Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Opplever du sa dette sist søndag eller mandag også, uken endte med nedgang. Er ikke feil å skifte mening / side underveis om man skal trade chartet. Buy the dip virker til det ikke virker lenger. Kanskje det ikke virker denne gangen? :thinking:

2 Likes

Like god dekning som du har for å spå oppgang over det røde feltet? Det er jo bare en teori, så får man oppdatere den når den ikke lenger er gyldig. I mellomtiden har man forhåpentligvis tjent penger.

4 Likes

Alle som kjøpte på 790 sist uke mens dere skrek “kraaaakkk!” fikk være med opp til 820 og lette seg for Bull derivater der som meg selv. Jeg sliter å forstå hva du vil frem til her? Forøvrig så forklarte jeg FEDs rolle i denne oppgangen allerede på 735.

Nå gjentar vi det hele og dere har fortsatt ikke fått krakket deres. I morgen er det tid for ny inngang spør du meg. Begrunnelsen kjenner dere. Det er ikke det fundamentale som styrer nå men FED.

Det jeg vil frem til er at strategien med å kjøpe dippene kanskje ikke fungerer lenger. Jeg kjøpte enda flere bjørner sist uke og er klar for kraftig nedgang. Flere stater begynner å slite for alvor, det nytter ikke å bagatellisere det. Jeg håper bare vi ikke får en ny lock-down her hjemme.

Hva syns dere om % dødsfall i USA ? Er ikke det ganske så høyt da … 128k av 2,6 mill er da rett under 5% og d er vel hva jeg vil kalle mye høyere enn hva som er nevnt tidligere ?

Its rigged. Og du tegner charts. Følg med igjen.

1 Like

Slik det er nå kan både bull og bear ha rett. Kommer helt an på hvilket tidsaspekt man sitter å kikker på.

Foreløpig er vi i en horisontal range på daily, og om man får rett på bull/bear produktene sine kommer helt an på hvor man åpner posisjonen sin.

Selv om oppturen ser svak ut fra første dip, er det verdt å merke seg at volumet er avtagende på veien ned for test nummer 2. Det er også merkbart mindre spread på daily bars. Samtidig er også nedgangen mindre aggresiv.

For min egen del så er det utrolig vanskelig å å si hvilken vei det skal gå. Men jeg ser på stockcharts, marketwatch osv, at det er folk med langt mer kunnskap en meg, som argumenterer bra for begge scenarier. Hvem som får rett vil bare de kommende ukene vise.

Men å sitte beinhardt i ene eller andre leiren kan fort lede til “confirmation bias”.

Det er mye artikler som skriker bear. Men man trenger ikke kikke så veldig nøye for å se artikler som kan tolkes bull. Men føler det drukner litt i alt det andre.

For min del blir det enklere å se bort ifra nyheter. Alt vi trenger å vite viser seg på chartet før det havner på nyhetsfeeden vår.

7 Likes

Med tanke på utviklingen i USA fredag kveld kan vi vel anta brudd ned i ditt chart?

Kommer til å bli en livlig uke i denne tråden. Kjenner det på gikta! !UNTZ !UNTZ :wink:

2 Likes

Tja :joy:

Sannsynligheten for at vi tester under support er høy. Spørsmålet er hvor vi er ved close.

Hvis vi ser på det helt teoretisk fra et Wyckoff perspektiv: Hvis vi har tilsvarende oppførsel, bare til oppsiden, hvor prisen bare går 50% tilbake i rangen, kan vi forvente en upthrust på kort sikt. Men disse kommer som oftest ned igjen.

Legger vi samme teori her kan vi forvente en test til nedsiden. Og vi får en SoW (Sign of Weakness).
Det som er interessant er hvordan reaksjonen blir etter en eventuelt dip ned.

Det som gjør det vanskelig er at til tross for en bearish oppførsel, så er det bullish tegn der også.

Avtagende volum
Wicks i bunn som viser det er kjøpere på dette nivået.

Og selv om man hadde en negativ dag på fredag, med et svakt forsøk på rally, så var det ikke noe slagspress heller. Man må tilbake til 17 feb. for å finne lavere volum.

Så jeg vil ikke bli overrasket hvis vi går under support i morgen. Men blir heller ikke overrasket om vi får et rally inn igjen heller iløpet av uka. Makter vi ikke å komme inn i rangen igjen, så er det bare å finne target til nedsiden tror jeg.

Edit: Kan høres ut som jeg helgarderer meg her. Men foreløpig viser chartet for lite informasjon for min del til å gå den ene eller andre veien. Jeg vet hva prisen forsøker å gjøre nå. Men inntil reaksjonen på denne nedturen utspiller seg så sitter jeg på sidelinjen hva det gjelder bear/bull.

3 Likes

Rate of Change i chartet ditt har krysset under 0 linjen for første gang siden april? Og hvis du ser på weekly så viser andre moment indikatorer også at det blir en bearish uke (f. eks stochs). Jeg forstår du ønsker mer info for å velge side, slik vil det være alt etter hvilken strategi man har. For egen del er det 700 blank som skal testes nå, da jeg er nesten sikker på vi closer under 715 på OBXen i morgen. Finger’s crossed :crossed_fingers:

Edit: S&P futures åpnet ned - 0.75% og under den psykologisk viktige 3000 grensen. La oss se om PPT har tatt ferie eller ikke i morgen :blush:

1 Like

Ikke så bra hverken for Equinor eller DnB, sistnevnte har lånt ut 15,9 milliarder til Chesapeake. Hvor mye har de avsatt til fremtidige tap?

En forsmak på hva som er i vente utover sommeren og høsten…

8 Likes

Det er markant nedgang på de viktigste Asia-børsene mandag morgen.

Utviklingen kommer etter økte smittetall i blant annet USA. Nylig rundet viruset en 10 millioner smittede, og hittil er en halv million døde av viruset på verdensbasis.

Slik ser det ut på børsene i Asia tidlig mandag morgen:

Nikkei 225 i Tokyo er ned 1,32 prosent
Kospi i Seoul synker med 1,42 prosent
Hang Seng i Hongkong er ned 0,88
Singapore-børsen er ned 1,58 prosent
ASX 200 i Sydney ned 1,92 prosent
Shanghai-børsen synker med 0,72 prosent

Oljeprisen (Brent spot) synker også mandag morgen med 1,08 prosent til 40,24 dollar fatet. Et fat amerikansk lettolje (WTI) handles for 37,72 dollar.

Og hva gjorde prisen sist gang ROC var på dette nivået?

Hva gjør ROC indikatoren nå?

Når det er sagt så har vi en bearish divergence med en HH på pris med LH på ROC.

Akkurat nå er det for mangen tegn som går i hver sin retning til å gjøre en god vurdering utifra min strategi. Entringspunkt er ikke optimalt, da jeg enten vil ha en bekreftet trendendring på lavere timeframe, eller brudd med test og rejection. Ved åpning i US vil nok videre retning vise seg kortsiktig. Men ville vært forsiktig å ta langsiktige beslutninger utifra hva men leser på 5min og 1H charts.

Men viktig å ha på minne:

The indicator is also prone to whipsaws, especially around the zero line. This is because when the price consolidates the price changes shrink, moving the indicator toward zero. Such times can result in multiple false signals for trend trades, but does help confirm the price consolidation.

While the indicator can be used for divergence signals, the signals often occur far too early. When the ROC starts to diverge, the price can still run in the trending direction for some time. Therefore, divergence should not be acted on as a trade signal, but could be used to help confirm a trade if other reversal signals are present from other indicators and analysis methods.

1 Like
1 Like

10:38:07

Erik Bucher Johannessen

Airbus: Produksjon ned 40 prosent for neste to år

Airbus sin produksjon av fly vil være 40 prosent laere de neste årene sammenlignet med før koronakrisen, uttalte selskapets toppsjef mandag, ifølge Fox Business.

Kilder til nettstedet anslår planlagte kutt på mellom 14.000 og 20.000 jobber basert på de nye produksjonsmålene.

1 Like

Relevant fordi Facebook vekter mye i S&P og Nasse (sammen med de andre AANG aksjene).

2 Likes

Dette er bra for Norsk oljeindustri. At shaleoil begynner å gå bellyup er good news for conventionelle oljeprodusenter som har vært med en stund. Hvis dette blir stygt nok for shale oil i US så kommer investorer til å vokte seg for å bli med på nye taps prosjekt så lenge oljepris under 80 $/fatet. Bull!

1 Like

Jeg fikk tre latterfjes på denne komentaren i går. Jeg ønsker ikke peke nese her, men jeg mener dagen i dag igjen har vist at charts som dere ivrig tegner opp og fundamentale forhold i det korte bildet blir fullstendig trumfet av andre forhold når bankene garanterer for equity MCAP i det korte løp. For ordens skyld, jeg tok mer Bull X5 på omlag 791. Ønsk meg lykke til.

2 Likes

Husker noen på reddit fant flere protest pages på facebook som ble laget på samme dag/server osv, sponset av folk/land med hidden agenda men den ble vist slettet.

Denne tar opp samme tema, værdt å se

1 Like