Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Tenker å vri en del av bjørnene mot å shorte US uten giring. Før eller senere kommer dette korthuset til å kollapse så sykt, og jeg tviler på det er snakk om så lenge som @Hild tror. Det kommer ikke til å hjelpe børsene at Biden, som har gått til valg på skatteøkning for “corporate America og top 10%” vinner valget i høst.

2 Likes

For de som vil shorte enkeltselskaper som FB, google, MS med flere. så har nordnet x2 og x3 produkter. Meget nice.

1 Like

Mange av disse sertifikatene er jo med mikroskopisk omsetning og en del av de trenger helt ekstraordinære bevegelser for å flytte kursen. F.eks. Bear s&p 500x10 som handles på 0,02 NOK. Neste trinn det er mulig å selge på er 0,03 NOK. Altså 50% opp.

2 Likes

Ja jeg vet, Har ikke funnet noe bedre. Tror det er Nordea som er utsteder.

Hva med CDFene til IG?
Er ikke de mer likvide?

Jo de får du alltid solgt. Får sjekke dem ut.

Blir det en brutal uke eller bare nedgang? :wink: Nok en ny smitterekord i Florida igjen.

4 Likes

Smittetall virker ikke å funke særlig på børsen fordi FED bare trykker opp penger.

Mye mer spennende å følge boikotten av sosiale medier, unilever kutter ALL reklame i sosiale medier ut året.

coca cola stopper foreløpig i 30 dager.
https://www.cnbc.com/2020/06/26/coca-cola-pauses-advertising-on-all-social-media-platforms-globally.html

3 Likes

Det funker en stund ja, men ikke i evigheter. Nå ser det jo teknisk ganske dårlig ut også. Økonomien gikk vel dårlig ganske lenge før det smalt under finanskrisen? Det måtte en Lehman-kollaps til.

1 Like

Ja, det vi trenger er noen større kollapser. Ser forresten at antallet folk som rapporterer om stygge tap på robinhood er økende… Så kanskje gir folk der opp. Noe som vil hjelpe.

Ja. jeg er riktignok ikke en av de som går å håper på en kollaps, men ønsker å tjene penger uavhengig av hvilken vei markedet går :slight_smile:

Ja der begynner det å bli stygt. Spess mtp han 20-åringen som tok selvmord etter å ha endt opp med en negativ balanse på 7-800 tusen dollar. Dette kunne han gjøre selv om han bodde hjemme på gutterommet uten inntekter. Synd på de som blir rammet. Men det lukter jo værre enn de sup-primelånene som ble utstedt under finanskrisen dersom det er så lett å gire opp…

3 Likes

Det verste med den casen var at han ikke hadde tapt 700k appen bare viste det fordi det var helg og greier… Men fatter ikke at robinhood er lovlig. Vi pratet om det i aksjesladder.

RH selger ordreflyten til et annet meglerhus som betyr at alle ordre via RH blir frontrunnet.

2 Likes

Er det noe statistikk på dette eller mer noe du selv har observert på forum, Facebook osv?

Følger 2 store grupper på FB med 50k medlemmer ++

så jeg noterer meg bare antallet poster med folk som virker desperate fordi portisen er blodrød.

så det er kun observasjon ikke noe mer enn det.

2 Likes

Les nyhetene. US tallene er langt mindre dramatisk enn synes å bli fremstilt her. Texas har hele veien ønsket å åpne kjapt fordi det er lett å ta noen steg tilbake om nødvendig.

https://www.cnbc.com/2020/06/26/texas-rolls-back-its-reopening-a-day-after-pausing-plans-as-coronavirus-cases-rise.html

Det positive er at dødstall og recovery fra Covis stuper. Jeg tror at mandagen ender godt positivt etter at bjørnefella sikkert tar noen utover dagen.

1 Like

Jeg tror den blir fryktelig rød :slight_smile: Jaja. Nå kan vi se hvem som får rett i ettertid :slight_smile:

3 Likes

Mandagen blir garantert rød. Spørsmålet er hvor stor bouncen blir ila. uken. Spesielt torsdagen blir spennende. Målet er selvfølgelig svak bounce for å danne nye bearflags / fange flere okser.

Har påpekt mange ganger at dette rallyet primært har vært drevet av FAANG aksjene, og at det ville bli ille når alle disse begynner å korrigere ned samtidig. De vekter såpass mye i S&P og Nasdaq at det blir ikke vanskelig å se for seg en større sell-off nå.

Bare se chartene i denne analysen :scream:

Eller les denne:
https://www.nettavisen.no/okonomi/bobla-sprakk-sist-disse-aksjene-var-like-dyre-na-advarer-ekspert/3423986808.html

6 Likes

Som svaret litt lengre oppe her… i tillegg, er det primært bull&bear og/eller mini futures med typisk en indeks som underliggende som dere pleier å trade?

Jeg handler xact bear och bull 1.5-2x. OMXS30 som underliggende.