logaritmisk akse på lengre tidsrom. Faen, dette blir spennende! :smiley:

4 Likes

Panikken begynner å komme… men bulls er ikke overbevist enda :face_with_hand_over_mouth:

image

image

1 Like

OBX, her er det lenger ned til trendlinjen, altså mer å hente om man er bear. Pass på ved brudd på 724 eller 717-ish med lineær aksje. Tror det er begrenset hvor lenge vi kan fortsette oppover i denne bratte wedgen, men for all del, jeg kommer nok til å sikre litt gevinst rundt 717, dvs, begrense tapet litt mener jeg :smiley:

Har jo sittet på lasset en stund, siden jeg kjøpte for tidlig og ikke forutså alle retail traderne som gikk bananas nå de siste par ukene. Kanskje vil de herje videre noen uker før Q2-tallene / profit warnings begynner å dukke opp.

1 Like

Ja, det blir ekstremt spennende om vi kommer ned mot det nivået, jeg forventer som jeg har sagt hele dagen i dag, en bounce et sted, for å lage bearflag / høyre skulder i en HS. Det mest perfekte ville vært bounce på trendlinjen (jeg har den på 715) - det vil fange flest mulig dip-kjøpere.

1 Like

Mitt skip er lastet med gull, sølv og bjørner - same same but different

2 Likes

Zoomet inn litt, vi skal kanskje tette gapet ned mot 733 ihvertfall nå den neste timen?

Enda et alternativ her da, sånn for å være sikker, 715 ligger nedre linja på nå/på mandag ca.

Litt off-topic; noen som vet hvor jeg finner OBX grafen/detaljene hos Nordnet? Jeg kan se dem i mobilappen men på web finner jeg bare OSEBX.

Lurer på det samme, dårlig at de ikke viser indeksene på web, må hoppe mellom TradingView og Nordnet hele tiden… Takk for sist forresten Grimshanks :smiley:

1 Like

Selger halv parten av bear posisjonen, det blir for lett at markedet bare knekker sammen sånn helt uten videre, øker igjen når the bouncer.

1 Like

Forventer også en bounce, opp til 750ish kanskje, men ikke mer.

Krysser fingrene for at det blir bearflag.